AB doet het niet meer, defecte zender of ontvanger?

Gestart door erikb1971, 03-11-2011 11:34:00

Vorige topic - Volgende topic

erikb1971

Hi allemaal

Sinds gisteravond krijg ik mijn volvo 850 2.5i estate uit 1997 niet meer open of dicht met de afstandsbediening:

Lastigste is nog dat het alarm dus ook niet uitgaat. Dat kan ik wel uitzetten door de zekering van de centrale portiervergrendeling er uit te halen, maar dat is ook geen blijvende oplossing. Ik heb de batterijtjes van de zender vervangen, maar dat had geen effect. Hoe kom ik er nu achter of het de zender of ontvanger is, en hoe verder?

Dank!
Erik

haasje

De ontvangers van de guard 2 zijn niet de meest betrouwbare die er zijn, de kans is groot dat deze dus defect is.

cas

Citaat van: erikb1971 op 03-11-2011 11:34:00
Hi allemaal

Sinds gisteravond krijg ik mijn volvo 850 2.5i estate uit 1997 niet meer open of dicht met de afstandsbediening:
http://i41.tinypic.com/bgbb45.jpg
Lastigste is nog dat het alarm dus ook niet uitgaat. Dat kan ik wel uitzetten door de zekering van de centrale portiervergrendeling er uit te halen, maar dat is ook geen blijvende oplossing. Ik heb de batterijtjes van de zender vervangen, maar dat had geen effect. Hoe kom ik er nu achter of het de zender of ontvanger is, en hoe verder?

Dank!
Erik

je hebt er maar 1 maak ik op uit je verhaal. op zoek naar een tweede of complete set kan geen kwaad voor in de toekomst. Maar nu is je probleem totaal dus niets.
De zender even opnieuw inleren wellicht? zeker na het vervangen van de batt.  Ik weet niet hoe lang je het batterijtje "uit" de zender hebt gehad?

EDIT

ondertussen heeft Haasje al gereageerd. Die heeft er volgens mij wel verstand van :-)  SNIX jij nog ff !? 

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

haasje

Als het alarm actief is kun je geen zenders inleren. Soms lukt het om het alarm uit te schakelen door het relais er een x aantal keer uit te trekken en weer terug te steken.

erikb1971

haasje

De dealer heeft er een test/programmeerkast voor.

darius

Ben niet zeker maar in het gebruiksaanwijzing boekje staat er ook het een en ander beschreven.
No show, only go.

arjen850

Citaat van: darius op 03-11-2011 13:16:24
Ben niet zeker maar in het gebruiksaanwijzing boekje staat er ook het een en ander beschreven.

Bij de guard II kun je bij een werkende ab een zacht piepje horen ;)

erikb1971

meen je dat serieus van dat piepje of zit ik nu voor l£$^%% met de ab aan mijn oor?>

rovelra

Citaat van: arjen850 op 03-11-2011 22:07:29
Citaat van: darius op 03-11-2011 13:16:24

Bij de guard II kun je bij een werkende ab een zacht piepje horen ;)
mee eens

fust850

Citaat van: erikb1971 op 04-11-2011 18:18:46
meen je dat serieus van dat piepje of zit ik nu voor l£$^%% met de ab aan mijn oor?>

Sorry, maar dat is te  ;D

Even terzijde, maar mijn Guard I AB's werken niet op 30 meter, zoals het boekje aangeeft, maar maximaal op 30 - 300cm (op een goede dag), zelfs met nieuwe batterijen.
Kan ik ergens nieuwe bestellen/kopen of wachten op een forum adv of MP?
Zweedse wolf in schaapskleren:  Ford S-Max 2.5ST Roffelbus

snix

Je moet nu gaan uitsluiten wat het niet is. Dus jou AB bij een andere auto inleren en kijken of hij wil reageren. In dat geval kan je zeggen dat de ontvanger stuk is (wat niet bijzonder is, zoals haasje zegt doen ze dat vaker). Wat idd ook kan is dat de sleutel zijn code kwijt is en dus opnieuw moet inleren. Als je auto nu op alarm staat is dat wat lastiger. Er is hier een topic geweest waarin iemand dat heeft opgelost.

EDIT: deze: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,51645.0.html maar deze staat ook wel 6 post hieronder dus de kans is groot dat je daar overheen gelezen hebt  :eusa_doh:  :evil:

WBT fust850, nee de afstandbediening kan je niet meer bestellen, maar waarschijnlijk heeft bij jou ook de ontvanger zijn langste tijd gehad. Heb al verschillende gerepareerd en die 30 meter klopt echt wel.

rovelra

Citaat van: fust850 op 04-11-2011 18:46:30
Citaat van: erikb1971 op 04-11-2011 18:18:46

Sorry, maar dat is te  ;D

En toch is het zo!!!

erikb1971

The Demon

Er zijn 2 Guard 2 systemen de eerste versie, Guard 2.1 met een AB zonder piepje en de Guard 2.2 met de AB met piepje.
Beiden werken op een andere frequentie en zijn dus niet uitwisselbaar.
Van de 2.1 versie is de AB zwart en van de 2.2 is hij grijs volgens mij.
Als ik de foto zo zie is die van TS Guard 2.2 maar ik kan het mis hebben.

Groet,
The Demon.