Improvements aan de 850 -> Eenmaal, andermaal.... Verkocht!

Gestart door Broabander, 04-11-2011 20:52:31

Vorige topic - Volgende topic

Broabander

Zo, ik heb ook weer 'ns tijd om wat te tikken ;D

Afgelopen week, zoals al te lezen was in Dirk z'n blogje, ben ik donderdagochtend naar hem gereden voor de APK. De uiterste datum stond voor 28 maart, dus wilde zeker weten dat ik tijd zat had, mocht er wat mee aan de hand zijn.

Ik zal niet alle details nog een keer ophoesten maar het viel me uiteindelijk alles mee! Beetje speling op de fuseekogel dus draagarm vervangen, handrem die dus al niet werkte (en die ik voor het gemak vorige keer soort van zelf verder gemolesteerd had) en uiteindelijk, nadat ook de kabels afbraken maar nieuwe handremkabels gehaald en die en de (al gekochte) handremschoentjes deze keer goed gemonteerd, plus nog een gasdop die ik verloren was bij het tankstation.

Toen was het al 17:40 en was de APK al 40 minuten gesloten dus ik ben vrijdagochtend zo rond een uur of 10:30 vertrokken richting Nijmegen en aldaar is hij goedgekeurd tot 28-03-2013!

Toen nog even op bezoek bij Dirk met het goeie nieuws, Bert-Jan met aanhang (vrouw en moeders) ontmoet en bakkie gedaan.

Nou moet de motorsteun aan distributiezijde nog gebeuren, want die is dus helemaal overleden, en dan voor het raar-stationair-loop-probleem eerst maar eens de thermostaat + watertempsensor vervangen en dan verder kijken. Dit alles heb ik nog niet besteld (stond maandag voor het eerst in m'n leven rood ;D ) maar gelukkig vandaag loon gehad en daar moet het toch zeker wel vanaf kunnen.

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

UserID6342

Gaat weer helemaal goed komen Camile.  Spuit de boutjes van het thermostaathuis of alvast een paar dagen van te voren in, of doe het zoals ik tegen je zei met een goed warme motor.  Dan draai je ze ook zo los.

Luc

Citaat van: Broabander op 24-02-2012 20:11:15
Overigens, net dus de auto na 2 dagen stilstaan weer even gebruikt en er kwam een beetje een muffe lucht uit de blower. Was na even kachel hard aanzetten wel weer weg, gebruik de auto normaal elke dag en dan ruik ik daar niets van. Zal vast iemand wel herkennen, is dat het interieurfilter?

Zou maar heel snel controleren of de afvoeren van de paravaan nog open zijn. En indien niet, de vloerbedekking in de voetenruimte van bestuurder en bijrijder voelen.
Bij de mijne waren die dingen een paar maandjes na het schoonmaken verstopt, en ik merkte op zeker moment een muffe geur op, die na een paar minuten verdween idd. Paar dagen later kreeg ik mn ramen niet meer schoongeblazen en op de vierde dag hoorde ik de dikke mat aan de bestuurderskant opeens zompen en bleek de vloer daar ongeveer blank te staan, gelukkig met regenwater en niet met koelvloeistof. Voorkomen is beter dan genezen in deze.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Broabander

Goeie, heb ik nog niet aan gedacht. Vloerbedekking is wel droog, maar met 2+ personen erin gaat hij al vrij snel beslaan en ik zag vanochtend dat die naast de achterklep ook dicht zaten en heb ik dus ook maar even 'ontstopt'. Dikke kans dat dat voor natuurlijk hetzelfde verhaal is.

The Volvoboy

Die van ons is ook niet droog te stoken.... (mijn ouders hebben nooit de airco aan, maar toch)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Broabander

Nee ik ram eens in de paar weken tijdens een snelwegritje met m'n jas aan de airco effe een kwartiertje aan, vol de kou in. Blijft 'ie in ieder geval bezig.

Broabander

UserID6342

Yep, klopt helemaal Camile.

Broabander

Moggel! Tijdje geleden sinds de laatste update, zomer komt er weer aan dus dat betekent weer klusweer! Over anderhalve week heb ik weer een weekje vakantie en ben dan van plan de motorsteun te wisselen en de thermostaat+sensor. Vanavond om 10 minuten voor de sluitingstijd van de Gamma maar eens bedacht dat de dakstrips weer zwart moesten, althans, de linker, die helemaal afgebladderd was. Eerst maar even kijken hoe dat ging, en dan als het eindresultaat fraai is later de rechter die alleen maar wat scheurtjes heeft eigenlijk, ja en 2 plekjes van 0.5x1cm kaal. Dus eea nog net op tijd kunnen halen voor sluitingstijd en die dakstrip eraf gehaald, kaal gesneden met stanleymesje, opgeschuurd en ligt nu achter mij in 3 lagen primer uit te harden zodat ik hem morgen kan spuiten. Is op een paar plaatsen niet helemaal egaal gelukt en daar zie je wat plekjes, so be it. Ga geen 5 uur bezig zijn met een lullige dakstrip ;D Zeker niet met mijn geimproviseerde buiten/balkonspuitcabine.

Verder was de grille helemaal groen geoxideerd en lelijk, en dacht ik: als ik toch bezig ben, neem ik die gelijk even mee met zwart maken. Logo'tje netjes afgeplakt (kreeg de slash er niet uit, wat 'n kutsysteem), randjes afgeplakt zodat die wel chroom blijven en die ligt nu in de primer te wachten op een volgende laag.

Verder heb ik de deur en spatbord die ik nog stééds niet gemonteerd heb nu eindelijk bij een maatje uit de schuur getrokken en dat gaat dus aanstaande zondag gebeuren ;D

Piere

Citaat van: Broabander op 30-03-2012 22:45:15
(kreeg de slash er niet uit, wat 'n kutsysteem)

Ik heb er ook even op gevloekt ja ;D
Heb'm uiteindelijk wel uitgekregen hoor, alleen weet ik niet meer hoe...  :eusa_think:

Keep up the good work!
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

UserID6342

Lekker bezig Camiel !  ben benieuwd hoe het er dadelijk allemaal uit ziet als de deur en het scherm er weer inhangen.  Gewoon het totaalplaatje dan.

Broabander

Anders ik wel ;D Nou wel weer lang genoeg met die deuk rond gereden! Wat is het inmiddels alweer, bijna 5 maanden dat ik hem heb? En de deur heb ik daarvan al 4,5 maand en het spatbord alweer 1,5/2 ;D

Grilleke, hoe die er nu bij ligt te drogen:

En dit bedoelde ik met die lelijke plekken op de dakstrips, maar als daar een paar lagen zwart op zit valt het vast niet meer op:

Ohja, speakerkapjes ook maar gelijk even mee genomen (niet moeilijk doen met schuren en primer, gewoon even ontvet en laagje zwart erop). Één heeft al een laagje zwart, de ander komt zo de auto uit. Mogen jullie raden welke welke is. Ohja, en nee, ik heb niet stiekem een iPhone fabriek in huis ofzo ;D

Luc

Je pakt je 6+ tonner wel lekker aan, leuk om te lezen. Blaive doowrgaan!
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Broabander

Zal ik zeker doen hoor!

Vanochtend begonnen met de ruildeur alvast te demonteren, maar kostte me vrij veel moeite om het slot eruit te krijgen, ondanks de beschrijvingen hier. Nu maakt het me niet uit dat die van de ruildeur naar de kloten is, als de goeie klink die nu nog in de deur zit kapot gaat is dat vervelender. Hoe kan ik het nu het beste aanpakken? Klink er een paar cm uit laten komen, naar de achterkant van het portier trekken en hengsten maar? Of net zo lang wrikken met een schroevendraaier en trekken zoals ik met die andere gedaan heb?

UserID6342

Draai de bouten van het slot even wat los Camiel of haal ze eruit, dan heb je net even wat meer lucht om de klink er goed uit te krijgen / in te krijgen.