Monroe REFLEX

Gestart door Glibbert, 25-06-2004 15:22:41

Vorige topic - Volgende topic

Glibbert

Ik heb linksvoor een hele erge kapotte originele schokbreker zitten. Ik wil ze dan maar allebei tegelijk vervangen. heb wat rondgekeken en ik kwam Monroe reflex tegen a 137 euro het stuk. Is dit een verstandige keuze? Ik hoef geen stugge sportvering onder de wielen, ik vind comfort eigenlijk belangrijker. Is dit goed zelf te doen trouwens?? Of moet de schokbreker geheel uit de veer gehaald worden??
Nee, ik heb geen geld teveel......

mark20v

Zonder het juiste gereedschap gaat je dit never nooit lukken. Je moet namelijk met een veerpootspanner de veer inknijpen zodat je de schotel eraf kunt draaien. Deze veer moet je dan overzetten op je nieuwe veerpoot met de zelfde spanner. Daarnaast is het ook aan te raden om de auto uit te laten lijnen na montage omdat je wielstanden veranderen. Ik gok op ongeveer 2,5 uur werk voor het de- en monteren.

mark
Volvo separates men from the boys  

Reitse

Whatshallicallit kreeg het wel zelf voor elkaar.

mark20v

Misschien met een soort zelfgemaakte spanner dan kan het idd wel lukken. Je moet er dan wel zeker van zijn dat het een degelijke spanner is zodat de veer er niet "uit" springt.
Volvo separates men from the boys  

Glibbert

Nou die veerspanners heb ik dan alvast maar ergend geleend, dus dat is het probleem niet. Wat is verstandig; het zaakje vervangen en er dan mee naar de uitlijntoko (PRofile) rijden? Dat kan geen kwaad voor een klein stukje he? 8)

ed

Nee kan geen kwaad. Als je niet meer dan een paar honderd kilometer rijdt zal je er niets van merken, maar beter is natuurlijk zsm.

Bestel van te voren ook even een nieuwe bovenste veerschotel. Tien tegen één dat deze gescheurd is. Kosten ongeveer 29,30 ex btw/stuk . Of dat exact dezelfde zijn als voor een V70 weet ik niet, maar dat je ze nodig hebt staat bijna vast.

Verslag als het klaar is?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Glibbert