Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 02-03-2012 08:54:30
Je autoverhaal begint een beetje parallellen te vertonen met een andere XC rijder hier op het forum...  ;D

En volgende week zitten samen te grillen... ;D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Chris

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-03-2012 08:49:44
Citaat van: Chris op 02-03-2012 08:25:59
Goed te lezen dat het goed gaat met de beste man en dat hij er ook zo in zit, dat geeft jou ook een wat beter gevoel ;).

Toch wel fijn, een samenleving zoals in Noorwegen. Hier in Rotterdam had de situatie iets anders verlopen, dat weet ik zeker ;).

Als oud Rotterdammer / Randstedeling kan ik dat volledig beamen. De samenleving zit hier echt anders in elkaar. In heel veel opzichten zijn de Noren net Nederlanders, maar tegelijkertijd is het echt een ander land met een andere cultuur.
Ik wilde graag m'n kinderen opvoeden in een land wat nog een lagere 'levenssnelheid' heeft, veel natuur enzo bla bla bla.

Negtieve punten zijn er hier genoeg, maar waar niet?


Ewøut

Helemaal mee eens Ewout. Ik denk dat het een verkeerde insteek is om te emigreren met het idee dat alles ergens anders beter is. Ieder land heeft z'n negatieve punten.

Wat jij omschrijft vond ik ook heel fijn aan Noorwegen; de lagere levenssnelheid, een tolerantere samenleving, een minder onveilig gevoel en zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen. Inderdaad een prima land om je kinderen op te laten groeien. Maar ook in Noorwegen hebben ze de nodige problemen, en ook daar zie je een verandering. Als ik mijn kennissen weleens hoorde over 'de paki's' (Pakistanen dus).... ze moesten eens weten hoe het hier is. Toch is er voor hun samenleving ook genoeg gaande.

Groot voordeel vind ik overigens ook de lagere bevolkingsdichtheid. Ik denk dat dat in Nederland toch ook enorm bijdraagt aan een stuk stress en intolerantie.

Taranis

Citaat van: KIM op 02-03-2012 08:54:30
Je autoverhaal begint een beetje parallellen te vertonen met een andere XC rijder hier op het forum...  ;D

En toch is het tot nu toe de fijnste auto die ik gehad heb 8) (al heb ik er wel een soort haat-liefde verhouding mee, af en toe zou ik 'm 't liefst in de hens steken of inruilen op een Phaeton ;D )

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-03-2012 09:17:48
En volgende week zitten samen te grillen... ;D

Op je werkende standkachel? :P

GeertG

Even bijgelezen.....

Schrikken en netjes opgelost Ewøut  :eusa_clap:
Nu hopen dat het met de schade ook zo goed wordt afgehandeld zoals de intentie.
Maar je ziet dat dat minder belangrijk is in vergelijking met gezondheid........
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Ewout Schalkwijk

#694
Gisteren is de pedaalsensor vervangen die volgens Volvo verantwoordelijk zou zijn voor de weigerachtige cruisecontrol en ook de melding dat de remassistent service nodig heeft. Gisteren en vandaag geen storingen meer gehad van die sensor. *houdt vingers gekruist*

Vandaag is er weer een nieuw spook opgedoken. Het lijkt echt of de storingen elkaar lineair opvolgen. Vanochtend reed ik richting werk en na een minuut of twee viel ineens het geluid van de radio (HU650) volledig weg. Toen ik even gestopt was bij een bushalte heb ik eerst eens m'n iPhone aangekoppeld (via de iMiv) en die ging zowel laden als afspelen, maar dan wel zonder geluid. :eusa_wall:
Ik kan ook gewoon wisselen van radiozender en het schermpje werkt ook gewoon de zendernaam bij.
Pas nadat ik de motor gestopt had en weer gestart was meteen het geluid weer terug. Nu net een half uurtje geleden weer precies het zelfde. Het geluid stopt heel acuut en wordt bijvoorbeeld niet vooraf gegaan door gekraak o.i.d.

Volgens mij wordt het tijd voor een exorcist. :-\




Het bijgewerkte spooklijstje:

Storing DSTC (meerdere malen, sinds accu wissel niet meer teruggekomen)
Linker portierraam gaat regelmatig weer naar beneden na 'autolock' (soms wel, soms niet)
Alarm gaat regelmatig af. (sinds ik sirene bij Ronald besteld heb, is die stil)
Remassistent service nodig (gisteren twee keer, vandaag niet) (opgelost met nieuwe pedaal sensor?)
Cruise control wil niet 'aan' gisteren twee keer, vandaag niet en de 2 a 3 weken daarvoor ook niet. (opgelost met nieuwe pedaal sensor?)
Radio, geluid valt spontaan uit.



Ewøut

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Ow dat ken ik ;D

Komt ook regelmatig voor nadat je achteruit hebt gereden (Park assist het geluid 'overgenomen' heeft) of als je telefoon gehad hebt. Ik heb er al mee leren leven ::)

Sbv

Als jij een Imiv hebt, mag je mij uitleg geven. ik snap geen bal van het ding en sta op het punt om deze eruit te slopen en mijn originele Ipod adaptor er weer in te zetten

Ewout Schalkwijk

@Taranis: Ik heb geen geïntegreerde telefoon, noch 'blonde vrouwen piepers'... Dat kan het dus niet zijn. Maar ik lees dus dat het wel meer voorkomt? Moet jij dan ook de motor uit zetten? Het gebeurt trouwens bij gewoon rechtuit rijden.

@Sbv: Wat is er niet te begrijpen aan de iMiv? Ik gebruik wel gewoon de 'simple mode' omdat mijn iPhone gewoon binnen handbereik is. Ik bedien dus alles vanaf de iPhone.

Als wij nou woensdag die brander ff monteren, dan kijken we ook gelijk naar je iMiv. Deal? ;)

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-03-2012 16:26:09
@Taranis: Ik heb geen geïntegreerde telefoon, noch 'blonde vrouwen piepers'... Dat kan het dus niet zijn. Maar ik lees dus dat het wel meer voorkomt? Moet jij dan ook de motor uit zetten? Het gebeurt trouwens bij gewoon rechtuit rijden.

@Sbv: Wat is er niet te begrijpen aan de iMiv? Ik gebruik wel gewoon de 'simple mode' omdat mijn iPhone gewoon binnen handbereik is. Ik bedien dus alles vanaf de iPhone.

Als wij nou woensdag die brander ff monteren, dan kijken we ook gelijk naar je iMiv. Deal? ;)

Ewøut
Prima hoor. Gereedschap heb ik toch wel bij me. Ronald haalt de bumper wel los ivm vallende boutjes ;D

IK heb Ipod in mijn arm steun liggen en wil gewoon naar andere playlist skippen etc zonder heel hard te moeten vloeken en dan na tig knoppen indrukken wat krijg.
De display van mijn ipod doet het niet meer, dus ben afhankelijk van de radio

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-03-2012 16:26:09
@Taranis: Ik heb geen geïntegreerde telefoon, noch 'blonde vrouwen piepers'... Dat kan het dus niet zijn. Maar ik lees dus dat het wel meer voorkomt? Moet jij dan ook de motor uit zetten? Het gebeurt trouwens bij gewoon rechtuit rijden.

Natuurlijk komt t vaker voor!
Je hebt het hier tegen de koning der foutmeldingen.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 07-03-2012 16:39:35
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-03-2012 16:26:09
@Taranis: Ik heb geen geïntegreerde telefoon, noch 'blonde vrouwen piepers'... Dat kan het dus niet zijn. Maar ik lees dus dat het wel meer voorkomt? Moet jij dan ook de motor uit zetten? Het gebeurt trouwens bij gewoon rechtuit rijden.

Natuurlijk komt t vaker voor!
Je hebt het hier tegen de koning der foutmeldingen.

;D Maar ik bedoelde bij gewone mensen... ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-03-2012 16:26:09
Maar ik lees dus dat het wel meer voorkomt? Moet jij dan ook de motor uit zetten?

Ja. Eerst zit je 3x de radio aan en uit te zetten en aan de volumeknop te slingeren, tot je 't opgeeft. De volgende keer dat je 'm start, schrik je je kapot omdat het volume op 300 blijkt te staan ::)

elianmars

Wat is dat toch met die XC's?  :eusa_think:

Sbv

Zo blij dat ik geen XC heb. Ik denk dat het komt door de kunststof bumpers ofzo

elianmars

Citaat van: Sbv op 08-03-2012 09:12:03
Zo blij dat ik geen XC heb. Ik denk dat het komt door de kunststof bumpers ofzo

Oh, oh........  :eusa_shifty: