Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KIM

Gefeliciteerd Ewout met je nieuwe aanwinst. Autoweek mag 'm dan saai vinden, ik niet. Saai is hij in Noorwegen zeker niet; daar rijden voor mijn gevoel wel enorm veel lelijke auto's rond  ;D

In foto 1 van je huidige V70: Ligt daar nu een koppakking in de onderste grille? Of is dat iets anders?

darius

Ik denk dat daar nog meer van die lampen in kunnen worden gezet kim. Zie je veel daar.
No show, only go.

Jack v

Mooi wagenparkje Ewout. De XC is een hele mooie waar je veel plezier van gaat hebben denk ik.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Chris

Hele mooi XC Ewout! :eusa_clap:.

Veel plezier ermee en geniet ervan, maar dat zal wel lukken in Noorwegen ;D.

fearless

Erg mooie auto die XC, veel plezier er mee.

Ewout Schalkwijk

#20
Zo, vandaag de XC kameel eens een beetje gewassen. Dat zal toch nooit een hobby worden. Het zag er op de nodige steenslag na allemaal prima uit.
Voor het wassen nog ff snel twee plaatjes van z'n natuurlijke leefomgeving gemaakt. De koplamp sproeiers krijg ik nog niet aan de gang, d.w.z. ik heb even snel de zekering gecontroleerd en die was goed. ik had geen zin om te sproeien omdat de auto net schoon is. :-[

Hier weer een paar fotootjes, want een blog zonder foto's is geen blog :-)






Wat een heftige accu ligt hierin zeg. Of hoort dat in die wagens?



Dit trof ik onder de vloer aan. Zal wel met de ontvangst van de diverse signalen gaan en de aansturing van het scherm.



Tijdens het wassen zag ik toch nog wel wat smetjes die in de loop van de tijd opgelost moeten worden. Zo deed de kentekenplaat verlichting helemaal niks. Na het verwijderen van de binnenbekleding zag ik dat de connector volledig verk*nkerd was en een van de draden gebroken. Stekker er tussenuitgeknipt en een rechtstreekse aansluiting gemaakt. Krimpkous en daarna zelfs nog extra isolatieband moet voorkomen dat het niet meer vochtig wordt.



Dit ziet er echt niet goed uit en ik hoop dat Jasper (grijzev70tdi) gelijk heeft met die losse ledjes.




En de zomervelgen. Spiksplinter nieuwe banden, dus weer even rust (hoop ik).



Mijn vrouw ook nog even laten sturen en daarna ben ik gaan koken. Vandaag Hollandse gehaktballen uit de jus maar dan gemaakt van puur eland gehakt. :P

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

san

Heel mooi Ewout,veel plezier en veilige kilometers daar.

Wat wonen jullie daar toch mooi zeg!

Ewout Schalkwijk

#22
To-do list:
- koplamp sproeiers werkend maken.
- beschadiging bestuurdersstoel aanpakken (gemaskeerd)
- lampjes achter het 'mannetje' van de ventilatie vervangen. (allemaal maar)
- LED sidemarkers achter
- kvs tankje
- radiateur
- nieuwe accu
- Spoiler? (schijnt eraan te komen)
- nieuwe kentekenplaten
- iPhone integratie
- versnellingsbak spoelen
- 300.000km beurt bij Volvo
- verstralers

Storings lijstje aanleggen voor eventuele garantie afhandeling.

Niet zo heel veel dus op dit moment.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars


Ewout Schalkwijk

Moet de bumpers er daarvoor af? Dat heb ik nog niet eerder gedaan, laat staan bij deze. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-11-2011 20:55:28
Moet de bumpers er daarvoor af? Dat heb ik nog niet eerder gedaan, laat staan bij deze. ;D

Ewøut

Bij de gewone V70 stelt het niks voor een voorbumper eraf halen. 5 minuten.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ewout Schalkwijk

Zal hier wel niet anders zijn dan. Moet alleen nu op zoek naar dat soort info over de N. Dit forum is een soort superbieb voor de 850/V70. Op volvoforum mis ik volgens mij een beetje de structuur zoals hier, maar dat kan ook zijn omdat ik er te weinig 'vlieguren' heb gemaakt.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Ik vermoed dat het motortje van jou ook vastgelopen is. Omdat ik geen nieuwe voorhanden had, heb ik het gerepareerd, maar het lijkt me verstandiger om gewoon een nieuwe te monteren.

De bumper is er inderdaad snel af te halen.




toppertje

hey Ewout,
mooie kar hoor!
dit had eigenlijk de opvolger moeten zijn van je vorige N ;D
al zal je aan deze niet meer zoveel hoeven te knutselen.
RTI,stankachel,het zit er allemaal al op zie/hoor ik.
en hoe rijd dat nou?
en dan bedoel ik eigenlijk het verschil op motorisch vlak ten opzichte
van de 2.5D?

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-11-2011 20:17:57

Dit trof ik onder de vloer aan. Zal wel met de ontvangst van de diverse signalen gaan en de aansturing van het scherm.

http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/RTI.jpg
Ziet eruit als een TV tuner.
Als je aan de rechter grote knop op de radio draait, krijg je dan ook tv te zien ? Ik had het namelijk wel op mijn S60 zitten destijds. Het zou dan analoge tv tuner moeten zijn