Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 16-12-2011 16:17:27
On-topic: mooi dat ze je radiateur vervangen hebben, is best een rotklusje. Je moet het complete pakket van radiateur, airco dinges en intercooler eruit halen en dan het pakket ontleden.

Oh oh, dat wordt de airco checken dus.... Dat komt vast niet goed met die Pool die zij in de werkplaats hebben rondlopen. De vorige keer toen ik met een lege suizende airco aankwam, probeerde die zelfde Pool me ervan te overtuigen dat dat zo hoorde. :eusa_wall:

Citaat van: Taranis op 16-12-2011 16:17:27
Ik wil ook sneeuw en geen centimeters regen :eusa_wall:

Troost je, we zijn de laatste dagen ook weggeregend met wel 4 à 5 (plus)graden

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 07-11-2011 08:07:50
Die ledjes in de achterlichten zijn een eitje trouwens, maar let bij het terugplaatsen even goed op het afdichtrubber. Ik had het ook pas de derde keer goed :eusa_whistle: (en de eerste 2 keer een partij stof in de behuizing)

Heb jij ergens een beschrijving staan hoe je die lampen uit elkaar haalt e.d.? Ik wil toch eerst kijken of er nog iets aan te redden valt. Volgens mij moet je met de bovenste lamp deel beginnen.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#362
Ook via m'n blogje wil ik m'n lezers en mede Volvo enthousiasten een geweldige kerst wensen...




Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

toppertje


Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-12-2011 16:38:30
Citaat van: Taranis op 07-11-2011 08:07:50
Die ledjes in de achterlichten zijn een eitje trouwens, maar let bij het terugplaatsen even goed op het afdichtrubber. Ik had het ook pas de derde keer goed :eusa_whistle: (en de eerste 2 keer een partij stof in de behuizing)

Heb jij ergens een beschrijving staan hoe je die lampen uit elkaar haalt e.d.? Ik wil toch eerst kijken of er nog iets aan te redden valt. Volgens mij moet je met de bovenste lamp deel beginnen.

Ewøut

Nee heb ik geen beschrijving van staan, maar 't is zo simpel dat zelfs m'n pa het voor elkaar kreeg ;D

Mooie kaart idd! :eusa_clap:

Ewout Schalkwijk

#365
Sinds een uurtje weer thuis. De XC weer opgehaald in Sandefjord. Ging niet helemaal vlekkeloos. Toen ik m'n spullen wilde overladen in m'n kofferbak lagen allerlei plastic dingen die na het vervangen van de radiateur nog niet teruggeschroefd waren onder de auto. Dus daar kon ik 'meneer Slibowisz' de monteur nog gauw even bij halen. De auto ging gelijk weer naar binnen.

Een half uurtje later kon ik dan toch eindelijk m'n kont neervlijen op het malse zwarte leer van m'n stoel. :eusa_whistle:

Rustig rijdend met het verkeer mee Sandefjord uit en daarna nog 20 kilometer met 70 op de snelweg vanwege dynamiet werkzaamheden ( de weg wordt 4-baans gemaakt). Bij Tønsberg kon ik eindelijk eens het gas indrukken. Geen politie te zien dus een keer voluit. De geartronic schakelde pas bij het begin van het 'rode vlak' en de auto ging er als een kanon vandoor... H E E R L I J K ! en toen ging het vermaledijde rode 'driehoekje' weer branden. Ik moest toen toch nog ruim tien kilometer doorrijden voordat ik een pompstation tegenkwam waar ik een fles koelvloeistof kon kopen. C.a. 600cc bijgevuld en toen leek alles weer in orde. De motor stonk wel enorm ondanks dat de temperatuurwijzer niet van z'n plek was gekomen. (600cc op 12,5 liter) is volgens mij ook niet zoveel.





Eerste twee kilometer rustig gereden en daarna, om geen risico's op bekeuringen enzo te lopen, de manuele stand van de GT gebruikt en de auto een poosje op 4000 toeren gehouden. Thuis aangekomen zag alles er OK uit. Geen lekkage, geen stank en kvs precies op streepje.

Morgenochtend mag de standkachel laten zien wat die waard is, het is super helder buiten en de temperatuur zakt alweer aardig. :eusa_dance:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Chris

Mooi dat het nu weer goed lijkt te zijn Ewout :)!

Die 600cc bijvullen is in ieder geval normaal. Als alles goed nog op peil was bij thuiskomst en er niks geks te zien was zal het opgelost zijn :)!

Taranis

Zoals al eerder gezegd, het ontluchten van een D5 is een crime. Ik rij momenteel ook met wat extra koelvloeistof in de auto rond omdat ik weet dat er een luchtbel in het systeem zit die er binnenkort een keer uit gaat. Dan staat het niveau direct een stuk lager.

Het handmatig op 4000 rpm houden heeft niet zoveel zin, de motor wordt pas warm onder serieuze belasting. Dat ie dan een beetje stinkt is normaal, zeker als er normaal rustig mee gereden wordt. Het stinkt bij mij ook wel eens onder de carport (als ik Opa van Arjent5R eruit heb proberen te rijden :eusa_whistle: )

Wat klinkt zo'n D5 lekker he, als ie pas schakelt bij 4550 rpm? ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 20-12-2011 09:27:01
Het handmatig op 4000 rpm houden heeft niet zoveel zin, de motor wordt pas warm onder serieuze belasting. Dat ie dan een beetje stinkt is normaal, zeker als er normaal rustig mee gereden wordt. Het stinkt bij mij ook wel eens onder de carport (als ik Opa van Arjent5R eruit heb proberen te rijden :eusa_whistle: )

Wat klinkt zo'n D5 lekker he, als ie pas schakelt bij 4550 rpm? ;D

Hoe moet ik in dit 'Kim Jong-il regime' dan ooit m'n motor onder belasting testen? :eusa_think: Ik ga pas volgend jaar zomer naar Frankrijk oid. Beetje laat om er dan achter te komen dat er iets niet helemaal in orde is. Ik vind dat er tenminste een testbaan komt om op topsnelheid te kunnen rijden.

Ik ben verliefd op die motor die een ware wolf in schaapskleren is. :eusa_clap:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Je kan even bij mij langskomen?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 20-12-2011 12:56:03
Je kan even bij mij langskomen?

Dat ga ik zeker doen, maar ook dat wordt pas tegen het voorjaar oid... Hoewel het lijkt me wel supergaaf om een keer op die ijsbaan voor jouw deur te rijden. :eusa_drool:

De rivier hier is heel breed, maar de kanten zijn zo hoog...

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-12-2011 13:06:18
Citaat van: viking_in_shorts op 20-12-2011 12:56:03
Je kan even bij mij langskomen?

Dat ga ik zeker doen, maar ook dat wordt pas tegen het voorjaar oid... Hoewel het lijkt me wel supergaaf om een keer op die ijsbaan voor jouw deur te rijden. :eusa_drool:

De rivier hier is heel breed, maar de kanten zijn zo hoog...

Ewøut

Denk niet dat er dit jaar op die ijsbaan gereden kan worden. Ligt amper ijs op nu - vanmorgen ca 1 cm sneeuw, precis een jaar geleden ca -10 en 20 to 50 cm sneeuw ...

Chris

Citaat van: viking_in_shorts op 20-12-2011 13:08:15
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-12-2011 13:06:18
Citaat van: viking_in_shorts op 20-12-2011 12:56:03
Je kan even bij mij langskomen?

Dat ga ik zeker doen, maar ook dat wordt pas tegen het voorjaar oid... Hoewel het lijkt me wel supergaaf om een keer op die ijsbaan voor jouw deur te rijden. :eusa_drool:

De rivier hier is heel breed, maar de kanten zijn zo hoog...

Ewøut

Denk niet dat er dit jaar op die ijsbaan gereden kan worden. Ligt amper ijs op nu - vanmorgen ca 1 cm sneeuw, precis een jaar geleden ca -10 en 20 to 50 cm sneeuw ...

Ik vind de winter tot nu toe wat lafjes... maar blijkbaar is dat in het hoge noorden idem.

Ewout Schalkwijk

Same sjips here... Nu vriest het een paar dagen -10, maar morgen zou het weer rond nul liggen. Al we al een witte kerst krijgen dan is dat op dat kleine beetje 'oude' sneeuw wat we hebben. Vorig jaar 22 december had ik -26,8 graden op het weerstation staan.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#374
Vandaag eens even m'n auto heftig gefacelift. :o

Het oude type in blik...


Het nieuwe type in glad kunststof. Overigens wordt dit weer vervangen voor aluminium in januari, maar dat boeit me niet.



Ewøut


P.S. Koelwater is goed gebleven vandaag en m'n hogedruksproeiers doen het ook, ze maken alleen totaal niks schoon. :eusa_wall:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein