Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

grijzev70tdi

Mooi zwart interieur bevalt mij wel ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ewout Schalkwijk

Als die auto helemaal verdwijnt en echt niet meer teruggevonden kan worden.... :angel:


Neeeeeeeeeeeeee, handjes op de rug, kijken mag op afstand. ;D

Alsof dit de enige XC is :eusa_naughty:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

toppertje

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-11-2011 19:22:55
He, altijd leuk om wat gezellig geouwehoer in je Blog te hebben. :eusa_dance:

Deze is speciaal voor Toppertje:

30 augustus 2005
http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/V70NpaaKnutehytta.jpg


14 november 2011
http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/XC70paaKnutehytta.jpg

Zelfde plaats als vanmiddag alleen een paar jaartjes eerder ;D


Ewøut

mooi Ewout
deze foto had ik trouwens al eens gezien.
maaruh, je hebt mijn V70 gebruikt als XC70? :eusa_think:

Ewout Schalkwijk

#183
Toch lekker om tijdens de winter gewoon in het akker voor de deur te parkeren. Het vriest -7,5 graden en de oplettende lezer ziet dat de standkachel zojuist is begonnen met ontdooien. :eusa_clap:
Ja, ik moet vandaag direct naar de klant en vertrek dus pas om 08.15 ipv half acht...





Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Grappig, ik had vanmorgen weer gewoon 6 graden plus. Was maar goed ook, want ik was te laat en had een beetje haast :eusa_whistle:

Ewout Schalkwijk

Vandaag geprobeerd een lampje te vervangen.... Na even prutsen heb ik het dimlichtje eruit en meteen lazert ook het metalen veerklemmetje eruit. Kwartier staan etteren om het terug te krijgen maar dat lukte niet. Ik moest toch naar Kongsberg dus even langs de dealer. Die heeft ook nog een half uur staan prutsen en toen was het gelukt. Meteen maar even gevraagd om ze die andere ook vervangen. Is het niet handiger om de hele lichtunit eruit te halen? Dan zie je tenminste wat je doet.

Heeft iemand tips voor het verwijderen van een koplampunit?


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 17-11-2011 17:43:22
Heeft iemand tips voor het verwijderen van een koplampunit?

Daarvoor zul je je bumper moeten demonteren.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

bumper ligt er binnen 10 min af en de lamp unit is dan zo eruit. gaat sneller dan tobben

Marc O.

Moet je bij een V/XC70 ook die popnagels van de wielkuip uitboren, net als bij een S80?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Gelukkig heb ik gistten op diverse plaatsen kunnen lezen dat meerdere personen er last van hadden dat ze het lampje nauwelijks konden vervangen. Ik was even bang dat ik me eerst aan had geleerd om schokdempers en rem te vervangen om daarna in rap tempo te degraderen tot een persoon wat geen lampje meer kan vervangen.

Het grote nadeel is nu dat ik dit soort klusjes even tussendoor op de parkeerplaats onderweg moet doen. Als ik om half vijf 's-middags thuis kom is het al zo schemerig dat je gewoon niets meer kunt doen. De garage is niet geïsoleerd en staat vol met fietsen, zaagtafel, grasmaaier e.d.

Morgen ga ik met vrouw en buren op 'HarryTur'. Dat houdt in dat we gaan shoppen in Zweden. Zweden is een stuk goedkoper dan Noorwegen (welk land is dat nou niet?)
En staan we om half vijf 's-morgens op om naar de boot in Sandefjord te rijden. 2,5 uur op de veerboot naar Strømstad en dan weer een stukje richting de Noorse grens.
Een zeer populair Noors tijdverdrijf met lekker eten enzo. Drank kopen hoort daar natuurlijk ook bij. :angel:

Gelukkig is mijn zoon Niek dan op 'avlastning' (zorgboerderij oid) Hij is zwaar getroffen door een mix van ADHD en Tourette en een vleugje van 'iets' uit het autistische spectrum. Heerlijk kind, maar dit soort tripjes zijn voor hem en ons geen pleziertje. Dus 'mag' hij een weekend in de maand naar 'avlastning' daar gaat hij altijd heel leuke dingen doen zoals naar zwembaden, bioscoop vrijetijdsparken e.d.

Maar, nu eerst nog even 'werken'... Wat voornamelijk bestaat van het 'on-site' repareren van HP laptops op zeer diverse locaties in de wijde omgeving. Het rijden neemt zo'n 3 uur per dag in. Vandaag zelfs nog veel meer :-) Wordt er ook gewoon voor betaald om te mogen 'bochtjes slingeren' en muziek te luisteren.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Marc O. op 17-11-2011 18:28:41
Moet je bij een V/XC70 ook die popnagels van de wielkuip uitboren, net als bij een S80?
Nee, 2 bouten loshalen en 2 schroeven losdraaien

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-11-2011 07:54:56
Een zeer populair Noors tijdverdrijf met lekker eten enzo. Drank kopen hoort daar natuurlijk ook bij. :angel:

Ja, want de drank in Zweden is zooooo goedkoop :eusa_wall:
Waarom niet meteen door met de Stena (r) naar Denemarken? Kan je meteen even hier langs ....

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 18-11-2011 08:00:08
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-11-2011 07:54:56
Een zeer populair Noors tijdverdrijf met lekker eten enzo. Drank kopen hoort daar natuurlijk ook bij. :angel:

Ja, want de drank in Zweden is zooooo goedkoop :eusa_wall:
Waarom niet meteen door met de Stena (r) naar Denemarken? Kan je meteen even hier langs ....

Geen tijd, is een dagtripje. en de drank is nog altijd de helft goedkoper dan hier.... Woensdagavond ook nog ff naar NL, dus ook weer drank halen :eusa_dance:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-11-2011 08:06:47
Woensdagavond ook nog ff naar NL

Hmmm....gevoelsmatig klopt er iets niet in die zin :eusa_think:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Die lampen vervangen is inderdaad een kutklus. Makkelijkste is inderdaad de bumper demonteren (ook als je nog eens een mistlamp stuk hebt). 2 grote bouten aan de voorkant achter de klepjes aan weerszijden van de kentekenplaat loshalen zonder ze in de bumper te laten flikkeren, die 5 clipsen aan de bovenkant van de bumper (bij motorkapvergrendeling) doordrukken zonder ze te breken en iedere wielkast die ene torx losdraaien. Daarna trek je 'm er zo naar voren af. Zorg voor een deken oid op de grond, die bumper is echt een slappe worst die alle kanten op buigt ::)

Je hebt geen xenon dus volgens mij ook een andere slang voor je koplampwissers dan de *** slang die ik er heb zitten en waar Sbv en ik al een aantal keer ruzie mee gehad hebben ;D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 17-11-2011 07:54:31
Toch lekker om tijdens de winter gewoon in het akker voor de deur te parkeren. Het vriest -7,5 graden en de oplettende lezer ziet dat de standkachel zojuist is begonnen met ontdooien. :eusa_clap:
Ja, ik moet vandaag direct naar de klant en vertrek dus pas om 08.15 ipv half acht...


http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/parkeren.jpg

Grmbl... ik wil ook een werkende standkachel zonder eerst een keer op de kickdown te gaan moeten staan om het warm te laten worden binnen :eusa_wall:
Gelukkig nemen we volgend voorjaar gewoon je complete auto mee. Tenzij jij nog een keertje met dat ding in Nederland bent, dan scheelt het ons wat reiskosten :eusa_whistle: