Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

viking_in_shorts

Krijgen jullie nog stickers voor de wegenbelasting? Hier is dat sinds 2009 / 2010 overgegaan naar digitaal....

Ewout Schalkwijk

Yup. Geen idee of ze hier digitaal gaan, niks van vernomen tot nu toe.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#377
Het volgende stukje optische tuning ligt nu onder de kerstboom. Natuurlijk wel links en rechts. Ik vond het zo irritant dat ik de enige XC in de hele omgeving heb waar die lichtjes niet van functioneren. Geen idee hoe het in Nederland is, maar hier is de XC bijna net zo gewoon als een Toyota Auris in Nederland.
Ik kan ze niet monteren omdat de LED lampjes er niet standaard bijgeleverd worden. :eusa_wall:

Vanmiddag om 17:00 uur alsnog bijbesteld maar die komen niet voor midden volgende week.


Kakelverse lamphuizen om de boel weer toonbaar te krijgen.


Zo zien de huidige eruit, en deze kant is de minst erge. Ook in het rode gedeelte zit veel zwarte aanslag.




Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Dus die ledjes zijn apart te bestellen? Heb je daar eventueel een prijs en onderdeelnummer van?

Ewout Schalkwijk

#379
Ja, kijk hier maar naar het linkje wat Sander al eerder had geplaatst. ]http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,53007.msg1115372.html#msg1115372]

Volgens VolvoWebStore zijn ze $75,00 per stuk. Wat ik hier moet betalen weet ik niet. Dat hoor ik volgende week wel. :eusa_shifty:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Jasper kon ze toch voor 15 euro leveren?  ???

Wordt overigens een duur kadootje dan ;D Ik was 60 euro kwijt voor zo'n stom led-ding.

Trouwens, moet jij dan nu niet telkens een foutmelding wegdraaien dat die dingen het niet doen? Mijn XC schreeuwde moord en brand toen 1 van die led-jes stuk was :eusa_doh:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 23-12-2011 07:59:33
Jasper kon ze toch voor 15 euro leveren?  ???

Trouwens, moet jij dan nu niet telkens een foutmelding wegdraaien dat die dingen het niet doen? Mijn XC schreeuwde moord en brand toen 1 van die led-jes stuk was :eusa_doh:

Nee, hij had zich vergist... :eusa_wall: Ik vond het ook wel vreemd dat een origineel Volvo onderdeel zo goedkoop kon zijn.

Meldingen? Nee hoor, niks aan het handje. Gelukkig maar.  :eusa_pray:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Chris

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 22-12-2011 18:16:01
Het volgende stukje optische tuning ligt nu onder de kerstboom. Natuurlijk wel links en rechts. Ik vond het zo irritant dat ik de enige XC in de hele omgeving heb waar die lichtjes niet van functioneren. Geen idee hoe het in Nederland is, maar hier is de XC bijna net zo gewoon als een Toyota Auris in Nederland.
Ik kan ze niet monteren omdat de LED lampjes er niet standdard bijgeleverd worden. :eusa_wall:

Vanmiddag om 17:00 uur alsnog bijbesteld maar die komen niet voor midden volgende week.


Kakelverse lamphuizen om de boel weer toonbaar te krijgen.
http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/underjuletreet.jpg

Zo zien de huidige eruit, en deze kant is de minst erge. Ook in het rode gedeelte zit veel zwarte aanslag.
http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/ledkapot.jpg



Ewøut

Zijn die ledjes de verlichting die je vanaf de zijkant ziet? Naast de reflector oid?

Ewout Schalkwijk

#383
Het zijn inderdaad die vier ledjes die verticaal bij de zijreflector zitten. Ook hier zijn nu de 'plusgraden' gekomen, zou leuk zijn geweest als ik ze nu kon monteren... :(

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Chris

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 23-12-2011 16:11:46
Het zijn inderdaad die vier ledjes die verticaal bij de zijreflector zitten. Ook hier zijn nu de 'plusgraden' gekomen, zou leuk zijn geweest als ik ze nu kon monteren... :(

http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/diodebrug.jpg

Ok, thanx. Volgens mij heb ik die ook op de S60 zitten :eusa_think:... maar weet het niet zeker. Kan ook nog wel zijn dat ik 'gewone' lampjes erin heb zitten aangezien het een MY '04 is. Ik heb in ieder geval wel 'lichtjes aan de zijkant' ;D.

Taranis

Jij hebt inderdaad gewone lampjes in de oude type achterlichten.

Nieuwe lampen staat veeeeeeel frisser. Je bent binnenkort jarig toch? Wie weet zoek je nog een bestemming voor je verjaardagsgeld :eusa_whistle: als er nog iets over is na een bezoekje Rica

Ewout Schalkwijk

#386
De V70 heeft een gaatje in z'n rechterkoplamp.... en niet zo'n zuinige ook.
Ik heb het gat even afgeplakt met een stuk duct tape om de reflector te beschermen en zal dinsdag toch maar even een nieuw ruitje bestellen.






Vandaag wilde in de XC ineens het RTI scherm niet naar boven komen, eerder ook al een paar keer gehad dat de satellieten wegvielen. Ik vind wel dat ik veel electronisch gerelateerde storingen heb. Zou de batterij misschien niet helemaal stabiel meer zijn? Ik heb nog geen voltage gemeten, maar ik denk ook eerder dat het iets in de 'uithoudingsvermogen' kan zijn. Ook ervaar ik dat het dimlicht regelmatig een beetje trilt/bibbert. :eusa_think:

Nu eerst kerstavond vieren met de familie. :eusa_dance:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Is het glas van een V70 classic los te krijgen dan? Ik weet dat pa er een fazant op had en er een nieuwe koplampunit a 250 euro in kon (en 250 euro bijbetaald heeft om de andere ook te vervangen).

Voor wat betreft de elektronische storingen: wen er maar aan. Het bibberende licht ligt hoogstwaarschijnlijk aan de ballasten icm de xenon lampen. Pa heeft de hele rommel ook rond de 260.000 km laten vervangen (660 euro) en aangezien je ruim voorbij die km-stand bent.......... :eusa_doh:

Sbv

ik zal het 280000 km dan nog wel geluk hebben gehad.

Ewout Schalkwijk

Ik heb geen eens xenon. :eusa_wall:

Ja, dat glas is los te krijgen. Volgens mij heb ik twee jaar geleden de andere kant al eens vervangen.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein