Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: toppertje op 06-11-2011 22:42:50
hey Ewout,
mooie kar hoor!
dit had eigenlijk de opvolger moeten zijn van je vorige N ;D
al zal je aan deze niet meer zoveel hoeven te knutselen.
RTI,stankachel,het zit er allemaal al op zie/hoor ik.
en hoe rijd dat nou?
en dan bedoel ik eigenlijk het verschil op motorisch vlak ten opzichte
van de 2.5D?

Hee Luke,

Ja, dat is wel een groot verschil hoor. 185PK/400Nm is (in dit geval overgebracht door een zestraps automaat) wel heel soepel. Ik heb pas een paar honderd km gereden dus het is allemaal nog erg wennen. Maar, wow. Wat een bak! Hoe is het bei de weg met jouw RTI? Alweer aan de gang gekregen?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 06-11-2011 23:00:33
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-11-2011 20:17:57

Dit trof ik onder de vloer aan. Zal wel met de ontvangst van de diverse signalen gaan en de aansturing van het scherm.

http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/RTI.jpg
Ziet eruit als een TV tuner.
Als je aan de rechter grote knop op de radio draait, krijg je dan ook tv te zien ? Ik had het namelijk wel op mijn S60 zitten destijds. Het zou dan analoge tv tuner moeten zijn

Ik zal morgen eens kijken. Ik denk alleen niet dat er veel interessants in de ether rondzweeft. Links in de zijkant van de achterbak zit de DVD lezer. Of zit daar nog meer? Anders zou dit toch gewoon de CPU zijn?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

toppertje

ewout,
mijn RTI werkt weer naar behoren,er zat een draadje los die aan een grijs stekkertje
hoorde aan de achterkant van de RTI-unit.
maaruh,
als je deze weer wegdoet.....je hebt m,n nummer :eusa_whistle:

Chris

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-11-2011 22:31:34
Zal hier wel niet anders zijn dan. Moet alleen nu op zoek naar dat soort info over de N. Dit forum is een soort superbieb voor de 850/V70. Op volvoforum mis ik volgens mij een beetje de structuur zoals hier, maar dat kan ook zijn omdat ik er te weinig 'vlieguren' heb gemaakt.

Ewøut

Nee hoor, Volvo forum is gewoon iets minder 'handig' ;)... Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Taranis

Citaat van: elianmars op 06-11-2011 10:54:33
Ik vraag me altijd af waarom bij zo'n lage km.stand de motor en gt moeten worden vervangen  :eusa_think:

Ik ook, maar waarschijnlijk 1 van beiden vastgelopen en de ander 'meegenomen'? :eusa_think:

Niettemin gefeliciteerd met je aanwinst! :eusa_dance:

Om een paar vragen weg te nemen: die voorbumper eraf halen is inderdaad simpel, alleen de 2 bouten vooraan zijn onwijs klote. De helft van de tijd flikkeren ze in de bumper en in een XC bumper zit zoveel ruimte dat je wel even bezig bent voor je ze er weer uit hebt.

Die grote accu is normaal en heb je echt nodig, zeker bij frequent gebruik van de standkachel, stoelverwarming, enzovoort. Door de automaat draai je ook veel minder toeren dan met een handbak, dus laadt de accu ook minder snel bij.

Die achterspoiler moet je nog wel even fiksen ja :P Die mini-meet (PB) vind ik ook een prima plan, als jij dan even een uurtje de andere kant op kijkt dan pik ik jouw RTI in ;D

Die ledjes in de achterlichten zijn een eitje trouwens, maar let bij het terugplaatsen even goed op het afdichtrubber. Ik had het ook pas de derde keer goed :eusa_whistle: (en de eerste 2 keer een partij stof in de behuizing)

Succes met het repareren van de lampjes achter de meneer in het dashboard. Kleine priegeltroep ;D (mijn fijne motoriek is niet zo geweldig :P )

Overigens vind ik je wintervelgen mooier dan je zomervelgen, die laatste zijn van de eerdere modeljaren XC70.

Sbv

Lampje vervangen van de verwarming is een leuk klusje

- wip voorzichtig vanaf de achter kant het paneel rond de pookknop los. Het dient los gehaald te worden incl Alu inleg. Beste gaat het door de bekerhouder er even uit te klikken.
Het zwarte stuk waar de standen van de pook op staan kan je losklikken. Het zit met 4 stevige clips aan de onderzijde vast aan de alu inleg.

Als het Alu stukje los is, dan zie je 2 maal Torx 25 die de radio incl verwarmings paneel vast houden, deze 2 verwijderen.

Je kan dan de radio incl verwarmingspaneel etc aan de onderzijde loshalen. Grootste nadeel van een automaat is dat de pook eigenlijk in de D moet staan wil je het paneel eruit kunnen halen, nadeel daarvan is weer dat contact dan aan moet staan, wat je niet wilt icm foutmeldingen als je per ongeluk kabels loshaalt.
Pook in de D stand en dan wat rommelen, dan trek je het hele stuk eruit en kan de pook weer naar de P toe en contact afzetten.
Eventueel nu accu pool loshalen als je alle stekkers los gaat halen aan de achterzijde van de radio en verwarmingspaneel. Er kan anders een SRS-Airbag foutmelding komen. Hoeft overigens niet, maar mocht deze komen, mag je dealer bezoeken voor reset(of even bij mij langskomen  ;D)

Heb je paneel eruit, dan kan je vanaf de achterzijde lampje vervangen. Schrik niet van de prijs, ik dacht iets van ca 4,5 a 5 euro

Taranis

Dus als je kan: claim garantie ;D

wepster

Citaat van: Sbv op 07-11-2011 08:30:54
Lampje vervangen van de verwarming is een leuk klusje

- wip voorzichtig vanaf de achter kant het paneel rond de pookknop los. Het dient los gehaald te worden incl Alu inleg. Beste gaat het door de bekerhouder er even uit te klikken.
Het zwarte stuk waar de standen van de pook op staan kan je losklikken. Het zit met 4 stevige clips aan de onderzijde vast aan de alu inleg.

Als het Alu stukje los is, dan zie je 2 maal Torx 25 die de radio incl verwarmings paneel vast houden, deze 2 verwijderen.

Je kan dan de radio incl verwarmingspaneel etc aan de onderzijde loshalen. Grootste nadeel van een automaat is dat de pook eigenlijk in de D moet staan wil je het paneel eruit kunnen halen, nadeel daarvan is weer dat contact dan aan moet staan, wat je niet wilt icm foutmeldingen als je per ongeluk kabels loshaalt.
Pook in de D stand en dan wat rommelen, dan trek je het hele stuk eruit en kan de pook weer naar de P toe en contact afzetten.
Eventueel nu accu pool loshalen als je alle stekkers los gaat halen aan de achterzijde van de radio en verwarmingspaneel. Er kan anders een SRS-Airbag foutmelding komen. Hoeft overigens niet, maar mocht deze komen, mag je dealer bezoeken voor reset(of even bij mij langskomen  ;D)

Heb je paneel eruit, dan kan je vanaf de achterzijde lampje vervangen. Schrik niet van de prijs, ik dacht iets van ca 4,5 a 5 euro


prijs is in middels op gelopen naar €6.80 per lampje en je hebt er 6 nodig dus even vast houden aan de balie :D

heb ze vorige week ook  ;)

Sbv

Ik heb onlangs in mijn V70 lampje vervangen en dat was er maar 1, er was er ook maar 1 defect. Er zitten er in een MY06 niet zoveel dacht ik. Het gaat wel om paneel van de verwarming en niet klokkenhuis

Ewout Schalkwijk

Er zitten er 4 in en kosten omgerekend 13,55 euro per stuk!!! Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt daarzo? Garantie claimen is een ding, maar ik ben zo bang dat ze iets anders stuk maken. Ik heb hier nog niet veel goede ervaringen opgedaan. Maar het type lampje zal toch uiteindelijk universeel zijn?

Ik kan wel een lampje gaan vervangen maar die andere drie hebben ook vijf jaar gebrand... :eusa_wall:


@Sbv, ik kan toch ook de pook in D zetten en dan de accu afkoppelen? Volgens mij hoef ik geen boordspanning te hebben om het lampje te wisselen toch?

Ik heb ooit eens van Volvo Schaap in Dronten losse lampjes gekregen die ik zelf in het sokkeltje kon prutsen. Ook heb ik wel eens gelezen dat ze bij Conrad te vinden zijn. Over twee weken ben ik twee dagen in Nederland dus dan kan het handig zijn als ik wat van die lampjes heb kunnen bemachtigen.

Ronald, moet ik dan de hele achterlicht unit eruit halen? Volgens mij krijg ik vandaag een berichtje van grijzev70tdi over het bestelnummer enzo.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Vergeet niet om het contactslot in stand 2 (II) te zetten als je de accu weer aansluit, anders kan er het een en ander stuk gaan!
...The Nile isn't just a river in Africa...

Emiel

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-11-2011 20:17:57
Dit ziet er echt niet goed uit en ik hoop dat Jasper (grijzev70tdi) gelijk heeft met die losse ledjes.




Ben benieuwd waar hij ze voor 15 Euro kan krijgen  :D.

elianmars

Citaat van: Emiel op 07-11-2011 17:19:12
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-11-2011 20:17:57
Dit ziet er echt niet goed uit en ik hoop dat Jasper (grijzev70tdi) gelijk heeft met die losse ledjes.

http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/ledkapot.jpg


Ben benieuwd waar hij ze voor 15 Euro kan krijgen  :D.

Bij Xenonwereld?  :eusa_angel:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 07-11-2011 18:24:04
Bij Xenonwereld?  :eusa_angel:

Ik zie ze daar niet op de site staan. Ze heten toch LED sidemarkers oid?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Heb je iets van een modelnr ofzo?
www.xenonkungen.se heeft best wel wat, en ze zitten hier in de buurt. Ik heb daar zelf ooit ook wat led-lampjes gehaald...