Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

big ben

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 24-04-2013 06:15:57
Zo, dat is wel even een ander gezicht dan laatste keer dat ik bij jullie in de kelder keek :D Netjes hoor!

Citaat van: elianmars op 24-04-2013 00:28:37
Ik zou persoonlijk een aparte douche hebben gemaakt, in plaats van douchen in bad, maar da's mijn mening ;)

+ 1, maar dat is persoonlijk.

We hebben boven nu een echte douche cabine en beneden komt er nog zo'n glazen wand. Dan zagen wij niet de noodzaak voor een aparte douche. Daarbij is de ruimte toch niet zo heel groot. Het raam zorgde er mede voor dat een aparte douche wat lastiger te maken viel.

Ach, we zijn er superblij mee, dus dat komt helemaal goed. Ook de boiler is vergroot van 200 naar 300 liter.

Vanochtend was het nog steeds maar 16 graden in de badkamer dus de 'elektriker' is gebeld en komt ergens op de dag kijken.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

jaaaa, niet meer wachten tot de zeeuwen uutgekakt zijn ! ;D

erg netjes, ben benieuwd in Juni !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 24-04-2013 08:18:00
Citaat van: Taranis op 24-04-2013 06:15:57
Zo, dat is wel even een ander gezicht dan laatste keer dat ik bij jullie in de kelder keek :D Netjes hoor!

Citaat van: elianmars op 24-04-2013 00:28:37
Ik zou persoonlijk een aparte douche hebben gemaakt, in plaats van douchen in bad, maar da's mijn mening ;)

+ 1, maar dat is persoonlijk.

We hebben boven nu een echte douche cabine en beneden komt er nog zo'n glazen wand. Dan zagen wij niet de noodzaak voor een aparte douche. Daarbij is de ruimte toch niet zo heel groot. Het raam zorgde er mede voor dat een aparte douche wat lastiger te maken viel.

Ach, we zijn er superblij mee, dus dat komt helemaal goed. Ook de boiler is vergroot van 200 naar 300 liter.

Vanochtend was het nog steeds maar 16 graden in de badkamer dus de 'elektriker' is gebeld en komt ergens op de dag kijken.

Ewøut

Als je boven nu een douchecabine hebt, is het natuurlijk een ander verhaal. Ik dacht dat je daar ook een bad zou laten staan.
We hebben zelf ook een badkamer met douche en een badkamer met bad.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 24-04-2013 10:51:56
Als je boven nu een douchecabine hebt, is het natuurlijk een ander verhaal. Ik dacht dat je daar ook een bad zou laten staan.

Precies, daarom hoefde ik er niet nog een douche bij. Net telefoontje gekregen van de electricien dat alles naar behoren werkt nu. Iets met voelertje in de vloer. We zullen het zien. Kan Marije eindelijk uitgebreid in bad met 300 kaarsjes voor ze overmorgen naar Nederland vertrekt. :eusa_dance:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

GeertG

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 24-04-2013 11:47:14
Citaat van: elianmars op 24-04-2013 10:51:56

Precies, daarom hoefde ik er niet nog een douche bij. Net telefoontje gekregen van de electricien dat alles naar behoren werkt nu. Iets met voelertje in de vloer. We zullen het zien. Kan Marije eindelijk uitgebreid in bad met 300 kaarsjes voor ze overmorgen naar Nederland vertrekt. :eusa_dance:

Is die ' :eusa_dance: ' nu omdat zij lekker in bad kan of omdat jij blij bent dat ze vertrekt ?   :eusa_think:

;D

Mooie badkamer trouwens!  :eusa_clap:
Helemaal zelf gedaan?   ::)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: GeertG op 24-04-2013 11:55:58
Is die ' :eusa_dance: ' nu omdat zij lekker in bad kan of omdat jij blij bent dat ze vertrekt ?   :eusa_think:

;D

Als dat zo zou zijn, dan zou ik dat hier niet beantwoorden. Marije leest mee. :eusa_whistle:

Nee hoor, maar ze verheugt zich er al zo lang op, dat we even bang waren dat het niet meer ging lukken voor ze een weekje weg gaat.

;D

Citaat van: GeertG op 24-04-2013 11:55:58
Mooie badkamer trouwens!  :eusa_clap:
Helemaal zelf gedaan?   ::)

Nop, ik heb alleen maar alles uitgebroken en de vloer opengehakt voor de afvoeren. Rest is gedaan.

Ewøut

viking_in_shorts

Trouwens - even een stukje info waar je niet op zit te wachten: volgens mij zie ik een randje van ca 2 - 5 cm rond het bad. Of zit het bad tegen de muur aan? (als Optie B: vergeet wat ik hieronder schrijf)

Wij hebben namelijk ook zo'n randje (ietsjes breder aan de lange zijde) en dat is een ramp :evil: je krijgt het water er niet weg namelijk. Hoe hebben jullie dat opgelost?

Als (nog) niet -> je kan in de kit snijden die tussen het bad en dat reepje tegels zit waardoor het water onder het bad terecht komt. Ik neem aan dat je daaronder genoeg val hebt zodat het vanzelf het puntje gaat vinden ..

<edit: typefout>

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 24-04-2013 12:36:50
Trouwens - even een stukje info waar je niet op zit te wachten: volgens mij zie ik een randje van ca 2 - 5 cm rond het bad. Of zit het bad tegen de muur aan? (als Optie B: vergeet wat ik hieronder schrijf)

Wij hebben namelijk ook zo'n randje (ietsjes breder aan de lange zijde) en dat is een ramp :evil: je krijgt het water er niet weg namelijk. Hoe hebben jullie dat opgelost?

Als (nog) niet -> je kan in de kit snijden die tussen het bad en dat reepje tegels zit waardoor het water onder het bad terecht komt. Ik neem aan dat je daaronder gevoel val hebt zodat het vanzelf het puntje gaat vinden ..

Geen nood, bad ligt strak tegen de muur aan. Natuurlijk wel met een dun kitrandje (paar mm). Ben nu net thuis en de temperatuur ligt nu bijna op 20 graden. Heerlijk.  :D

Bouke

Mooie badkamer hoor daar zijn jullie vast heel erg mee in jullie nopjes :)

Ewout Schalkwijk

De eerste advertentie voor de verkoop van onderdelen voor Project 019 staat op Finn.no, zeg maar de Noorse Marktplaats. Heel spannend of ik de delen ook daadwerkelijk verkocht krijg. Eerste telefoontje was al binnen van iemand die 100 euro bood voor de vier wintervelgen met banden. Ik vond dat toch wel iets te weinig. Ik hoop dat het niet zo blijft gaan, want dan ben ik er snel klaar mee.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=41213926

Tegelijkertijd heb ik op Marktplaats een 'dik' stuur van, als het goed is, een '99 V70. Het stuur wordt naar Bouke verstuurd die zich erop stort om het weer helemaal op te knappen. Over twee en een halve maand komt het stuur deze kant op. Stuur met airbag op marktplaats: 35 euro, hier doet dat al snel zo'n 1000 kronen. (c.a. 130 euro).

:eusa_pray: Ik hoop dat het lukt om wat onderdelen kwijt te raken. De totale auto moet mij minimaal 11.500 kronen opbrengen om quite te spelen. Eigenlijk is dat ook niet waar, want dan moet ik voor mezelf eerst een prijs hangen aan het audiosysteem en de Comets die ik tenslotte zelf heb gehouden.

Ewøut

Taranis

Is het niet handiger om de motor en de bak los aan te bieden? Ik weet niet of je in Noorwegen ook zoiets hebt als onderdelenlijn.nl? Het kost je wel even om alle onderdeelnummers op te zoeken, maar het werkt in NL vrij goed.

Succes met de verkoop in elk geval :) Comets 400 euro, audiosysteem 175, hondenrek 50 euro, stoel 100 euro. De rest moet wel lukken toch?

The Volvoboy

Gaat Old Faithful niet meer op winterbanden aankomende winter dan? :eusa_think:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 26-04-2013 06:41:47
Succes met de verkoop in elk geval :) Comets 400 euro, audiosysteem 175, hondenrek 50 euro, stoel 100 euro. De rest moet wel lukken toch?

Ik zal het wel verkeerd begrijpen, maar de comets gaan toch niet weg??