Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

dicht het bij de spiegel ook goed af ?
rubber aan de onderzijde niet goed waardoor het via onderzijde naar binnen loopt ?

Vorige eigenaar die een rivier doorgereden heeft ?

elmarconi

Citaat van: Sbv op 02-06-2015 22:41:21
Vorige eigenaar die een rivier doorgereden heeft

Een nieuwe duikboot!
--
Autogas Inside . . .

Ewout Schalkwijk

Wegenzout... :-X

Ik wilde weleens weten hoe je het knipperlichtje in de spiegel kan vervangen. nou eenvoudig. Je haalt de kap van de spiegel en..... :eusa_sick:

Klik voor horror

Holy fucking moly... Hele spiegelsteun opgevreten door 60 ton wegenzout. >:(

Zout en aluminium gaan niet zo lekker samen.

Schoonmaken dan maar. Zoveel mogelijk zout met een hard borsteltje verwijderd en daarna de restanten van de steun maar ingesmeerd met Owatrol. Schijnt goed voor zowat alles te zijn volgens Koen.

Even laten drogen en dan de horror van de bestuurdersspiegel maar eens onder ogen zien...

WTF???? Hè??? Deze is helemaal goed. Zeker recent vervangen ofzo.

:eusa_doh: De spiegelsteun is helemaal niet van aluminium, maar van kunststof. :eusa_doh:

Toch nog maar eens de andere kant uit elkaar vissen en verder schoonmaken. ;D

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Is dit niet de bron van je waterlekkage?

Sbv

whoops ...

is het echt geen duikboot geweest?

jgvdv

760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

Bouke

Last van aluminiumvretertjes :o  dat zout bij jullie is echt teringzooi. Bij doppie was het hele subframe van onder wit van de zoutpokken.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Bouke op 03-06-2015 23:30:56
Last van aluminiumvretertjes :o  dat zout bij jullie is echt teringzooi. Bij doppie was het hele subframe van onder wit van de zoutpokken.

Maar het bleek dus helemaal geen aluminium te zijn... Wel een flinke zoutophoping ja. Enige plek tot nu toe.
Komende dagen makkelijk bij het koken. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

V70R^2

Mbt die waterlekkage in de deur, ik heb ondervonden dat mijn vele wassen met de hogedrukreiniger lekkage via de deurvanger van buiten de deur in kan veroorzaken, het rubber wil soms wel en soms niet genoeg afsluiten als ik de kiertjes onder (water)druk volspuit.

Ewout Schalkwijk

Ondekkingsreis door de Volvo Ford XC70.

Vandaag was het de beurt om het onderstel eens langs te lopen en de staat op te nemen. Hoe meer je de auto checkt, hoe meer je ziet dat het eigenlijk geen geen Volvo meer is. Ik zeg niet dat dat negatief is, want alles ziet er veel degelijker uit dan bij de Classic en in iets mindere mate bij de N XC. Bijna alle elektronische modules dragen het FoMoCo logo. Ik moest het Googelen, maar het betekent dus 'Ford Motor Company'.

Toen ik de eerste keer ging rijden merkte ik positief op dat de stopkracht wel heel goed voor elkaar was. Niet dat ik ooit tekort ben gekomen bij Old Faithful of de N XC, maar dit is gewoon van een andere orde.

Zonder meten, dus enigzins wat subjectief, kan ik stellen dat dit toch wel even een nieuwe ervaring in remmen is. Niet bijterig, maar heel overtuigend afremmen vanaf hogere snelheden.

De klauwen lijken ook heel wat groter te zijn dan wat ik gewend was. Dit is mijn zesde Volvo, dus andere merken ben ik niet echt gewend. Aan de andere die ik had heb ik nooit aan gesleuteld.

Dit lijkt de hoogteregeling voor de Xenon te zijn. Ik dacht altijd dat die op de achteras zat. :eusa_think:

De draagarmen lijken wel voor een tank te zijn ontwikkeld en ook assen en de stuurstangen zijn allemaal net een slag dikker/steviger.

Helaas kreeg ik de achterwielen er niet af. De wielen zitten strak op de naafrand en waarschijnlijk zit daar nog wat zout tussen. Aangezien ik de laatste tijd ik erg weinig last van m'n rug had, had ik in ieder geval ook de intentie om dat zo te houden. Voor kwamen ze er wel makkelijker af en die zijn goed gereinigd en in keramisch vet gezet en terug gemonteerd.

Over drie weken ga ik m'n eerste proefritje naar Nederland maken en dan staan de volgende zaken op de planning:

Bakspoeling
Spoiler
Achterste ashoezen (zweten)
Nieuwe Dynaudio's
Grille
Eco tuning (205PK)

Daarna nog een week werken en dan met de sleurhut naar Zuid Frankrijk. Genoeg kilometers om de auto te leren kennen dacht ik zo. 10.000+ kilometers binnen een maand.

Ewout

classicT5

Ik denk niet dat hoogteregeling voor xenon is, maar voor remkracht te verdelen adhv belading

)()()sT

Ik vind het echt wel een hele stoere verschijning! 8)
Zuid Frankrijk... Wij zijn wat later dit jaar dus we komen elkaar dan niet tegen in la France..

Ewout Schalkwijk

Citaat van: classicT5 op 07-06-2015 22:04:04
Ik denk niet dat hoogteregeling voor xenon is, maar voor remkracht te verdelen adhv belading

Op de vooras?  :eusa_think:

viking_in_shorts

Lees net dat er een diesel verbod komt voor Oslo. Weet jij of dat ook op buitenlanders van toepassing is?

Ewout Schalkwijk

Alleen op de ergste smog dagen midden in de winter. Verbod geldt niet voor euro 6 diesels. De burger staat op z'n achterste benen, dus we zien wel hoe het in de praktijk gaat. Of een hoe het voor buitenlanders gaat gelden is nog niet bekend.