AB doet het niet meer, defecte zender of ontvanger?

Gestart door erikb1971, 03-11-2011 11:34:00

Vorige topic - Volgende topic

fust850

Citaat van: snix op 04-11-2011 19:11:42
WBT fust850, nee de afstandbediening kan je niet meer bestellen, maar waarschijnlijk heeft bij jou ook de ontvanger zijn langste tijd gehad. Heb al verschillende gerepareerd en die 30 meter klopt echt wel.

Als ik over een week of 2 weer terug ben zal ik eens driftig in de telefoon klimmen om te kijken of ik nog een Guard I ontvanger bij de sloperts kan vinden. Moet toch nog wat andere kleine dingen hebben (rolhoes, MT pookhoes, enz).

Mocht Snix nog een gereviseerde/gerepareerde unit hebben liggen, dan hou ik me aanbevolen, ik woon 20 km verderop...

Zweedse wolf in schaapskleren:  Ford S-Max 2.5ST Roffelbus

arjen850

Citaat van: The Demon op 04-11-2011 21:37:44
Er zijn 2 Guard 2 systemen de eerste versie, Guard 2.1 met een AB zonder piepje en de Guard 2.2 met de AB met piepje.
Beiden werken op een andere frequentie en zijn dus niet uitwisselbaar.
Van de 2.1 versie is de AB zwart en van de 2.2 is hij grijs volgens mij.
Als ik de foto zo zie is die van TS Guard 2.2 maar ik kan het mis hebben.

Groet,
The Demon.

De zogenaamde Guard 2.2 heb je ook nog in 2 verschillende frequenties, de meest voorkomende zend op 434 mhz, de ander op 413mhz. Dit is te testen met een mhz lezer, en voor zover ik weet beschikt ook de dealer niet over deze apparatuur.

arjen850

Citaat van: erikb1971 op 04-11-2011 19:57:48
voor wat het waard is... hij piept niet!

Het is echt geen grapje, en als hij niet piept is hij of kapot, of de batterij is aant eind van zijn leven.

snix

Citaat van: fust850 op 05-11-2011 05:07:28
Citaat van: snix op 04-11-2011 19:11:42
WBT fust850, nee de afstandbediening kan je niet meer bestellen, maar waarschijnlijk heeft bij jou ook de ontvanger zijn langste tijd gehad. Heb al verschillende gerepareerd en die 30 meter klopt echt wel.
Als ik over een week of 2 weer terug ben zal ik eens driftig in de telefoon klimmen om te kijken of ik nog een Guard I ontvanger bij de sloperts kan vinden. Moet toch nog wat andere kleine dingen hebben (rolhoes, MT pookhoes, enz).
Mocht Snix nog een gereviseerde/gerepareerde unit hebben liggen, dan hou ik me aanbevolen, ik woon 20 km verderop...
Reviseren of repareren kom ik nooit aan toe, de richtprijs is tussen de 15 en 25 euro daarvoor warm ik mijn soldeerbout niet eens op.
Als je er een gevonden hebt wil ik je wel helpen met inbouwen dat is geen probleem, dat is echt een kl*te werkje, bij interesse daarin gaan wij maar verder per PB om dit topic niet verder te hijacken. Ik zie je bericht wel verschijnen.

erikb1971

IK heb zelf inmiddels een bypass relay gekocht, dus de centrale portiervergrendeling doet het weer, maar dan niet op afstand. Ik heb ook de truc met het originele relay eruit halen , contact aan en dan terugstoppen 17 keer geprobeerd, werkte niet... hoe nu verder?

Luc

Kun je je sirene niet met het sleuteltje OFF zetten? Of is dit weer een heel ander systeem dan ik heb?
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet