Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Sbv op 11-01-2012 20:42:02
PS draai de moeren NIET te strak aan.
De achterklep is van kunststof.

Leest je pa mee?  :eusa_shhh: ;D

Ewout Schalkwijk

Kreeg vandaag van de handelaar te horen dat de spoiler niet voor komende dinsdag komt. Hij zei dat ze 's-avonds gelijk de spoiler wilde op plakken en over nacht laten staan om te drogen. Ik zei dat ik de spoiler liever geschroefd wilde hebben, maar dat was hij niet met me eens vanwege eventueel kraken en piepen. ???

Kan zo'n spoiler alleen geplakt worden? Is dat stevig? Of doen die schroefjes/boutjes niet zoveel nadat het tape uitgehard is?

Ewøut


Koelvloeistof tankje is vervangen en het was een fluitje van een øre. ;D
Foto in vorige post bijgevoegd.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Spoiler zit per kant met 2 boutjes vast en dubbelzijdig plakband. Ik zou het dan ook op die manier willen. Beetje vreemd dat hij de spoiler er gelijk op wil plakken. Is het wel een originele dan ? Misschien ben ik wat achterdochtig

Persoonlijk, lekker zelf monteren, al met al een uur werk als je alle gereedschap hebt liggen

Ewout Schalkwijk

#468
Het is bij mijn Volvodealer besteld en het zal normaal gesproken ook in een Volvo doos geleverd worden. Volgens mij zit dat wel goed.

Ander vraagje:

1) Wat is de global time? Is dit een UNIX universele tijd?

Wat is het verschil tussen CEM voltage en ECU voltage? Zie filmpje: www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/RTI-info.m4v


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Al is het een originele spoiler zou ik deze toch ook met boutjes vast willen hebben. Voor het remlicht dient er ook geboord te worden.

Die tijd, is dat niet de tijd die de auto operationeel is ? Ik heb er in Vida eens wat van gezien bij een alarm melding oorzaak uitlezen.
Voltage's zeggen mij zo niets

fpede

volgens het volvoforum staat cem voor central electronics module
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=67584

Sbv

CEM zit aan de bestuurderskant  tegen de zijkant aan bij de motorkap ontgrendeling

fpede

in dit geval ging het om een s40, functie zal zoveel toch niet verschillen met een xc70? :eusa_whistle:

KIM

Wat mij lichtjes bevreemd is dat ze dit freeze frame data noemen.
Een freeze frame is een lijstje met gegevens die opgelagen worden tijdens het optreden van een fout of, in het geval van airbag, tijdens het in werking treden van de airbags. De laatste lijst is alleen zichtbaar te maken door de fabrikant en wordt gebruikt in geval van aansprakelijkheidsvragen.

Global time lijkt me dan de tijd die verstreken is vanaf het opslaan van het vorige freeze frame of het wissen van de foutcodes.

Ik weet niet wat de CEM is, maar ik gok dat het staat voor de "Central Electronic Module"; een geevolueerde zekeringkast. De ECU zal het motorstuurapparaat zijn. Een van de parameters in elke regeleenheid is de voedingsspanning die ze bij zichzelf meten.

Sbv

Ewout,
Hoe roep je dat menu op  op je RTI scherm ? Heb het wel eens ergens gelezen alleen waar was dat ook alweer

Ewout Schalkwijk

#475
enter-back-enter tijdens het starten waarbij je het RTI logo te zien krijgt.

Ewøut

Overigens is die tijd ongeveer 5,4 jaar. Waarschijnlijk gaan lopen toen de XC Törslanda verliet.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Voor wat betreft die spoiler: neem geen risico en boor gewoon. Hij piept of kraakt pas als je er met 2 man op gaat zitten. En ik kan het weten :eusa_whistle: (daarna maar iets verder op de auto gaan zitten :eusa_shifty: )



Op de 940 van pa heeft de dealer de spoiler met dubbelzijdig plakband gemonteerd want dat was beter, na een jaar of 3 flikkerde ie er af. 3 jaar later weer ::)

Ewout Schalkwijk

Sjezus, ga jij zo met die wagen om ??? :eusa_silenced:

Dat zal hier echt nooit gebeuren hoor.


Ewøut

Maar ik wil wel dat die geschroefd wordt.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Dat doet hij nu ook niet meer. Was in zijn jonge jaren :)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 12-01-2012 21:57:11
Dat doet hij nu ook niet meer. Was in zijn jonge jaren :)

Pffffff, gelukkig maar. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein