Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Het aantal valse alarm meldingen nemen toe en ik vermoed toch echt dat m'n sirene eraan is. Niet de verwachte levenstijd van 8 à 9 jaar maar slechts 6 jaar (klimaat?).

Via het volgende draadje op Matthew Volvo Site klikkerdeklik weet ik nu dat de sirene aan de passagierskant achter de wielkuip moet zitten. Je moet een aantal popnagels uitboren voordat je erbij kan. Nu is mijn vraag: kan ik er ook via een verwijderde voorbumper bij? Is er iemand hier die dat weet? Volgens mij heb ik in de "N" blogs die ik hier volg er nog niks over gelezen.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Nee, je kunt er niet bij als je de voorbumper eraf haalt, tenzij je handiger bent dan ik (wat ik niet uitsluit :P ). Ik weet het zo niet uit m'n hoofd, maar volgens mij zit de ruitensproeiervloeistoftank (goeie voor Wordfeud) en een stuk carrosserie in de weg.

Dit is de vervangingsinstructie voor een XC70 D5 MY06:





Het forum vern**kt het formaat een beetje maar je kunt ze in elk geval afdrukken :) Succes!

Ewout Schalkwijk

Ik dank u hartelijk voor uw zinvolle bijdrage. :laugh: Alleen heb ik vaker gelezen dat de vervanging -softwareloos- is dan dat er iets gewijzigd dient te worden. Ik zal het morgen wel even navragen.

Ben benieuwd wat ik hier moet betalen voor een sirene...


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Laat maar weten, eventueel kunnen we dat ding ook meenemen

Taranis

Graag gedaan ;)

Die opmerking over Vida-software kom je wel vaker tegen, maar meestal werkt 't zonder ook prima (Four-C).

Ewout Schalkwijk

Vandaag bij de garage geweest en de XC aan vida gehangen. Een paar terugkerende meldingen: Lambda signaal te laag (periodiek, geen motorlampje) en AQS sensor defekt.

Niks te vinden over herhaaldelijke alarm meldingen, ik moet ook zeggen dat de laatste twee dagen het weer goed gaat met het alarm. Dit blijft dus nog eventjes vaag. Volgens mij moet ik wachten totdat de sirene helemaal kaputt is. Het zou ook nog eventueel de bewegingssensor in het plafond kunnen zijn.

Terloops merkt de monteur op dat m'n standkachel het ook niet meer doet... Huh? hij ratelt wat, maar hij doet het wel hoor. De vida melding (te veel mislukte starts) zou er voor zorgen dat de kachel het niet meer doet. Ik weet inderdaad dat sinds een paar weken de kachel niet helemaal meer op temperatuur komt en ik ben dus eigenlijk aan de beurt voor een nieuwe brander(huis). Nadat de werkplaats stevig stonk naar parafine, geloofde de monteur ook dat de kachel het nog doet. ::)

De monteur wijst me op een bescheiden stapeltje oude branders die hij in de laatste dagen vervangen heeft. Kosten: 3083 kronen, omgerekend zo'n 410 euro's. Moet ik hem wel zelf vervangen. Bestellen hoeft niet, onderdeel is altijd op voorraad. Misschien een leuk projectje voor als Taranis en Sbv hier zijn. Inbouw kost ruim 4000 kronen, dus daar kunnen we wel wat voor op de BBQ gooien. :eusa_whistle:

Voor zover de update hier, ik zal ook nog even de alarm bevindingen in het 'andere' forum knallen, wie weet herkent iemand het.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

#606
410 euro voor de complete branderunit inclusief alles? Of heb je dan alleen dat nozzletje met die drukbalans?

Als 't 410 euro voor alles is, dan direct doen. Als je een verwarmde ruimte hebt (er zitten wat scherpe randjes aan de carrosserie om de kachel heen dus je haalt je handen makkelijk open) dan stoppen we 'm er wel even in. Is inmiddels een uurtje werk :)

Overigens stond mijn auto gisteren bij de bouwmarkt ook met knipperende lampen, zonder dat het alarm af ging. Moest direct aan jou denken. Wilde van 't weekend nog heel trots in je blog typen dat dat onderdeel nog niet stuk gegaan is aan mijn XC, maar dat leek me iets teveel de goden verzoeken ;D

Edit: even voor de duidelijkheid: je hebt het over deze complete branderunit voor 410 euro?

Sbv

Citaat van: Taranis op 21-02-2012 10:05:46
410 euro voor de complete branderunit inclusief alles? Of heb je dan alleen dat nozzletje met die drukbalans?

Als 't 410 euro voor alles is, dan direct doen. Als je een verwarmde ruimte hebt (er zitten wat scherpe randjes aan de carrosserie om de kachel heen dus je haalt je handen makkelijk open) dan stoppen we 'm er wel even in. Is inmiddels een uurtje werk :)

Overigens stond mijn auto gisteren bij de bouwmarkt ook met knipperende lampen, zonder dat het alarm af ging. Moest direct aan jou denken. Wilde van 't weekend nog heel trots in je blog typen dat dat onderdeel nog niet stuk gegaan is aan mijn XC, maar dat leek me iets teveel de goden verzoeken ;D

Edit: even voor de duidelijkheid: je hebt het over deze complete branderunit voor 410 euro?
Ik vermoed deze

Sbv

Overigens hebben we de kachel inmiddels al redelijk snel eruit gehaald. Mits er geen bouten in de bumper vallen

Taranis

Citaat van: Sbv op 21-02-2012 10:31:38
Mits er geen bouten in de bumper vallen

Merkt Ewout niks van, die is dan toch de bbq aan het opstoken. Op die 5 clipjes bovenaan en de torxen in de wielkasten blijft ie ook wel hangen :eusa_whistle:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 21-02-2012 10:30:54
Ik vermoed deze

Sander heeft gewonnen :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Die is het ja, en ik zie dat ik hem dus 100 euro goedkoper via NL kan halen... Nog meer worstjes op de grill ;D

Is dat eventueel via jullie te rochelen? past vast wel ergens tussen.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 21-02-2012 10:35:20
Citaat van: Sbv op 21-02-2012 10:31:38
Mits er geen bouten in de bumper vallen

Merkt Ewout niks van, die is dan toch de bbq aan het opstoken. Op die 5 clipjes bovenaan en de torxen in de wielkasten blijft ie ook wel hangen :eusa_whistle:

:P

Nu kunnen we tegelijktijd testen met het alarm. Ik begin de komende dagen met niks doen, totdat ik de volgende melding krijg. Stomweg sirene vervangen voel ik niet zo veel voor.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-02-2012 11:20:18
Citaat van: Sbv op 21-02-2012 10:30:54
Ik vermoed deze

Sander heeft gewonnen :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Die is het ja, en ik zie dat ik hem dus 100 euro goedkoper via NL kan halen... Nog meer worstjes op de grill ;D

Is dat eventueel via jullie te rochelen? past vast wel ergens tussen.

Ewøut

Uit mijn blog:

Citaat van: Taranis op 16-01-2012 09:28:34
De prijzen:

- brandereenheid 3731374 : € 228,-
- kabelboom 3731393: € 153,60
- gloeibougie 3730104: € 63,-

De complete unit: € 682,55

Ik moet er nog even over nadenken wat ik ga doen.

Nog 100 euro goedkoper. Kom maar op met dat 5-gangen bbq-menu ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 21-02-2012 11:24:44

Uit mijn blog:

Citaat van: Taranis op 16-01-2012 09:28:34
De prijzen:

- brandereenheid 3731374 : € 228,-
- kabelboom 3731393: € 153,60
- gloeibougie 3730104: € 63,-

De complete unit: € 682,55

Ik moet er nog even over nadenken wat ik ga doen.

Nog 100 euro goedkoper. Kom maar op met dat 5-gangen bbq-menu ;D


Ik zeg: doen! :eusa_clap:

Moet ik het geld een dezer dagen aan je over maken?

Ewøut

Kun jij misschien ook informeren wat een sirene en/of interieursensor kost voor het alarm? En een AQS sensor? :eusa_pray:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Van de prijs van de AQS sensor ga je schrikken. Moet bij mijn wagen ook vervangen worden, maar hik nog tegen de aanschafprijs aan. Ligt rond 180 euro  :eusa_shifty: