Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

#226
Zo, al een beetje voor geprutst. De houder van de iPhone is al gemonteerd.


Boeltje uitbouwen. dit gaat prima met de automaatpook in 'D'. Daarna de minpool even loskoppelen en de auto blijft staan waar die staat met de handrem.


Hele zwikkie losschroeven.


En zo ziet het er nu uit. Voor-aanzicht. Houder is naar de bestuurder toe gekanteld.


Zij-aanzicht



Morgen de inbouw.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Ik heb het al eerder gezegd maar, just to be sure, herhaal ik het nog maar eens: Als je de accupolen weer aansluit, verzeker je er dan van dat de contactsleutel in stand II staat. ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marc O. op 27-11-2011 19:59:22
Ik heb het al eerder gezegd maar, just to be sure, herhaal ik het nog maar eens: Als je de accupolen weer aansluit, verzeker je er dan van dat de contactsleutel in stand II staat. ;)

Dat doe ik zeker. Trouwens de sleutels zitten nu al vast in stand I dus op 0 is sowieso al niet mogelijk. De pook staat namelijk in 'D'.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

BaRRaCuDa

#229
Ik zag bij het weerbericht dat ze enorm veel wind afgaven rondom Denemarken/zuid-Noorwegen/zuid-Zweden. Dan kan je maar beter niet op de Ferje zitten denk ik idd  ;D
Lekker zo met wind van de zijkant  :eusa_sick:

Is dat wel een beetje te doen, dat omrijden via Zweden...ik heb het nog niet geprobeerd...lijkt me een eeuwigheid duren...?

Netjes ingebouwd btw  ;)

Taranis

Ik heb die rotboot 3x gedaan en 3x ben ik ziek geweest omdat het zo stormde en de bemanning zich vastketende aan de railing om over het dek te kunnen lopen. Ik rij wel om ::)

Omrijden valt best mee qua eeuwigheid: uurtje of 4.

On-topic: mooi project, succes met inbouwen :) Ben benieuwd... als dat een beetje werkt ga ik er ook aan, kan ik eindelijk m'n iPod weer gebruiken.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: BaRRaCuDa op 27-11-2011 22:52:03
Ik zag bij het weerbericht dat ze enorm veel wind afgaven rondom Denemarken/zuid-Noorwegen/zuid-Zweden. Dan kan je maar beter niet op de Ferje zitten denk ik idd  ;D
Lekker zo met wind van de zijkant  :eusa_sick:

Is dat wel een beetje te doen, dat omrijden via Zweden...ik heb het nog niet geprobeerd...lijkt me een eeuwigheid duren...?

Netjes ingebouwd btw  ;)

Hier ben je zoals met zoveel dingen nog echt afhankelijk van het seizoen. Helaas hoort daar met enige regelmaat de boot ook bij. Wederom had ik geluk dat mijn vrouw mij belde om te vertellen dat de veerboten aan de kant lagen tot maandagavond. Ik was voor het eerst in tien jaar m'n telefoon vergeten, en dan voel je je naakt hoor... :eusa_wall:
Ze belde me toen we langs Drachten reden en daardoor had ik meer dan genoeg tijd om alternatieven te vinden. Broer gebeld die me met buienradar e.d. heeft bijgestaan om te zien waar het precies stormde. Uiteindelijk gekozen voor: Puttgarden - Rødby en Helsingør - Helingborg. (De Öresundbrug was ook deels gesloten voor het verkeer).

Precies wat Ronald zegt: c.a. 4 uur extra. Uiteindelijk waren we een half uur eerder thuis dan dat we met de boot zouden zijn geweest. Dit ondanks dat de veer Moss - Horten al gestopt was en we dus de Oslofjordtunnel moesten nemen. Vertrek 11:00 uur Almere aankomst 02:30 uur in de metropool Hvittingfoss. :angel:

Het is veel erger als je helemaal naar Hirtshals bent gereden en je hebt de boot gemist oid en je moet dan terug naar Zweden. Dan moet je eerst 500km naar Mälmö en dan nog naar 'boven'.

Het (opnieuw) leven met de seizoenen is heerlijk en geeft een heerlijk gevoel. Het aanbod in de winkels volgt nog het jaargetijde, de winter hier kun je maar beter serieus nemen als heb je grote problemen. Het voorbereiden op het winterseizoen neemt ongemerkt best veel tijd in de zomer.

Inbouwen van je speelgoed... Gisteren plus 10 graden, vandaag -3,5. Toch weer eerst rustig het interieur opwarmen om geen rondspringende plastic clipjes te krijgen. :eusa_whistle:


Ik ga over een half uurtje maar eens rustig aan beginnen.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#232
OK, de inbouw nadert z'n voltooing. Ik heb het vreselijk rustig aan gedaan en een portie PB's tussendoor beantwoord en dan nog duurt de inbouw niet langer dan een goed uur. Heb ik wel gisteren al op de keukentafel de HU inbouw voorbereid. Dus vandaag was het voornamelijk kabel trekken van voren door het middenconsole naar achteren. Grootste probleem was het doorvoeren van de kabel onder de 30 centimeter tapijt tussen het middendeel en de achterbank. Uiteindelijk is dat ook probleemloos gegaan.

Toen de technische installatie klaar was heb ik (met de sleutel in II) de minpool weer aangesloten, meteen hoorde ik vanuit de voorkant de piep van een iPhone die op stroom wordt aangesloten dus dat was prima. Daarna de radio aangezet en ingesteld op de nieuwe 'poort' 'Sat'. De iPhone laadt op, speelt af en het geluid is zoals verwacht kristalhelder. Het is wel belangrijk een eventueel ingestelde 'Loudness' instelling op de iPhone uit te zetten, het geluid knapt ervan op, en de deuren staan minder bol van de bassen. Dat is natuurlijk wel een open deur.

Erg veel foto's heb ik niet kunnen maken, want het is zo eenvoudig. De iMiv is op de achterkant van de DVD speler van de RTI aangesloten door daar de Melbus kabel van de TV module te verwijderen. De voeding krijg je vanaf het punt dat voorheen de TV module van stroom voorzag. Ik heb de TV module lekker laten zitten waar die zit en de kabel worden zo dadelijk allemaal netjes opgebonden e.d. Interieurtje weer terugschroeven en dat is dit klaar.

Without pictures this never happened. :eusa_dance:




Close up van de iMiv die op de DVD speler gemonteerd is met dubbelzijdig Car tape.



Totaal plaatje van hoe het er achterin uitziet.



Het werkt. :eusa_dance: Nu staat de radio in 'Simple mode'. dadelijk eens kijken wat advanced doet.


Tapijt en bank moeten nog terug, maar eerst de kabel helemaal piekfijn en 'stress vrij' neerleggen.



De iMiv wordt als een dockadapter door de telefoon herkent.




Ewøut

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Mooi gedaan zo, het meeste werk zit in het demonteren van de diverse interieur delen. gelijk ook maar de stofzuiger onder de achterbank ?


Chris

Erg netjes Ewout! Ziet er erg goed uit.

Ik zou zelf ook nog weleens een simpele ipod-module in de auto willen hebben :)!

Taranis

Netjes... dan durf ik 't misschien ook wel  :eusa_shifty:

Ewout Schalkwijk

Inbouw sessie in maart 2012 in Hvittingfoss?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis


Sbv


Taranis