Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marc O. op 18-11-2011 08:08:23
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-11-2011 08:06:47
Woensdagavond ook nog ff naar NL

Hmmm....gevoelsmatig klopt er iets niet in die zin :eusa_think:

Dat klopt. Er had moeten staan: Woensdagavond vertrek ik met mijn buurman naar Nederland. Ik neem hem dan mee een avondje naar Amsterdam enzo. Zaterdagochtend vroeg rijden we weer terug. Hoofdreden: Hij heeft nieuwe originele Hella Xenon units nodig voor zijn 2001 BMW. Die dingen zijn op een haar na 1000 euro goedkoper in Nederland dan in Noorwegen. Daar kun je best voor rijden en twee dagen lol maken.

Donderdagochtend vroeg ophalen bij Winparts, en in Almere op ons slaapadres ligt een spiksplinter nieuwe iMiv adapter, set, nogiets voor me klaar. :eusa_dance:
Precies op tijd wat de CD speler dreigt het op te geven. Ieder drempeltje vandaag liet de, gebrande cd, overslaan en ik heb wel vier keer een CD-error gekregen.

Ewøut

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#196
Stukje gereden vandaag. Kon gelijk weer de wasstraat in, er kwam geen straaltje licht meer op de weg.

Voor:



Na:



Sorry, niet veel beters te melden :-[
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Een XC hoort vies te zijn hoor

Ewout Schalkwijk

Ik denk toch dat jullie met een schone richting NL willen rijden of niet soms? :angel:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-11-2011 22:10:35
Ik denk toch dat jullie met een schone richting NL willen rijden of niet soms? :angel:

Ewøut
Nee hoor buitenkant gaat toch de oud ijzer bak in  :evil:

KIM

Die koplampsproeiers werken trouwens ook goed...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 19-11-2011 17:37:16
Die koplampsproeiers werken trouwens ook goed...

Dat was nou juist een van die paar weinige dingetjes die onder garantie gefixed moeten worden. :angel:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#202
Vandaag eindelijk de lampjes in de climate control module ingebouwd. Inderdaad niet moeilijk. Ik zag er toch een beetje tegen op, terwijl ik in m'n Nederlandse V70 (die nu van Toppertje is) een complete RTI met 803, versterker, subwoofer e.d. heb ingebouwd inclusief alle kabels en andere module's. Maar ja, dat was alweer een aantal jaren geleden. Kijk hier maar: http://www.reinemoen.net/dash/Volvo.html

Ik ben begonnen om het interieur een uurtje op te warmen om eventuele plastic dingetjes niet af te breken. Achteraf gezien was dat niet geheel nodig, maar voor mij was het daardoor ook aangenaam in de auto. Hoewel het op dit moment +2 graden is is het ook erg zuur en mistig.


Bekerhouder en versnellingshandelkapje verwijderd



Lekker binnen werken



De CCM verwijderd anders kom je niet bij de lampjes.



Omdat de lampjes best wel wat diep liggen is het handig om een goed passende schroevendraaier te gebruiken. Dan stuur je het lampje in een keer op z'n plek.



Omdat er nogal wat 'hybelkaniner' (Noors voor stofbolletjes) in de 'temperatuurgever' zaten heb ik die er ook maar even uitgehaald. Daardoor was het laatste lampje ook makkelijker op z'n plek te krijgen. Onder de 'Mantis' is dan erg goed te zien wat voor eventuele andere troepjes zich in het huis van de 'temperatuurgever' bevinden.



Ook nog even de rest geïnspecteerd en dan de boel weer in elkaar schroeven en inbouwen.



De lampjes van de CCM doen het, maar twee van de drie knopjes beneden niet. Ik ga er vanuit dat ze wel verlicht horen te zijn. het gaat om de lampjes van de achterdeur vergrendeling en die van het interieuralarm. Kan iemand bevestigen of die verlicht zijn?

Daarna de auto alweer  :eusa_doh: gewassen. Het ritje van en naar Zweden heeft de auto weer helemaal onder de pekelmodder bedekt. Deze week de auto 3 keer gewassen. Ik hoop dat ik hier weer snel van genees, want ik vind de XC gewassen zo mooi. :eusa_drool:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Bij deze de bevestiging dat ook die lampjes horen te branden.

Ewout Schalkwijk

Ah, dank u. Kun je deze schakelaars er makkelijk uit halen? Ik heb het niet gezien toen de CCM binnenlag. Zou mooi zijn als die gewoon vanaf 'buiten' kunnen.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-11-2011 17:37:56
Ah, dank u. Kun je deze schakelaars er makkelijk uit halen? Ik heb het niet gezien toen de CCM binnenlag. Zou mooi zijn als die gewoon vanaf 'buiten' kunnen.

Ewøut
De een zegt dat je het plaatje wat je ziet er zo af kan klikken. Ik heb de CCM uit elkaar gehaald en dan kom je vanzelf bij de schakelaars.
Ja kan eens voorzichtig proberen of je het afdek paneel zo los kan klikken.
Schakelaars zitten er vanaf de voorzijde in geklikt.

je krijgt vanzelf handigheid om eea los te halen. Let wel op dat je contact niet aanzet als de CCM los ligt, je krijgt dan SRS airbag melden en dan kan je dealer opzoeken voor reset.

Ewout Schalkwijk

Ik had dus inderdaad de minpool afgekoppeld. Leuk om te zien dat beide dagtellers nog gewoon hun waarden hadden, meestal staan die ook op '0'. De klok en de radio waren wel gereset.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Weinig aan toe te voegen. Ja de lampjes horen te branden en ook in mijn auto kregen we (of wisten niet hoe) het paneel niet los dus het hele ding maar uit elkaar getrokken.

Mooi fotoverslag trouwens :eusa_clap:

viking_in_shorts

Die hybelkaniner heten hier dammråttor. Grappig dat het echt totaal verschillend kan zijn.

Ewout Schalkwijk

'Hybelkanin' vertaalt zich tot 'zolderkonijn', maar dammråttor vertaalt zich tot 'klote rat' of 'darm rat'? ;D In beide gevallen een pluisje...

Meestal liggen de woorden dichter bij elkaar ja. :laugh:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein