Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Kan ik een wensenlijstje aanleggen voor als je in het voorjaar komt? :eusa_whistle:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-12-2011 16:52:38
Kan ik een wensenlijstje aanleggen voor als je in het voorjaar komt? :eusa_whistle:

Ewøut
Aanleggen kan je altijd natuurlijk  ;D

Ewout Schalkwijk

@Sbv:  ;D

Twee vragen voor de (XC)N kenners... Klopt het dat ik m'n afstandbediening-alarm knopjes vrij lang ingedrukt moet houden voor ze reageren? Batterij is nieuw. Duurt wel 2 sec. voor de auto van of op slot gaat.

Hoe weet ik of ik nivomat heb of niet? (zonder de auto met stenen te laden oid)


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-12-2011 19:56:13


Hoe weet ik of ik nivomat heb of niet? (zonder de auto met stenen te laden oid)


Ewøut


Die schokdempers zijn veel dikker als normale dempers. Ik vermoed dat jij ze er wel onder hebt zitten
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-12-2011 19:56:13


Twee vragen voor de (XC)N kenners... Klopt het dat ik m'n afstandbediening-alarm knopjes vrij lang ingedrukt moet houden voor ze reageren? Batterij is nieuw. Duurt wel 2 sec. voor de auto van of op slot gaat.






Bij ons is het even aanraken hij gaat open of op slot, en eigelijk bij alle V70 N die ik heb meegemaakt.

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

ad -1-
Heb je het met beide sleutels ? en overal ?

ad -2-
Nivomats, ik verwacht het wel, je kan even kijken naar de demper achter als het een hele dikke demper is heb je nivomats, eigenlijk een beetjes hetzelfde als van de V70 classic. Dus... je mag nog even voor Walrus(Walnoor eigenlijk  ;D) spelen en onder de auto kruipen.
Ik kan zo even geen foto's maken hoe het bij mij zit daar ik op de V70 Four-C heb en de XC van mijn vader staat dik 200 km weg

viking_in_shorts

Bij onze V duurt het altijd vrij lang voordat de auto reageert op de AB. Je hoeft hem niet lang in te houden maar tussen drukken en feedback ivm knipperlampen zit een lange periode.

Ik dacht altijd dat dat kwam omdat het alarm een check moet doen voordat hij zichzelf aan kan zetten. (interieursensoren enzovoorts)

Sbv

Ik zat meer aan storingen in de buurt te denken. Bij mijn V ligt het een klein beetje eraan onder welke hoek ik de AB gebruik

Ewout Schalkwijk

Typisch gevalletje van: gestolen goed gedijt niet. :-[ Ik had vd week een HP logicboard met een, naar ik dacht vers 2032 batterijtje, even omgewisseld in m'n AB. Het logicboard moest terug naar NL voor reparatie... Nu ff een echt verse Panasonic 2032 erin en nu reageert de AB weer direct. :P

Foei Ewøut :-X

Die dempers check ik dan later wel even want anders moet ik helemaal in de sneeuw gaan liggen en dan dringt die vergelijking met die walrus zich wel heel erg op. Ben ik even blij dat m'n buren 300 meter verder op wonen.

Trouwens, 'een hele dikke demper' is wel een moeilijke maateenheid. Waar vergelijk je het mee? :eusa_whistle:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Zal even foto maken van onze, is geen nivomat ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-12-2011 20:50:39

Trouwens, 'een hele dikke demper' is wel een moeilijke maateenheid. Waar vergelijk je het mee? :eusa_whistle:

Ewøut

Met een dunne *facepalm*

Taranis

Als dat batterijtje zoveel verschil maakt, dan moet ik de mijne ook eens vervangen. Met beide afstandsbedieningen duurt het inderdaad meestal een seconde of 2 voordat de auto reageert.

Sbv

grote geribbelde manchet zit ook op een nivomat.

denk aan dik ca 8-10 cm in diameter en dun 5 cm

Hiker

Citaat van: Sbv op 07-12-2011 20:02:58
ad -1-
Heb je het met beide sleutels ? en overal ?

ad -2-
Nivomats, ik verwacht het wel, je kan even kijken naar de demper achter als het een hele dikke demper is heb je nivomats, eigenlijk een beetjes hetzelfde als van de V70 classic. Dus... je mag nog even voor Walrus(Walnoor eigenlijk  ;D) spelen en onder de auto kruipen.
Ik kan zo even geen foto's maken hoe het bij mij zit daar ik op de V70 Four-C heb en de XC van mijn vader staat dik 200 km weg

HAHA, ik kan even kijken!! Hij staat hier 5 mtr vandaan!!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

grijzev70tdi

Heb geprobeert een foto te maken, maar lukt niet. Vooral niet in het donker. Een nivomat is aan de bovenkant veel dikker dan aan de onderkant
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Ik heb nog twee foto's gevonden van de spoilermontage. Omdat de klep van kunststof is, is het makkelijk(er) om te boren.