Advies gevraagd banden voor mijn T-5R

Gestart door thijsvanderplas, 31-10-2011 21:57:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

thijsvanderplas

Heren,

Mijn auto is aan nieuwe banden toe en vraag jullie hulp bij het zoeken naar een geschikte band.

1 = 850 t-5r
2 = 205/45/17
3 = rijdt 95% van de tijd woon werkverkeer
4 = wil graag iets meer comfort

Kan voordelig michelin exal 84V of michelin prima cy hp 84V kopen

Of kan ik beter voor een Maxxis of id  kijken ?

Ben benieuwd naar jullie advies

Thijs

maruska

Kun je aangeven wat je budget ongeveer is thijs ? ik zou zelf voor een hogere snelheidsindex gaan dan V, maar dat is misschien het gevoel van een T5R hebben, en niet volledig open kunnen gaan..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ludo

Citaat van: thijsvanderplas op 31-10-2011 21:57:25
Kan voordelig michelin exal 84V of michelin prima cy hp 84V kopen

De loadindex voor onze auto's is minimaal 87.
Staat in je handleiding.

MVeldhuis

Citaat van: maruska op 31-10-2011 23:01:48
Kun je aangeven wat je budget ongeveer is thijs ? ik zou zelf voor een hogere snelheidsindex gaan dan V, maar dat is misschien het gevoel van een T5R hebben, en niet volledig open kunnen gaan..

V gaat tot 240, lijkt me vlot zat swinters niet?

maruska

Citaat van: MVeldhuis op 31-10-2011 23:24:33
Citaat van: maruska op 31-10-2011 23:01:48
Kun je aangeven wat je budget ongeveer is thijs ? ik zou zelf voor een hogere snelheidsindex gaan dan V, maar dat is misschien het gevoel van een T5R hebben, en niet volledig open kunnen gaan..

V gaat tot 240, lijkt me vlot zat swinters niet?
Klopt wel, maar TS gaf niet aan dat het om winterbanden gaat ^^
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

MVeldhuis

Citaat van: maruska op 01-11-2011 08:46:24
Citaat van: MVeldhuis op 31-10-2011 23:24:33
Citaat van: maruska op 31-10-2011 23:01:48
Kun je aangeven wat je budget ongeveer is thijs ? ik zou zelf voor een hogere snelheidsindex gaan dan V, maar dat is misschien het gevoel van een T5R hebben, en niet volledig open kunnen gaan..

V gaat tot 240, lijkt me vlot zat swinters niet?
Klopt wel, maar TS gaf niet aan dat het om winterbanden gaat ^^

Oei, ga ik daar even de mist in.

In dat geval heb je helemaal gelijk.

NinaPaul

de regel:

CiteerDe snelheids index moet gelijk of hoger zijn aan de maximale snelheid van het voertuig opgenomen in het PVG, COC of het instructie boekje.

Je hebt dus eigenlijk niets te kiezen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz


thijsvanderplas

Citaat van: maruska op 31-10-2011 23:01:48
Kun je aangeven wat je budget ongeveer is thijs ? ik zou zelf voor een hogere snelheidsindex gaan dan V, maar dat is misschien het gevoel van een T5R hebben, en niet volledig open kunnen gaan..
ik wil een geschikt mogelijke band hebben en wil daar best wel ongeveer 175 euro per band voor uitgeven.
Ik rij niet veel kan er dus een aantal jaren mee doen.

thijsvanderplas

Is dan een 215 45 17 ook voor een beter comfort ?

Zijn die ook een betere beschermer voor de velg?


UserID6342

Citaat van: NinaPaul op 01-11-2011 09:38:21
de regel:

CiteerDe snelheids index moet gelijk of hoger zijn aan de maximale snelheid van het voertuig opgenomen in het PVG, COC of het instructie boekje.

Je hebt dus eigenlijk niets te kiezen.
Geld niet voor de winterbanden, mits de max. snelheid duidelijk is aangegeven op het dashboard... Geld ook voor Duitsland, etc.  Is een Europeese uitspraak over.  Voorbeeld: toen ik de T-5 ging ophalen in München, zat er een grote sticker geplakt op het dashboard met max. snelheid 190/ km/h, dit omdat er afwijkende banden onder zaten.

darius

Citaat van: Dirk342 op 02-11-2011 06:42:43
Citaat van: NinaPaul op 01-11-2011 09:38:21
de regel:

CiteerDe snelheids index moet gelijk of hoger zijn aan de maximale snelheid van het voertuig opgenomen in het PVG, COC of het instructie boekje.

Je hebt dus eigenlijk niets te kiezen.
Geld niet voor de winterbanden, mits de max. snelheid duidelijk is aangegeven op het dashboard... Geld ook voor Duitsland, etc.  Is een Europeese uitspraak over.  Voorbeeld: toen ik de T-5 ging ophalen in München, zat er een grote sticker geplakt op het dashboard met max. snelheid 190/ km/h, dit omdat er afwijkende banden onder zaten.

Was bij mijn t5r uit duitsland ook. Een sticker middenin de kmteller.
No show, only go.

maruska

175 per band.. Ik heb voor de zomer een PZero Nero, en voor de winter Wintrac Xtreme.. beide voor minder dan 150 p/s kunnen krijgen. PZero slijt misschien iets harder dan een michelin, maar ik vind hem super !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

thijsvanderplas

Citaat van: maruska op 02-11-2011 12:23:52
175 per band.. Ik heb voor de zomer een PZero Nero, en voor de winter Wintrac Xtreme.. beide voor minder dan 150 p/s kunnen krijgen. PZero slijt misschien iets harder dan een michelin, maar ik vind hem super !
ok maar heb jij dan 205 of 215?

maruska

205, de originele maat. 215 is over het algemeen goedkoper omdat de maat wat gangbaarder lijkt ...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R