Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Heel gezellig de hele avond zitten ouwehoeren en lekker gegeten. Morgen gaat de XC aan de dice en bouwen we de sirene en brander in.

Ik begin morgen eerst met werken maar wel zo kort mogelijk :-)


Weltrusten allemaal, morgen betere updates.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Super ontvangst gehad maar nu wel rot. Snel slapen :)

Sbv

Wij hebben een geweldige ontvangst gehad door Ewout en vrouw. Morgen de XC demonteren  :evil:

UserID6342

Citaat van: Sbv op 14-03-2012 01:37:10
Wij hebben een geweldige ontvangst gehad door Ewout en vrouw. Morgen de XC demonteren  :evil:
Gewoon kentekenplaten wisselen met die van Ronald joh ;D

Sbv

Momenteel zijn we druk doende de zwarte XC te demonteren. Helaas is Ewout vroeg thuis vandaag zodat we hem nu als leerproces maar eea laten demonteren  ;D


Taranis

En een ritje in een echte diesel gedaan!

#weemoed

KIM

Citaat van: Taranis op 14-03-2012 15:24:39
En een ritje in een echte diesel gedaan!

#weemoed

Jij of Ewout?  :evil:

Sbv

Vanmiddag de brander eenheid van de standkachel vervangen en de alarm module.

Alles werkt weer.

Taranis

Vanavond een aardig stukje mogen sturen in de XC van Ewout (waarvoor dank!). Wat rijdt dat ding goed!
De motor loopt heeeeel netjes, de bak schakelt perfect, hij rammelt niet.....ik weet nu zeker dat ik echt wat onderhoud moet gaan plegen aan mijn XC (stond al gepland).
Even nieuwe draagarmen steken en dan rijdt ie nog veel strakker! Echt bizar hoe fijn dat ding loopt :D

elianmars

Citaat van: Taranis op 14-03-2012 19:43:49
Even nieuwe draagarmen steken en dan rijdt ie nog veel strakker! Echt bizar hoe fijn dat ding loopt :D

Even?  :eusa_shifty:  ;D

Mooi dat het sleutelen geluk is, mannen!  :eusa_clap:

viking_in_shorts

Maar heeft hij ook ballon banden?

Ewout Schalkwijk

#746
@ KIM: Ronald heeft vanmiddag even in de V70 TDI gereden en we waren het er beiden over eens dat het een heerlijke en echte mannenauto is. Ruw en onbehouwen maar gewoon een brok nostalgie.:eusa_dance:

@Taranis: Dank voor je compliment, ook al zweet m'n differentieel en roesten mijn deuren ook. De motor en bak zijn super. M'n injectoren zijn alle vijf helemaal gezond. :eusa_clap:

@Viking_in_shorts: Ja, Donald Duck certified tyres. Wel load index 102.

@Elianmars: Ronald en Sander komen graag in oktober m'n 45ste verjaardag vieren en die draagarmen eronder rammen. Interesse?


Vanaf vandaag kan ik ook de V en de XC uitlezen en dresseren. Da's wel echt super gaaf.


Morgen gaan Ronald, Sander en Iris weer weg... :'( Als zij drieën de helft van mijn plezier hebben gehad, dan komen ze zeker terug. Ik beloof dat ik dan ook tijd maak voor het culinaire deel van hun trip.

Marije heeft ons super verzorgd en mij de maximale ruimte gegeven voor m'n/onze volvo passie. Moppie: :-* :-* :-*


Ewøut

Foto's in de volgende post.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Dan word het tijd dat ik ook maar eens langs kom dan :D misschien in de zomervakantie ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ewout Schalkwijk

#748
De eerste NederNoorse Volvomeet in het pittoreske Hvittingfoss.
Opvallend is wel dat die buitenlanders meteen de lokale cultuur overnemen en hun auto zo snel mogelijk willen camoufleren. :eusa_whistle:
De mijne was vanwege de schade taxatie even een dag gewassen.



Stilleven van twee x70's. Ronald, Sander en Iris waren met Marije Storåsen op gegaan om van het mooie weer en uitzicht te genieten.



De laatste minuten breken aan voor de XC....



Dit is de bestelling uit Nederland. Branderunit en sirene. c.a. 50% goedkoper dan op de lokale markt ;-)



Hier had Ronald het nog niet helemaal begrepen en begon meteen te schroeven. Het was wel de bedoeling dat ik er iets van op zou steken. Het is tenslotte niet dagelijks dat er zulke standkachel experts zich bij je melden.



Bumper eraf



Plastic richtplaatjes o.i.d. moeten eraf.



Kachel los



Nieuwe brandereenheid erin geplaatst



en de unit weer terugschroeven in de bumper



Wat ziet een auto er beroerd uit zodra een bumper en/of lamp verwijderd is.



Nieuwe sirene gemonteerd. Of de oude nou wel of niet stuk was zal ik nooit weten. Feit is dat die meerdere keren is afgegaan totdat ik een nieuwe bestelde. In de weken erna heeft de oude fijn z'n mond gehouden.



De luchtinlaatbuis die in vergelijk met de buis van Ronald indertijd veeeeeeel schoner is... ;D
Toch nog even voor het idee gereinigd.




Het klus team:



Hier ging het Ronald al veel beter af en zaten de handen lekker in z'n zak.




Ik had nergens tijd voor behalve: Volvo, Volvo, Volvo, Volvo....(soms is ADHD helemaal niet erg. :angel:) Marije heeft ondertussen het meeste van het avondeten klaargemaakt.
Wel heb ik natuurlijk als echte man achter de BBQ gestaan. Ik hoop dat het vlees lekker was (ik had erover zitten opscheppen).



Ondertussen gaat Ronald alweer bellen voor een eenvoudige trekhaak onder m'n auto die ik als soort van parkeersensor kan gebruiken :eusa_shifty:
Die gaat niet zo snel stuk.
Er komt dus over een week of drie ook nog weer een kleine 'meet' ergens op m'n geboortegrond.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Chris

Ziet er goed uit mannen! Lekker gesleuteld zo te zien :).

Voor Iris, Sander en Ronald alvast een goede terugreis gewenst (ook al gaat het in fases ;)).