Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

viking_in_shorts

Gaat dat niet opvallen denk je :eusa_think:

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-02-2012 20:44:43
@Ronald: Die deuren zijn neutraal in kleur, dus daar valt alles nog van te maken. Zou het wel heul erg stoer vinden als je het land verlaat met een deur uit een politieauto achterin...

Dat wordt dan een deur achterin de auto van Sbv, want voorlopig laten we de mijne bij viking_in_shorts bivakkeren :)

elianmars

Onderdeelnummer AQS is 8674719.

Als Sander 'm voor vijf tientjes kan bestellen, doe ik mee ;D

Sbv

Citaat van: elianmars op 22-02-2012 13:11:11
Onderdeelnummer AQS is 8674719.

Als Sander 'm voor vijf tientjes kan bestellen, doe ik mee ;D
Marcel,

Weet je dat zeker van het nummer, volgens mij is dat een oudere van voor MY05

De AQS sensor 31250683 kost 168,30 euro

elianmars

Citaat van: Sbv op 22-02-2012 13:36:18
Citaat van: elianmars op 22-02-2012 13:11:11
Onderdeelnummer AQS is 8674719.

Als Sander 'm voor vijf tientjes kan bestellen, doe ik mee ;D
Marcel,

Weet je dat zeker van het nummer, volgens mij is dat een oudere van voor MY05

De AQS sensor 31250683 kost 168,30 euro

Oh, dat zou kunnen. Heb dit nummer van het Volvoforum.

Ewout Schalkwijk

Bestel nou maar Marcel, anders geef je het geld toch maar uit aan die italiaanse ukkepuk. ;D
Nu is je V70 maar 99% in orde. :angel:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#636
Wat een mooi weer de laatste dagen, de temperaturen schommelen tussen de 7 en de 9 graden en de sneeuw dooit hard weg. Nog niet eerder is het in Noorwegen zo vroeg lente geweest. Er schijnen al dichter bij de kust bollen uit de grond te komen.

Vandaag heb ik bij een bandenboer m'n winter banden op m'n (vanaf nu) winter velgen laten leggen en zomer banden op de voormalige winter velgen. Dat staat toch mooier. De 'originele 2001' XC velgen vind ik best stoer en zijn ook iets makkelijker schoon te houden in de winter dan de zomer velgen, alhoewel het verschil marginaal is.

Daarna was het tijd om maar eens de auto handmatig af te spoelen en ook even onder de motorkap het zout te verwijderen. Het zal nog wel een paar keer nodig zijn maar zo heb je ook altijd een beetje visuele controle van de auto.

Over 18 dagen vindt de eerste officiële Volvo 'meet & greet' met BBQ plaats in het pittoreske Hvittingfoss. Van winter zal er dan wel geen sprake meer zijn, maar houdt wel de winter wielen onder de auto want je weet nooit. Voor het zelfde geld zitten we weer diep in de sneeuw met 20 graden onder nul.



Afgespoeld met koud bronwater, mooi om de zwarte kleur weer te zien.



Nieuwe achterlichten en achterspoiler, ziet er lekker uit zo.



De 'nieuwe' wintervelgen; hoewel de sneeuw zich sneller terugtrekt dan de Duitsers in 1945, blijven die er nog wel een week of 5 onder liggen.



De XC is echt een 'schilderijtje'. Je moet hem dan ook vooral van een paar meter afstand bekijken. De lak is rondom best verkrast. Hier ligt nog wel een klus voor een poetser, en dat ben ik niet. :angel:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Die is weer eens mooi schoon. Ik zat vandaag op wat webcam's van Oslo te kijken en ook naar de temperaturen. Het viel me op dat er maar weinig sneeuw nog ligt en dat het al redelijk warm aan het worden is.
We kunnen de zomerbanden er al bijna opleggen en daarmee rijden

Chris

Mooi schoon Ewout! :eusa_clap:

Ik vind het nogsteeds een erg mooie auto in deze kleur!

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 25-02-2012 15:22:44
Vandaag heb ik bij een bandenboer m'n winter banden op m'n (vanaf nu) winter velgen laten leggen en zomer banden op de voormalige winter velgen. Dat staat toch mooier.

Hehe, eindelijk komt ie bij zinnen ;D

Volvo850 93


Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 26-02-2012 14:10:07
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 25-02-2012 15:22:44
Vandaag heb ik bij een bandenboer m'n winter banden op m'n (vanaf nu) winter velgen laten leggen en zomer banden op de voormalige winter velgen. Dat staat toch mooier.

Hehe, eindelijk komt ie bij zinnen ;D

Dat wist ik al wel, maar met de jaren komt ook langzaam het geduld om de hoek kijken. Kost toch weer centjes en alles op z'n tijd. Jij komt ook weer met goederen...
Trekhaak heb ik nog nodig, passende dakdragers, heb namaakleren hoesje bij m'n schakelpook is niet mooi meer. Gelukkig is het zo dat ik meer wensen dan geld heb. Anders wordt het leven er niet leuker op denk ik.

Hoewel... :angel:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

triton

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 25-02-2012 15:22:44
Wat een mooi weer de laatste dagen, de temperaturen schommelen tussen de 7 en de 9 graden en de sneeuw dooit hard weg. Nog niet eerder is het in Noorwegen zo vroeg lente geweest. Er schijnen al dichter bij de kust bollen uit de grond te komen.




Over 18 dagen vindt de eerste officiële Volvo 'meet & greet' met BBQ plaats in het altijd pittoreske Hvittingfoss. Van winter zal er dan wel geen sprake meer zijn, maar houdt wel de winter wielen onder de auto want je weet nooit. Voor het zelfde geld zitten we weer diep in de sneeuw met 20 graden onder nul.
Was van de week nog in Noorwegen , het weer was inderdaad zeer mild.
Echter de wegen nog niet

Moest van Sandnes naar Gol en dus over de e16 en de 7 maar deze was bovenop na de tunnel afgesloten.
Dus toen terug naar Eidfjord veerboot naar de overkant en verder naar boven richting de 52.

Hier was het ook hopeloos ijs op de wegen begon te smelten en was dus voorzien van waterlaagje.
Gevolg 2 uur wachten en in colonne over de bergen achter de sneeuwschuiver aan.

Er stond een vreselijke hard wind die de weg compleet doet vervagen.
Maar was wel mooi om te zien en leuk om te rijden.

Triton
Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

Citaat van: triton op 26-02-2012 16:06:13
Was van de week nog in Noorwegen , het weer was inderdaad zeer mild.
Echter de wegen nog niet

Moest van Sandnes naar Gol en dus over de e16 en de 7 maar deze was bovenop na de tunnel afgesloten.
Dus toen terug naar Eidfjord veerboot naar de overkant en verder naar boven richting de 52.

Hier was het ook hopeloos ijs op de wegen begon te smelten en was dus voorzien van waterlaagje.
Gevolg 2 uur wachten en in colonne over de bergen achter de sneeuwschuiver aan.

Er stond een vreselijke hard wind die de weg compleet doet vervagen.
Maar was wel mooi om te zien en leuk om te rijden.

Triton



Heb jij ons indertijd dan ook verhuisd? Van Ouwsterhaule (Frl) naar Hvittingfoss? Dit was maart 2007. Of zijn er (veel) meer verhuizers bij Dijkshoorn?
Ik hoorde toen van Bob of Rob? dat jullie wekelijks op Noorwegen rijden.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#644
Vandaag liet de XC weer eens een karaktertrekje zien. Bromsassistans service erfordras. Vertaald: remassistent service nodig. De melding is twee keer geweest met een oranje driehoekje. Dit lijkt dat het dus niet heel gevaarlijk is, maar ik kan er naast zitten.




Wie o wie? Na een nieuwe start is de melding weg en ook het geheugen is dan leeg.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein