Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

grijzev70tdi

Die standkachel loopt ook als je hem niet hebt geactiveert. Maar dan alleen as de motor loopt. Daarom is het bij jou veel sneller warm in het interieur.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Meldingen etc zijn in Voda uit te lezen. Ook eventueel standkachel meldingen, al zijn niet alle meldingen ervan te lezen.
Sirene heeft een noodstroom, waarvan de batterij leeg kan raken.

Werkt de standkachel wel als je deze op directe start zet ?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 14-02-2012 18:58:18
Meldingen etc zijn in Voda uit te lezen. Ook eventueel standkachel meldingen, al zijn niet alle meldingen ervan te lezen.
Sirene heeft een noodstroom, waarvan de batterij leeg kan raken.

Werkt de standkachel wel als je deze op directe start zet ?

De standkachel lijkt het verder gewoon te doen. Jij hebt de Vida toch bij over een paar weken? Kan jij ook de Geartronic computer uitlezen?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Geen probleem en ligt toch al klaar om mee te nemen.

Taranis

Het lijkt er heel erg op dat de accuspanning te laag geweest is, of zelfs weggevallen. Dat verklaart dat je standkachel niet inschakelt en het verklaart ook dat de geartronic k*t schakelt. Je kunt kijken of je het schakelgedrag kunt reproduceren door de accu kabels er eens 20 minuten af te halen. Ik moet dat zelf eens in de 25.000 - 30.000 km doen om te zorgen dat de automaat weer normaal schakelt ;D

Voor wat betreft het alarm: het kan ook de hellingshoeksensor zijn die een beetje overactief is, die heb ik ook al gehad. Druk 'm eens uit met het knopje onderop de middenconsole.
Verder, het klinkt stom, maar kijk even of er niets kan vallen of verwaaien in de auto. Als er een stapeltje papieren in de auto verschuift, gaat het alarm af. Been there done that ::) (topper: de XC in de schuur van ouders parkeren die vrij dicht bij het huis van de buren staat... 's morgens naar de schuur lopen en oranje knipperende lichten zien, hele nacht auto-alarm afgegaan. Ik heerlijk geslapen, de buren iets minder :eusa_whistle: )

Die trillende toerenteller is 'normaal', die van mij is af en toe ook aan het parkinsonnen. Als ik de deur 's morgens open doe gaan de naalden van de toerenteller en de snelheidsmeter een millimeter of 5 naar boven en een seconde later weer naar beneden. Snap er geen reet van maar dat doet ie al 2 jaar dus het zal wel.

Citrix is trouwens sowieso een uitvinding van de duivel maar goed ::)

Proost ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 14-02-2012 21:21:58
Het lijkt er heel erg op dat de accuspanning te laag geweest is, of zelfs weggevallen. Dat verklaart dat je standkachel niet inschakelt en het verklaart ook dat de geartronic k*t schakelt. Je kunt kijken of je het schakelgedrag kunt reproduceren door de accu kabels er eens 20 minuten af te halen. Ik moet dat zelf eens in de 25.000 - 30.000 km doen om te zorgen dat de automaat weer normaal schakelt ;D

Voor wat betreft het alarm: het kan ook de hellingshoeksensor zijn die een beetje overactief is, die heb ik ook al gehad. Druk 'm eens uit met het knopje onderop de middenconsole.
Verder, het klinkt stom, maar kijk even of er niets kan vallen of verwaaien in de auto. Als er een stapeltje papieren in de auto verschuift, gaat het alarm af. Been there done that ::) (topper: de XC in de schuur van ouders parkeren die vrij dicht bij het huis van de buren staat... 's morgens naar de schuur lopen en oranje knipperende lichten zien, hele nacht auto-alarm afgegaan. Ik heerlijk geslapen, de buren iets minder :eusa_whistle: )

Die trillende toerenteller is 'normaal', die van mij is af en toe ook aan het parkinsonnen. Als ik de deur 's morgens open doe gaan de naalden van de toerenteller en de snelheidsmeter een millimeter of 5 naar boven en een seconde later weer naar beneden. Snap er geen reet van maar dat doet ie al 2 jaar dus het zal wel.

Citrix is trouwens sowieso een uitvinding van de duivel maar goed ::)

Proost ;D

Ik ben blij dat je een aantal dingen herkent. Dan weet ik dat ik niet alleen sta. Weer duikt de suggestie van die accu op... Hoe kan dat er voor zorgen dat die bak dan kl*te schakelt?
Ik zal zien hoe die morgen start/rijdt.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Misschien moet de bak dan weer even gedresseerd worden ? het is een adaptieve bak. Kan me dat niet zo voorstellen dat het zo snel van de leg is, maar goed het blijft techniek. Misschien dat Emiel nog wat zinnigs erover kan zeggen

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 14-02-2012 22:12:24
Misschien moet de bak dan weer even gedresseerd worden ? het is een adaptieve bak. Kan me dat niet zo voorstellen dat het zo snel van de leg is, maar goed het blijft techniek. Misschien dat Emiel nog wat zinnigs erover kan zeggen

Leest die nog mee dan? :eusa_whistle: Dit blog is natuurlijk niet echt heel spannend. :angel:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-02-2012 22:28:25
Citaat van: Sbv op 14-02-2012 22:12:24
Misschien moet de bak dan weer even gedresseerd worden ? het is een adaptieve bak. Kan me dat niet zo voorstellen dat het zo snel van de leg is, maar goed het blijft techniek. Misschien dat Emiel nog wat zinnigs erover kan zeggen

Leest die nog mee dan? :eusa_whistle: Dit blog is natuurlijk niet echt heel spannend. :angel:

Ewøut
Stuur hem een PB.

Taranis

Wat Sander zegt: je bak moet weer even inleren. Duurt bij mij meestal 2-3 dagen voordat ie 't allemaal weer een beetje snapt.

Overigens schreef je dat je een rotdag had. Als je in een pestbui hard afremt (voor een bocht oid) en kort daarna weer stevig op het gas gaat, verslikt ie zich sowieso en is helaas normaal (maar wel irritant).

Sbv

Citaat van: Taranis op 15-02-2012 08:14:42
Wat Sander zegt: je bak moet weer even inleren. Duurt bij mij meestal 2-3 dagen voordat ie 't allemaal weer een beetje snapt.

Overigens schreef je dat je een rotdag had. Als je in een pestbui hard afremt (voor een bocht oid) en kort daarna weer stevig op het gas gaat, verslikt ie zich sowieso en is helaas normaal (maar wel irritant).
Onze auto's zijn door Rica aangepast. De XC van Ewout niet, misschien dat het wat scheelt. In Noorwegen liggen de snelheden wat lager

Ewout Schalkwijk

#596
Vandaag ben ik eerst met het gezin bij de politie in Kongsberg geweest om onze vijf jarige verblijfsvergunning om te zetten in een definitieve. Het viel me op dat vannacht het alarm niet is afgegaan, de standkachel het deed en dat de bak weer bijna ongemerkt schakelde. Ik heb gisteren niet gefrustreerd gereden, maar de bak schakelde niet met een klein schokje maar grover met een extra, zeg maar dubbel, schokje. De bak in m'n DOP 855TDI heeft in de drie ton die ik in drie jaar heb gereden nooit zulke kuren vertoond. Er zal toch geen Windows in m'n geartronic 'draaien'? :'(

Wel heb ik me helaas 'ziek' moeten melden omdat het gisterenavond ook nog eens in m'n rug schoot. Dat zal de frustratie van de dag wel zijn geweest. Vandaag dus maar eens even niks doen en niet in de auto zitten. Vorige week heb ik twintig uur in de auto gezeten en dat was misschien ene beetje te veel. Beetje stress erbij, toefje frustratie en de hoge leeftijd... :evil:

Zo eerst ff lekker warm douchen, half uurtje solariumwarmte op m'n rug en dan verder een beetje Discovery kijken. Volgens mij ben ik morgen dan weer helemaal fit. 8)


Ewøut


P.S. @Sander: Jij kent dit soort 'problemen' ook met je geartronic? Zijn het dan geen problemen maar heet dat 'karakter'? In dat geval vind ik het prima, maar ik ben altijd snel ongerust dat ik iets gemold heb ofzo.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Zolang het nog 'schokjes' zijn.... wen er maar aan. Als je een wat zwaardere rechtervoet hanteert, geeft ie af en toe zo'n rotklap dat je het idee hebt dat de boel er vanonder komt, maar dat doet ie al vanaf nieuw dus zal wel normaal zijn. De volgende dag trekt ie zonder problemen tot 4000+ rpm door en schakelt haast onvoelbaar over. Het zal wel ::)

Die dubbele schok komt overigens bekend voor, dan kiest ie de verkeerde versnelling en bedenkt zich. Je kunt deze geartronic-bakken niet vergelijken met de 850-bakken. Deze bak past zich aan aan je rijstijl, dat hadden de 850-bakken nog niet. Als ie om welke reden dan ook z'n geheugen kwijt is, duurt het dus eventjes voor ie je rijstijl weer 'begrijpt'.

Beterschap :)

Ewout Schalkwijk

Nu ik weet dat jij dit soort dingen ook ervaart, en zelfs jij die bak er niet onder vandaan heb weten te rijden :angel:, voel ik me al een stuk beter. Vanaf nu zal ik mijn XC zien als een Volvo met karakter én temperament en daar dan maar van genieten. ::)

Het verschil tussen de V en de XC is zo groot, dat je af en toe twijfelt of het wel klopt. Maar beide hebben een plekje in m'n hart ingenomen en gaan voorlopig niet meer weg. :-*

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Citaat van: Taranis op 15-02-2012 08:14:42
Wat Sander zegt: je bak moet weer even inleren. Duurt bij mij meestal 2-3 dagen voordat ie 't allemaal weer een beetje snapt.

Overigens schreef je dat je een rotdag had. Als je in een pestbui hard afremt (voor een bocht oid) en kort daarna weer stevig op het gas gaat, verslikt ie zich sowieso en is helaas normaal (maar wel irritant).

Bij niet geartronic ook, merkte het zondag ook. Verslikte zich en kwam redelijk rap voor uit de bocht
Grolsch, het klinkt al lekkerder