Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

viking_in_shorts

Nope. Damm is stof. Stofratten dus.

Ewout Schalkwijk

#211
Vandaag even bij de dealer gestopt voor de twee bewuste lampjes uit een eerdere post. Nadat ik een kwartier had staan wachten gaf de man van het delenmagazijn aan dat hij niet precies wist welk lampje erin moest en hij beweerde ook dat de hele centerconsole er weer uit moest. Hij wist natuurlijk niet dat ik gisteren had gelezen dat dat niet hoefde. :eusa_dance:

Dus vroeg ik hem of het zou helpen als ik met de schakelaars naar hem toe kwam. Hij vond dat een goed idee en wenste mij een prettige dag verder. Tot zijn verbazing stond ik twee minuten later weer voor zijn neus met beide schakelaars in m'n hand. Helaas bleek dat hij maar een lampje had liggen. Nou ja, dan had ik alvast weer een schakelaar verlicht. Toch twijfel ik of ik het juiste lampje heb gekregen, want deze is duidelijk minder goed verlicht dan de andere lampjes.

Het bewuste afdekstripje verwijderd, dat gaat overigens heel goed met een 'Spudgertool'.



Het lampje in het alarmknopje is minder duidelijk dat die in de DSTC knop



Zo ziet het er nu uit. Nog eentje en dan is dat gedeelte weer helemaal klaar.



De spudgertool:




Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Daar bestaat ook een echt Volvo tooltje voor: Visbeen.

Ewout Schalkwijk

Als ik Google op Volvo en Visbeen krijg ik heeeeel veeeeel vrachtwaggels te zien. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-11-2011 19:58:20
Als ik Google op Volvo en Visbeen krijg ik heeeeel veeeeel vrachtwaggels te zien. ;D

;D ;D ;D

Ik moest er ook direct aan denken, die zie je zoooo vaak rijden in het hoge noorden.
Er bestaan 2 typen lampjes heb ik me laten vertellen. Ik (of eigenlijk Sbv, die had 'm gehaald) had per ongeluk in 1x de goede :)

Sbv

Het werkt inderdaad om ook zo het plaatje te verwijderen. Ach alles een keer uit elkaar halen is ok leerzaam en kan gelijk alle stf eruit

Ewout Schalkwijk

@Sbv, weet jij welke ik moet hebben dan?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

#217
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 23-11-2011 12:09:06
@Sbv, weet jij welke ik moet hebben dan?

Ewøut
Kom ik op terug

Gevonden
Volgens mij de 30752175 

http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_product=1131708&ukey_assembly=241521
(lampje (nummer 7))

Ewout Schalkwijk

Geweldig, zal ik meteen gaan checken maandag bij de dealer. Toch leuk als zij het niet weten dat je dan met een Volvonummer in de hand kan zeggen: Je moet die hebben.

tusen hjertelig takk!

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

BaRRaCuDa

Hey Ewout,

Ik zie nu pas aan je avatar dat je een ander wagentje hebt  :eusa_shifty:
Echt een mooie XC! Een ook nog een facelift!  :eusa_clap:

Ik vind de XC's heerlijk rijden en zeker de D5  :eusa_drool:
Ik durf zelfs te zeggen dat die een mooi geluid maken  ;D Roffelgeluidje  :P

Die Michelin ice winterbanden zonder spikes zijn niet echt geweldig, kan je beter de Nokian's pakken of met spikes natuurlijk  ;D

Kan je lekker mee off-roaden in de winter  ;D
Veel plezier ermee!

Taranis

Citaat van: BaRRaCuDa op 23-11-2011 20:19:29
Ik durf zelfs te zeggen dat die een mooi geluid maken  ;D Roffelgeluidje  :P

Meneer viking_in_shorts was daar tijdens het laatste bezoekje ook erg verbaasd over, vooral boven de 3000 toeren klinkt zo'n ding best lekker ;D

Chris

Citaat van: Taranis op 24-11-2011 08:38:09
Citaat van: BaRRaCuDa op 23-11-2011 20:19:29
Ik durf zelfs te zeggen dat die een mooi geluid maken  ;D Roffelgeluidje  :P

Meneer viking_in_shorts was daar tijdens het laatste bezoekje ook erg verbaasd over, vooral boven de 3000 toeren klinkt zo'n ding best lekker ;D

Daar was ik het ook zeker mee eens na ons ritje op en neer naar Zweden!

Die D5 vind ik echt niet verkeerd :).

Ewout Schalkwijk

#222
Boven de 3000 toeren? Daar ben ik nog niet geweest :angel:

Net terug uit NL en op de terug weg weer helemaal moeten omrijden over Zweden vanwege een enorme storm met golven van wel 30 meter. Om 22:15 reden we (met een E39 BMW) langs een regenachtig en grauw Kungsbacka op weg naar Noorwegen. Sorry Tim, ik durfde niet met een BMW langs te komen. Ik was samen met de eigenaar van die wagen, mijn buurman, lekker een biertje wezen drinken op het Leidseplein. Bijna nog belangrijker dan dat: Ik heb ook m'n iMiv Classic opgehaald. De foto's komen zo.

Nog even voor de lezers die niet weten wat een hybelkanin of dammråttor is:




Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv


Ewout Schalkwijk

#224
Zo, m'n eerste inbouw gaat komen. De iMiv adapter moet m'n iPhone gaan verbinden met m'n HU-650, filmpjes gaan afspelen op m'n navigatie (bij stilstand natuurlijk), TomTom navigatie (is domweg beter dan RTI) en handsfree bellen. Volgens VolvoTech is de technische installatie 10 minuten, maar de nette installatie kan wat langer gaan duren. Mijn wens is dat de iPhone ergens rond het 'lege vakje' links naast de HU moet komen. Ik wil wel vrij zicht hebben op m'n RTI scherm en tevens het beste zicht op de TomTom app.

De iMiv biedt een hoge mate van intregratie van de iPhone/iPod en de HU, dat betekent dat de iPhone bijvoorbeels werkt met je stuurbediening maar ook dat de songs worden weergegeven op het LCD van de HU.

Hieronder foto's van wat er in de doos zit:


De complete set met keurige kabels om de adapter op te nemen in het Melbus netwerk van de auto. Het is in dit geval de bedoeling dat het kastje achter in de auto bij de RTI wordt ingebouwd.



Het hart van het systeem. Dit kastje knoopt de boel aan elkaar en ondersteunt optioneel ook nog een achteruitrijcamera. In mijn geval hier in de rimboe niet nodig.



Overzicht aansluitingen.





Houder voor de iPhone. Voorzien van een passtrough connector.


Morgen ben ik nog vrij en ga ik eens kijken hoe ik e.e.a. wil inbouwen.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein