Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

@grijzetdi en @sbv, Ik voel een walrus momentje aankomen...  :-X

@Taranis, ja probeer maar. Maakt groot verschil. Ik had geen problemen met de reikwijdte maar wel met de reactiesnelheid. Daarom dacht ik ook niet meteen aan een slechte batterij. Nou was die 2032 van die HP een totaal onbekend merk...

@viking,  :eusa_doh: ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 07-12-2011 21:21:31
Ik heb nog twee foto's gevonden van de spoilermontage. Omdat de klep van kunststof is, is het makkelijk(er) om te boren.

http://www.familie-verweij.nl/V70N/klepspoiler1.jpg

http://www.familie-verweij.nl/V70N/klepspoiler2.jpg

Ik had ze net voorbij zien komen... Ben al bij pagina 60. :-[
Ziet er toch best heftig uit. Nou ja, eerst maar de spoiler roggelen, dan zien we wel verder.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#302
Vandaag moest ik weer het 'juk' van mijn werk gelaten dragen... Wat een k*t baan heb ik toch...


Aan het werk. In Kongsberg was de temperatuur....


... bij zulk weer. Op weg naar Horten aan het Oslofjord...


...waar het alweer een stuk minder fris was.


En zo rijd ik ongeveer 800 betaalde kilometers in de week. Oh ja, soms moet ik de auto uit om een laptop te repareren. :angel:

Maar jullie moeten nou niet gaan denken dat het hier alleen maar feest is, want dat is niet zo. Ik moet twee keer per dag de auto uit om m'n koplampen schoon te maken omdat die stomme sproeiers het niet doen. Zo zie je maar hier kan het leven soms ook keihard zijn. :eusa_sick:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

en ondertussen rijdt hij enkel nog in de xc  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 08-12-2011 16:38:02
en ondertussen rijdt hij enkel nog in de xc  ;D

Hoezo? Je ziet toch geen foto van de auto? Misschien heb ik de V70 wel geüpgraded naar het nieuwere type tellerbak...  :angel:
Neeeeeeeehhh, zelfs ik geloof dat lulverhaal niet. :eusa_silenced: :-[


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

dita

heb jij een engelse boardcomputer?

110 km till Tom Tank  ;D
Alcohol doesn't solve any problems.....
But then again, neither does milk

Ewout Schalkwijk

Nop, Zweeds.. Er bestaat geen Noors... :eusa_doh:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

980 km op een tank? Ik was laatst al trots dat ik de 900 gehaald had (met '--- kilometer tot lege tank' en een schuifbillende vriendin op de bijrijdersstoel). Afgelopen zaterdag was ie na een ritje Essen helemaal leeg met slechts 680 km op de dagteller :eusa_whistle:

Chris

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 08-12-2011 16:13:24
Vandaag moest ik weer het 'juk' van mijn werk gelaten dragen... Wat een k*t baan heb ik toch...


Aan het werk. In Kongsberg was de temperatuur....
http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/fris.jpg

... bij zulk weer. Op weg naar Horten aan het Oslofjord...
http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/mooiweer.jpg

...waar het alweer een stuk minder fris was.
http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/warm.jpg

En zo rijd ik ongeveer 800 betaalde kilometers in de week. Oh ja, soms moet ik de auto uit om een laptop te repareren. :angel:

Maar jullie moeten nou niet gaan denken dat het hier alleen maar feest is, want dat is niet zo. Ik moet twee keer per dag de auto uit om m'n koplampen schoon te maken omdat die stomme sproeiers het niet doen. Zo zie je maar hier kan het leven soms ook keihard zijn. :eusa_sick:

Ewøut

Ewøut

Horten ben ik ook nog weleens geweest :eusa_think:...

Mooie foto trouwens, die middelste. Heerlijk zo, die heldere lucht met sneeuw en kou ;D!

fpede

Citaat van: Taranis op 09-12-2011 08:11:31
980 km op een tank? Ik was laatst al trots dat ik de 900 gehaald had (met '--- kilometer tot lege tank' en een schuifbillende vriendin op de bijrijdersstoel). Afgelopen zaterdag was ie na een ritje Essen helemaal leeg met slechts 680 km op de dagteller :eusa_whistle:
mijn boordcomputer zegt altijd bij een volle tank 950 km, lampje begint te branden als ik +- 800 km heb gereden. durf het niet meer proberen, die 0 op de bc,... één keer zonder diesel staan op de autosnelweg is genoeg.... :eusa_wall:
;D

blauweroffel

Citaat van: Sbv op 08-12-2011 16:38:02
en ondertussen rijdt hij enkel nog in de xc  ;D

Ik heb ook geen XC, maar wel mijn dash opgeleukt met wat ringetjes



Vorige week   herstel: 2 weken geleden genomen, nu alweer 700 erbij

BR

Emiel

Heb even gespiekt bij een XC, de onluchting die je ziet hangen komt van de linkerhelft van de tank. De ontluchting van je eindaandrijving zit aan de linkerkant van die eindaandrijving. Is een klein zwart dopje.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 09-12-2011 08:11:31
980 km op een tank? Ik was laatst al trots dat ik de 900 gehaald had (met '--- kilometer tot lege tank' en een schuifbillende vriendin op de bijrijdersstoel). Afgelopen zaterdag was ie na een ritje Essen helemaal leeg met slechts 680 km op de dagteller :eusa_whistle:

Vergeet niet dat ik in Noorwegen woon. 80% binnenweg (80km/h) en 20% motorweg (100km/h) respectievelijk 90 en 110 op de teller. Ik ben bang dat de XC niet Hvittingfoss - Almere haalt op een tank (1020km) zoals de V70.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Emiel op 09-12-2011 13:15:17
Heb even gespiekt bij een XC, de onluchting die je ziet hangen komt van de linkerhelft van de tank. De ontluchting van je eindaandrijving zit aan de linkerkant van die eindaandrijving. Is een klein zwart dopje.

Dus toch een brandstofontluchting. Dan kan het vast geen kwaad dat ik dat slangetje vast heb gemaakt aan de stabilisator stang. Niet strak, alleen maar zoals het niet kan rammelen.
Bedankt dat je hebt gekeken. :eusa_clap:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

volvobug

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-12-2011 20:50:39
Trouwens, 'een hele dikke demper' is wel een moeilijke maateenheid. Waar vergelijk je het mee? :eusa_whistle:

Bij de Classic is de nivomat 72 mm diameter, zal bij de XC niet veel meer/minder zijn.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.