Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Sbv op 11-02-2012 17:30:32
Citaat van: elianmars op 11-02-2012 17:27:46
Staat goed, die spoiler! Zoals Sander al zegt, zo'n ding zou gewoon standaard op die wagens moeten zitten.

Heb je 'm nog gelijmd, of alleen met de boutjes vastgezet?
dubbelzijdig tape zit er ook bij als je goed kijkt

:eusa_doh:

Dat heb je, als je ff snel de post leest  :eusa_shifty:

Taranis

Citaat van: Sbv op 11-02-2012 17:25:21
Zet die er dan eens snel op, dan heb je er wat aan over een maand.
Wat voor soort heb je liggen trouwens ?

Zit wat in, al had ik bedacht dat het handiger is om ze te monteren nadat de bumper er niet meer af hoeft voor de standkachel.
Volgens mij heb je ze trouwens zelf verhuisd ;D



Destijds in Borlänge gekocht maar nadat ik de lichtschakelaar van de GLT afsmolt (alle begin is moeilijk) kwam ik tot het inzicht dat ik 1 of ander wazig relais nodig had en daarna nooit meer de moeite genomen.

Sbv

Ow die dingen, ik dacht dat het je disco lampen waren ofzo van vroeger.
Deze binnenkort maar monteren dan ?

Ewout Schalkwijk

@ elianmars: Tuurlijk geplakt maar ook met de boutjes... Ik weet dat Ronald over een paar weken op m'n dak gaat zitten. ;D

@ taranis: Doe eens een plaatje van dat setje.. Is het origineel Volvo? Ik wil het graag met zo'n originele schakelaar in het center-console. Hoezo je vraag over de rolhoes (die er niet inzit) waar zie je dat dan? Eventueel kan die wel mee naar Noorwegen... :eusa_drool:

@Sbv: Het viel erg mee, maar het eerste boorgat gaf me een heel 'uheimlich' gevoel in m'n onderbuik, daarna ging het goed.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein


Taranis

Citaat van: Sbv op 11-02-2012 17:44:43
Ow die dingen, ik dacht dat het je disco lampen waren ofzo van vroeger.

Het was even zoeken tussen de nog weg te gooien rotzooi op de logeerkamer:



Citaat van: Sbv op 11-02-2012 17:44:43
Deze binnenkort maar monteren dan ?

Als jij weet hoe en met welk relais, vind ik het prima. Weinig zin om hier ook de boel af te smelten.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-02-2012 17:45:54
@ elianmars: Tuurlijk geplakt maar ook met de boutjes... Ik weet dat Ronald over een paar weken op m'n dak gaat zitten. ;D

;D ;D :D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-02-2012 17:45:54
@ taranis: Doe eens een plaatje van dat setje.. Is het origineel Volvo? Ik wil het graag met zo'n originele schakelaar in het center-console. Hoezo je vraag over de rolhoes (die er niet inzit) waar zie je dat dan? Eventueel kan die wel mee naar Noorwegen... :eusa_drool:

Plaatje staat 4 posts naar boven. En nee, niet origineel Volvo. Destijds in Borlänge gekocht, volgens mij bij de Jula.

En die ontbrekende rolhoes zag ik hier :P :


Ewout Schalkwijk

#576
Citaat van: Sbv op 11-02-2012 17:52:26
http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/nl-NL/NL/XC70(01-07)/2006/D5%20AWD/Automatic/L.H.D/ShowDocument/VCC-425353

Die wil ik wel, maar dan eigenlijk met lampen van eigen keuze. Dus de originele schakelaar, het bijhorende relais, maar met grotere lampen. 3 naast elkaar dus.  :laugh:

Zoiets dus:



Die bullbar hoeft niet perse.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Die bullbar is juist mega vet ;D (en nog heel veel fouter :eusa_dance: )

Sbv


Chris

Mooi opgeknapt Ewout! Ziet er top uit.

En Ronald, das best leuk zo'n setje! Kan je het niet zo monteren dat het erop en eraf te halen is? Ik zou het standaard niet op m'n auto willen hebben, maar er zijn wel wat situaties, zoals in het hoge noorden, waar het heel erg handig is.

Taranis

Citaat van: Chris op 11-02-2012 19:49:22
En Ronald, das best leuk zo'n setje! Kan je het niet zo monteren dat het erop en eraf te halen is? Ik zou het standaard niet op m'n auto willen hebben, maar er zijn wel wat situaties, zoals in het hoge noorden, waar het heel erg handig is.

Het zijn maar 4 boutjes en 1 stekker dus het ligt er zo af ;)

Chris

Citaat van: Taranis op 11-02-2012 20:01:36
Citaat van: Chris op 11-02-2012 19:49:22
En Ronald, das best leuk zo'n setje! Kan je het niet zo monteren dat het erop en eraf te halen is? Ik zou het standaard niet op m'n auto willen hebben, maar er zijn wel wat situaties, zoals in het hoge noorden, waar het heel erg handig is.

Het zijn maar 4 boutjes en 1 stekker dus het ligt er zo af ;)

Best handig dan!

Nu alleen dan nog zo'n relais dus..

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 11-02-2012 19:48:31
Deze dus
http://www.verstralershop.nl/webshop/product_info.php?cPath=24_54&products_id=296

en dan 3 dikke xenon lampen erop

Wat een geld voor zo'n stukkie gaspijp. :o Ziet er wel heeeeeel vet uit jah. :eusa_clap:
Wie weet ooit...

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#583
Vanochtend noodgedwongen een koude start moeten maken bij -15. Starten ging goed en na een kilometer of vijf werd het al behaaglijk in het interieur, na 12 kilometer ging de kachelventilator al veel rustiger draaien en was de auto goed op temperatuur, dit bij slechts 80km/h en 1700rpm. (Deze info is uitsluitend voor een aantal personen die 'klagen' over de lange opwarmtijd van de D5. ;D

De reden van de koude start was dat vannacht het alarm (vermoedelijk) is afgegaan en (daardoor??) de standkachel niet is aangegaan. Ik weet heel zeker dat ik die had ingesteld om om half acht klaar te zijn. Geen foutmelding oid. Het alarm gaf wel die melding in de DIM en ook het ledje op het dash knipperde snel. Toch heeft niemand het gehoord. De auto staat wel wat verder weg op de akker geparkeerd dus het zou kunnen.

Vandaag bij een school waar ik aan het werk was had ik weer een alarmstoring, deze keer hoorde ik hem wel. niks te zen aan de auto en de rest van de tijd maar op de sleutel op slot gehad. Nu staat de auto vlak voor de voordeur op alarm en het is al een uur stil...

Zou dit de beruchte sirene accu kunnen zijn die aan het overlijden is? Is dit via Vida te zien? Toen ik de XC net had heb ik ook twee keer vlak achter elkaar een storing gehad in het alarm, in de tussenliggende maanden niet meer.

Dat de standkachel niet is aangegaan bevreemd me, het leek net of ik hem niet aangezet had. Ik vermoed nog steeds dat er ergens iets vreemds in de elektronica zit. Ook als ik bijvoorbeeld 's-avonds naar m'n auto loop om de standkachel te programmeren voor de volgende dag en ik aan het wieltje op de handle draai, dan zie ik m'n toerenteller naald een paar seconden een beetje bibberen.

Op weg naar huis, vond ik de Geartronic ineens minder goed schakelen, terwijl die drie weken geleden geflushed is en sindsdien juist heel goed schakelde. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik vandaag sowieso een ontzettende k*t dag had. De helft van m'n reparaties gingen niet goed en die ellendige Citrix client wil ook al niet werken met m'n Mac waardoor ik m'n administratie thuis op die ellendige Windhoos laptop moest doen. :eusa_wall:

Zo, nu ff stoom afblazen met een halve liter Heineken.... :-X

Ewøut


Ohja, later op de avond maar een..... ;D

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Broabander

Haha, ik dacht meer aan zoiets:

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.