Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Als daar woensdag om 11.00 een hele delegatie verschijnt, wordt het vast een complete bumper :)

Ewout Schalkwijk

Weet niet of dat gaat lukken, want ik heb woensdag eerst een vergadering van zo'n anderhalf uur op kantoor. Ik moet die dag ook werken, maar ik ben vast van plan om de kantjes er die dag flink vanaf te lopen.

Als ik die woensdag nou met Sander z'n V70 ga rijden kunnen jullie ondertussen je helemaal uitleven op mijn XC.  ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Mag dat in Noorwegen?
In NL mag je als Nederlander niet rijden met een voertuig met buitenlands kenteken (of je moet een ontheffing hebben).

viking_in_shorts

Citaat van: KIM op 09-03-2012 17:17:18
Mag dat in Noorwegen?
In NL mag je als Nederlander niet rijden met een voertuig met buitenlands kenteken (of je moet een ontheffing hebben).

Grappig.

Ik dacht meteen "ja natuurlijk, je huurt in het buitenland toch ook wel eens een auto" maar ik dacht even niet na over Ewout in de auto van Sander.  Maar dan heb je het nog steeds over een Nederlander in een Nederlandse auto ....

Als ik het goed herinner staan in Noorwegen de bonnen (net als in Zweden) op de persoon, en niet de auto. Ze checken meestal wel of de auto gestolen is, maar als die dat niet is maakt het de politie niet uit van wie de auto is.

ps: Ewout: ben jij eigenlijk genaturaliseerd? Wil je dat worden / zijn?

Sbv

Citaat van: Taranis op 09-03-2012 16:40:03
Als daar woensdag om 11.00 een hele delegatie verschijnt, wordt het vast een complete bumper :)
Zo niet dan toch...

Ewout Schalkwijk

@KIM, @Viking_in_shorts, @Taranis,

Sorry, ik heb even niet gereageerd. We hadden vrienden te eten en ik heb gewoon een oud-hollandse steengrill (zonder steen) gemaakt. Dat vonden ze fantastisch. Vooral de pindasaus en gembersaus deden het erg goed. Biertje, wijntje, gin-tonic etc. Errug gezellig. :eusa_dance:

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of ik een Nederlandse auto in Noorwegen mag besturen. Ik ben nog altijd Nederlands staatsburger en denk dat ik dat ook altijd zal blijven. In de eerste plaats omdat ik heb ontdekt in de laatste vijf jaar dat ik vreselijk trots ben/mag zijn op Nederland. Hoe gek dat ook moge klinken.

Nederland heeft een ontzettend rijke cultuur zowel in het verleden als in het heden. Wat ik nooit had verwacht maar Nederlanders verdienen respect en waardering voor wat ze hebben gedaan en doen. Denk aan: VOC, ons (niet altijd) trotse verleden als koloniale macht, dijken bouwers, handelsmensen etc. ik had dat eerder nooit beseft.
Nou zou ik graag de Noorse nationaliteit aannemen als waardering voor m'n nieuwe thuisland. Maar: ik ben niet bereid m'n Nederlanderschap op te geven, en dat is een vereiste. Zowel voor de Noorse regering als ook de Nederlandse. Einde verhaal voor mij dus.

Voor wat betreft het bezoek aan ons van Taranis, Sbv en Irikro. ik ga proberen zo veel mogelijk tijd te hebben woensdag, maar ik heb officieel geen vrij. Ik heb veel gewhatsapped de laatste tijd met Sbv en Taranis en de plannen/wensen kunnen makkelijk meerdere dagen dekken. Alleen hebben we die tijd niet. Ze vertrekken donderdagochtend alweer naar viking_in_shorts.
We zien dus wel wat we kunnen doen of niet. Drie weken later mag ik eventjes mijn XC uitlaten op en neer naar Nederland. (woensdag heen en zaterdag terug).

@Viking_in_Shorts: Zijn ze allemaal goed aangekomen? Ik hoop dat jullie een super weekend hebben!


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Als je in Nederland bent, kom je ook ff hier langs? De spoiler ininterieur van jou bevallen me wel ;D :evil:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

KIM

We kunnen in NL wel een mini meet organiseren...

Ewout Schalkwijk

Lijkt me hartstikke leuk om eindelijk eens een paar forumleden te ontmoeten, maar ik heb zoooo weinig tijd. Ik zal een kort overzicht geven:

Woensdag 4 april

06 uur 's-morgens vertrek Hvittingfoss en op de boot Larvik - Hirtshals

11:45 uur aankomst Hirtshals en beginnen te rijden naar Den Haag (1006km) aankomst c.a. 22:00 uur?

donderdag 5 april:

09:00 -13/14:00 uur Capelle aan den IJssel (niet stoorbaar)

's-Middags Den Haag: Sligro inkopen doen.

Bij mijn broer z'n iMac ff helemaal nieuw opbouwen na vijf jaar en m'n nichtje van drie eens lekker knuffelen.

Vrijdag 6 april:

's-Ochtends tot een uur of 10 vrij. Daarna met m'n broer naar Amsterdam (Body world) staat al jaren hoog op m'n verlanglijst en nu heb ik eindelijk de mogelijkheid om het te zien.

Vanuit Amsterdam naar Leusden naar eigenlijk m'n beste maat in Nederland.

Daarna slapen bij vrienden in Huizen (@KIM ben je dan wellicht bij je ouders???)

Zaterdag 7 april

M'n moeder ophalen in Naarden en retour Noorwegen, nachtboot (22:15-02:00 uur) en op tijd thuis voor het paasontbijt op zondag. :eusa_clap:




Maarre... Hier ben ik altijd wel, dus kom maar op. Waarom wachten tot 2014 (KIM) ;D


Ewøut

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

gaat je moeder mee naar noorwegen ? ;D
Leusden.. ga me niet vertellen dat daar je roots liggen..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

Citaat van: maruska op 10-03-2012 11:48:47
gaat je moeder mee naar noorwegen ? ;D
Leusden.. ga me niet vertellen dat daar je roots liggen..

M'n moeder rijdt mee voor de paasdagen bij haar kleinkinderen en vliegt dinsdags weer terug naar Schiphol.
Nee m'n roots liggen daar niet, waar die wel liggen weet ik ook niet. ;D kijk maar naar m'n lijstje:

Rotterdam (geboren)
Capelle aan den IJssel
Krimpen aan den IJssel
Ambt Delden (Azelo)
Borculo
Ruurlo
Den Haag (2 adressen)
Scheveningen
Rotterdam
Amsterdam
Den Haag (1 adres)
Krimpen aan den IJssel (2 adressen)
Huizen
Zeewolde
Ouwsterhaule
Hvittingfoss
...
...
het graf?


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Emiel

Snap het wel dat je na Zeewolde weg wilde uit Nederland. ;D

elianmars


grijzev70tdi

Denk dat ze de XC van Ewout nog aan het slopen zijn
Grolsch, het klinkt al lekkerder