Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

#330
De korte melding bij het koud starten van de auto heb ik nu ook vastgelegd. De tekst ging veels te snel weg voor mijn gebrekkige Zweedse kennis, dus toen lag ik vannacht te bedenken dat ik het wel kon filmen terwijl ik de auto startte. Dat werkte. Volgens mij betekent deze melding 'Anti skid uitgeschakeld oid.
Vreemd dat er geen waarschuwing komt tijdens het rijden of een oplichtend driehoekje. Hieruit zou je concluderen dat er eigenlijk niets aan de hand is. Daardoor heb ik er al twee weken ook niet echt op gelet. :eusa_wall:

ik denk dat ik de XC toch maar naar Nederlands laat omschakelen. Die maffe Zweden maken geen Noorse vertaling. :eusa_wall:





To be contined...


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Tillf. is zweeds voor tijdelijk ;)

Je had t ook mij even kunnen vragen :eusa_whistle:

Taranis

#332
Jeeeeeej anti-skid uitgeschakeld. Wow, je krijgt alle ellende in 5.000 km voor je kiezen :evil:

Anti-skid kan 300.000 dingen betekenen en kom je dus alleen achter met uitlezen. Ik gok op de stuurwieleenheid of de contactrol, maar kan ook iets totaal anders zijn. Bij mij heeft ook het differentieel achter een keer die melding veroorzaakt.

O ja, voor wat betreft uitlezen: koop een Vida dice, die ga je terugverdienen bij deze auto. Vaak (bijna altijd) moet je uitlezen om te zien wat er nu eigenlijk precies mis is. Ik gebruik tot nu toe altijd die van Sbv, maar overweeg ook om er op termijn zelf 1 aan te schaffen :)

grijzev70tdi

als je dat van pkan bent zeg het dan even. Zit er ook aan te denken. Niet dat ik het veel nodig heb, maar ook in de garage is het super handig
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ewout Schalkwijk

Wa kost da dan? Heb ik dan ook een Windhoos nodig? Ik heb eventueel beschikking over een oud laptopje met XP, maar ik krijg altijd zo snel puistjes van zo'n apparaat.

Auto weggebracht, koelvloeistofverbruik op bijna 100 km naar Sandefjord: 0

@Ronald: Jij kreeg toch een meer dringende waarschuwing? Met driehoekje enzo?

@Tim: Ik zal er aan denken de volgende keer.

@Jasper: jij denkt aan groupsbuy o.i.d.?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-12-2011 14:18:44
Wa kost da dan? Heb ik dan ook een Windhoos nodig? Ik heb eventueel beschikking over een oud laptopje met XP, maar ik krijg altijd zo snel puistjes van zo'n apparaat.

http://www.autodiag.de/volvo-vida-dice-diagnostic-tool.html

En ja, daar heb je XP SP3 voor nodig :)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-12-2011 14:18:44
@Ronald: Jij kreeg toch een meer dringende waarschuwing? Met driehoekje enzo?

Klopt, al heb ik er nu ook 1 inzitten die alleen in bochten tevoorschijn komt. Ik gok op de contactrol oid, lekker belangrijk. Als ie 't echt niet meer doet, blijft de melding wel staan ;D

Ewout Schalkwijk

#336
Quiz:

Wie raadt met wat voor 'auto' ik nu rondrijd? Onderweg kreeg ik melding van een uitgevallen TC, ABS en iets met de aandrijving, ook vielen regelmatig alle vier de wijzers naar beneden, maar na een paar seconden waren ze weer terug. Nou deze hint moet toch veel kunnen zeggen over het land van herkomst. :eusa_whistle:




Oei, die volvo dice ziet er heftig uit, dan moet je met laptop en al in de auto zitten dus. En Vida? Die wordt er vast niet bijgeleverd?
Op zich valt die 138 euro wel mee. Maar dat laptopje wat ik heb heeft vast geen 2GB ram. Ik kan moeilijk m'n iMac met Windhoos mee naar buiten slepen. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

R o b


Taranis

#338
Skoda! (als 't fout is vermoord ik m'n collega... je houdt het hele kantoor bezig hier ;D )

dita

geen idee, maar je moet wel tanken zo dadelijk  ;D
Alcohol doesn't solve any problems.....
But then again, neither does milk

Ewout Schalkwijk

@Rob: Nope

@Taranis: Nope

@Dita, ja eerst maar eens 30 liter euro 95 in gemieterd.

Het is nog niet geraden. De koelkast is er nog niet uit. U kunt nog een poging wagen. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

verron

lijkt wel russische makelij  :o
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Ok, collega is dood.

Ik ga voor iets Frans... Citroën?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 13-12-2011 15:41:38
Skoda! (als 't fout is vermoord ik m'n collega... je houdt het hele kantoor bezig hier ;D )

Dan hoef je waarschijnlijk alleen maar ergens wat koelwater laten weglopen. :angel:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein