Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

#660
Vandaag rijd ik heel rustig door Tønsberg heen en moet stoppen voor een rood stoplicht bij een zebra. Een stapeltje scholieren steekt over en na verloop van tijd krijg ik via geel weer groen licht. Ik trek op en boem...

Komt er vanaf een heuveltje uit het park een bejaarde, snelle racefietser nog even over de zebra, door het rood, voor m'n auto langs. Hij raakt me nog net en vliegt door de lucht met z'n schouder tegen het verkeerslicht aan en landt daarna niet zacht op het asfalt.

Ik schrok me de t*ring en ben meteen uitgestapt en naar hem toe gelopen. Meteen meldden zich twee mensen en een aantal van de scholieren dat ze hadden gezien wat er was gebeurd. Men gaf ook gelijk te kennen dat het niet mijn schuld was. Ambulance en politie gebeld en die waren snel ter plekke. Aangezien ik nog niet eerder in Noorwegen bij een ongeluk betrokken ben geweest, weet je ook niet wat je kan verwachten.

De man wordt na kort onderzoek met een kraag om van de grond gelepeld en in de ambulance afgevoerd. Ik heb me verontschuldigd, maar dat voelt altijd heel dom. Ook al kon ik er niets aan doen. Na een gesprek met de politie en een separaat gesprek met de getuigen concludeerde de politie dat de verklaringen hetzelfde waren.

Ter plekke wordt er dan gebeld naar de politiejurist die vervolgens bepaalt of je rijbewijs al dan niet wordt ingetrokken. Omdat de zebra ook nog werd geregeld door verkeerslichten en een aantal getuigen had verklaard dat de fietser met redelijk hoge snelheid door rood licht gefietst was, werd mij verzekerd door de politie dat er voor mij in principe geen verdere consequenties zijn. Vanavond zal ik proberen contact op te nemen met de beste man om te horen of alles goed is afgelopen.

Of ik wat met de schade aan mijn bumper ga doen moet ik nog even zien. Ik ben wel all-risk verzekerd, maar ik weet niet of er een eigen risico geldt en hoeveel die dan is. Ook geen idee wat die 'skidplate' ongeveer kost. Eerst wil ik weten of die man in orde is.



Laten we zeggen dat de auto veel geluk heeft gehad...



Close up van de krassen



Oh ja, de XC heeft vandaag verder geen karaktertrekjes via de DIM met me gedeeld.


Edit: Mijn lieftallige 'Data-destroyer' aka echtgenote had een paar tiepvautjes weggehaald maar daarmee ook de foto's, onderschrift, naschrift, epiloog en nog vele andere belangrijke zaken. :angel:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Broabander

He bah, dat zijn de minder leuke schades. Zeker omdat het niet jouw schuld is maar je er wel voor mag opdraaien.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

elianmars

Volgens mij geldt eigen risico niet als het niet jouw schuld is. De schade zou eigenlijk zelfs vergoed moeten worden door de verzekering van de fietser.

Gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen. Voor zowel jou als de fietser.

Volvo850 93

dat is wel balen maar goed het valt nog mee sucses met de afwikkeling

Mvg

viking_in_shorts

Jij levensgevaarlijke boef! Ik hoop dat je je rijbewijs kwijtraakt! Ik kom je auto van het weekend wel even halen :evil:



Maar ik ben het wel met Aliën eens: neem aan dat jij naam en toenaam hebt van de fietser? Jouw verz. bedrijf zal volgens mij kontakt op gaan nemen met zijn verzekering om de schade te verhalen.

Sbv

Wegpiraat.

Mooi balen zeg. Hopelijk komt het goed via verzekering tegen partij. Skid plate is dacht ik los te koop

UserID6342

Zonde joh !  Maar idd die schade meteen verhalen op die fietser, je hebt getuigen en een politieverklaring (in je voordeel) dus dat komt wel goed dan. Kan goed begrijpen dat je je suf geschrokken bent want wie rekent hier nu op ?

Taranis

Waarschijnlijk is de schrik groter dan de schade? :) Ook al was 't een domme actie, hopelijk valt het letsel van de fietser mee.

Ik moet toch nog om je onderdelen, als ik prijs op moet vragen voor een skid plate dan laat je 't maar weten.

Ewout Schalkwijk

En nou heb ik de diverse kranten ook nog gehaald. :eusa_whistle:

http://tb.no/nyheter/sykkelulykke-ved-gressbanen-1.7022278

http://www.riksnettradio.com/Word1/2012/02/29/bil-mot-sykkel-i-tonsberg/

Bij het ene artikel plakken ze een foto van een politie V70 en beide sites hebben het over een man in z'n 30er jaren. Niet slecht voor iemand die dit jaar 45 wordt.

Ik heb de man geprobeerd te bellen maar er wordt niet opgenomen, ik probeer het morgen nog eens.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

#669
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 29-02-2012 20:44:13
En nou heb ik de diverse kranten ook nog gehaald. :eusa_whistle:

http://tb.no/nyheter/sykkelulykke-ved-gressbanen-1.7022278

http://www.riksnettradio.com/Word1/2012/02/29/bil-mot-sykkel-i-tonsberg/

Bij het ene artikel plakken ze een foto van een politie V70 en beide sites hebben het over een man in z'n 30er jaren. Niet slecht voor iemand die dit jaar 45 wordt.

Ik heb de man geprobeerd te bellen maar er wordt niet opgenomen, ik probeer het morgen nog eens.


Ewøut


Sykkelulykke klinkt als sukkel  ;D

Maar betekent zoiets als fiets ongeval, volgens Translate Google  :P

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 29-02-2012 20:44:13
En nou heb ik de diverse kranten ook nog gehaald. :eusa_whistle:

http://tb.no/nyheter/sykkelulykke-ved-gressbanen-1.7022278

Je had de auto toch wel even kunnen wassen voor de foto? :eusa_doh:

Broabander

Citaat van: elianmars op 29-02-2012 20:46:11
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 29-02-2012 20:44:13
En nou heb ik de diverse kranten ook nog gehaald. :eusa_whistle:

http://tb.no/nyheter/sykkelulykke-ved-gressbanen-1.7022278

http://www.riksnettradio.com/Word1/2012/02/29/bil-mot-sykkel-i-tonsberg/

Bij het ene artikel plakken ze een foto van een politie V70 en beide sites hebben het over een man in z'n 30er jaren. Niet slecht voor iemand die dit jaar 45 wordt.

Ik heb de man geprobeerd te bellen maar er wordt niet opgenomen, ik probeer het morgen nog eens.


Ewøut


Sykkelulykke klinkt als sukkel  ;D

Ik dacht ook al, zie 3x sukkel in die links ;D

Lokale beroemdheid!

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

elianmars

In beide verhalen wordt trouwens niks gezegd over door rood rijden van de fietser. Dat stelt jou in een kwaad daglicht  :eusa_naughty:

viking_in_shorts

Citaat van: elianmars op 29-02-2012 20:51:55
In beide verhalen wordt trouwens niks gezegd over door rood rijden van de fietser. Dat stelt jou in een kwaad daglicht  :eusa_naughty:

Er staat ook niet dat de automobilist een fout maakte. Sterker nog, er staat expliciet: "het rijbewijs van de automobilist is niet in beslag genomen"

Zal wel iets te maken hebben met het niet mogen speculeren enzo ...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 29-02-2012 20:46:57
Je had de auto toch wel even kunnen wassen voor de foto? :eusa_doh:

Gelukkig maakt die spoiler weer een hoop goed. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein