Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Chris

Welkom in Nederland Ewout! Lekker geslapen, of nog een tijd lang wakker gelegen met het gevoel dat je nog aan het rijden was ;D?

elianmars

#931
Ik werd vanmiddag gebeld door een of andere malloot, die de V70 met speciale bumper wilde kopen. Ik zei dat mijn wagen niet te koop is. Toen kreeg ik een aanbod, 5000 euro en een gestolen XC voor mijn wagen. Wilde ik ook niet  :eusa_naughty:

Het was Ewout, die wilde weten of het uitkwam dat hij even langs zou komen  ;D

Ik heb uiteraard geen nee gezegd (op de vraag of het goed was om langs te komen, niet om mijn wagen te verkopen....)  :D

Als eerste kwam Sander aanrijden. Vlak daar achteraan kwam de Roestmeeuw, alleen zat niet Ronald, maar Ewout achter het stuur. Ronald reed met de wagen van Ewout en had een andere route genomen. Die kwam ongeveer een kwartier later aankakken  ;D

Nog geen vijf minuten na aankomst moet mijn gereedschapkoffer al tevoorschijn gehaald worden, aangezien Ewout de wagen van Sander wilde gaan slopen. Zijn eigen wagen heeft wat schade opgelopen. Deukje in het achterscherm en achterlicht kapot. Omdat de onderdelen in Noorwegen ongeveer drie keer zo duur zijn als hier, bood Sander zijn achterlicht aan, zodat dat in elk geval weer waterdicht is.

Dus daar ging Ewout aan de slag:



De AWD van Sander, Audi van mijn pa en de Roetmeeuw van Ronald:



En daar is Ronald dan toch ook  ;D Half Volvo-magazijn achterin de wagen van Ewout. Moest even leeg gehaald worden om bij de moeren van het achterlicht te kunnen:



De schade  :-\



Ik heb de witte strepen redelijk weg kunnen krijgen. Er is een beetje lak verdwenen, dat heb ik later nog behandeld om roest te voorkomen:



Zo moet Sander nu rondrijden...



Drie dikke Volvo's:



De vierde dikke Volvo stond nog bij mij thuis   :eusa_doh:  We zijn er nog even naartoe gelopen om te zien of er misschien ook roest is te vinden bij de deurrand, zoals bij de wagen van Ronald, Sander en Ewout het geval is. En ja hoor, ook bij mijn wagen zit op het linkerachterportier roestvorming. Geen kwaal volgens Volvo, hoor.......  ::)  :eusa_wall:
Binnenkort maar eens melding van gaan maken bij Volvo. Er zit nu nog garantie op.

Mijn wagen zag er trouwens niet uit en is gedoopt tot Schijtbak (zit behoorlijk wat vogelpoep op)  :eusa_shifty: Ik heb er zelf (uiteraard) geen foto van gemaakt, maar op de telefoon van Ewout staat nu wel een foto  ;D

Daarna nog even wat gedronken op de zaak. Sorry dat ik alleen maar fris in huis heb, mannen!  :-[

Ewout, super dat je bent geweest! Ik hoop dat het me gaat lukken om een keer jullie kant op te komen. Lijkt me heel gezellig!

Ook Ronald en Sander bedankt, natuurlijk. Was weer even gezellig  :)

UserID6342

Citaat van: elianmars op 05-04-2012 20:34:40
Ik werd vanmiddag gebeld door een of andere malloot, die de V70 met speciale bumper wilde kopen. Ik zei dat mijn wagen niet te koop is. Toen kreeg ik een aanbod, 5000 euro en een gestolen XC voor mijn wagen. Wilde ik ook niet  :eusa_naughty:
Proest ;D ;D ;D

Chris

Weer lekker gesleuteld dus, zo even tussendoor. Paar leuke foto´s ook weer!

Best een lelijk schadetje trouwens, onderweg opgelopen vanuit Norge naar Nederland?

elianmars

Citaat van: Chris op 05-04-2012 20:42:52
Weer lekker gesleuteld dus, zo even tussendoor. Paar leuke foto´s ook weer!

Best een lelijk schadetje trouwens, onderweg opgelopen vanuit Norge naar Nederland?

Is hier in Nederland gebeurd  :-\

Chris

Citaat van: elianmars op 05-04-2012 20:43:55
Citaat van: Chris op 05-04-2012 20:42:52
Weer lekker gesleuteld dus, zo even tussendoor. Paar leuke foto´s ook weer!

Best een lelijk schadetje trouwens, onderweg opgelopen vanuit Norge naar Nederland?

Is hier in Nederland gebeurd  :-\

Altijd vervelend..

Sbv

Was even gezellig vanmiddag met de mannen, helaas een korte meeting, maar goed kort maar krachtig.
Helaas had Ewout net schade gereden door een overstekend paaltje. We hebben maar even het achterlicht van mijn V70 erin gezet, dan kan hij komend weekend weer met een goed licht naar huis rijden, ik bestel voor mijn V70 wel een nieuwe die we tzt nog een keer omruilen

grijzev70tdi

Moet dan toch ook maar eens bij onze V70 gaan kijken aar roest. Al is ie al wel uit de garantie (2002). Zit dat onder het rubber? Kan zo snel even geen foto vinden
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 05-04-2012 20:50:41
Moet dan toch ook maar eens bij onze V70 gaan kijken aar roest. Al is ie al wel uit de garantie (2002). Zit dat onder het rubber? Kan zo snel even geen foto vinden
Haal het rubber aan e bovenzijde van de achterportier maar eens los en kijk maar even

grijzev70tdi

Citaat van: Sbv op 05-04-2012 20:56:27
Citaat van: grijzev70tdi op 05-04-2012 20:50:41
Moet dan toch ook maar eens bij onze V70 gaan kijken aar roest. Al is ie al wel uit de garantie (2002). Zit dat onder het rubber? Kan zo snel even geen foto vinden
Haal het rubber aan e bovenzijde van de achterportier maar eens los en kijk maar even

Als mams thuis is met de N zal ik eens kijken. Ben benieuwd
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Citaat van: elianmars op 05-04-2012 20:34:40
Als eerste kwam Sander aanrijden. Vlak daar achteraan kwam de Roetmeeuw, alleen zat niet Ronald, maar Ewout achter het stuur. Ronald reed met de wagen van Ewout en had een andere route genomen. Die kwam ongeveer een kwartier later aankakken  ;D

Dat (%*+()$#(+%#@*$ RTI systeem had een betere route gevonden. Naïef als ik ben had ik op 'ja' geklikt. Dat heb ik geweten ::) Ben zelfs nog bij Chris door de straat gereden :) Mijn portemonnee+rijbewijs lag ook nog eens in m'n eigen auto, terwijl ik met een auto met Noors kenteken onderweg was, dus heb me maar een beetje gedragen.
Ik wilde altijd heel graag RTI, in Noorwegen was ik er in de auto van Sbv al niet erg van onder de indruk en nu weet ik zeker dat ik die ouderwetse onhandige troep niet hoef. Verder was het best gezellig ;D Zal zo de foto's even uploaden.

O ja, de Roetmeeuw heb ik al bijna 3 jaar niet meer :P (rijdt wel bij jou in de buurt trouwens)

elianmars

Citaat van: Taranis op 05-04-2012 21:07:35
Citaat van: elianmars op 05-04-2012 20:34:40
Als eerste kwam Sander aanrijden. Vlak daar achteraan kwam de Roetmeeuw, alleen zat niet Ronald, maar Ewout achter het stuur. Ronald reed met de wagen van Ewout en had een andere route genomen. Die kwam ongeveer een kwartier later aankakken  ;D

Dat (%*+()$#(+%#@*$ RTI systeem had een betere route gevonden. Naïef als ik ben had ik op 'ja' geklikt. Dat heb ik geweten ::) Ben zelfs nog bij Chris door de straat gereden :) Mijn portemonnee+rijbewijs lag ook nog eens in m'n eigen auto, terwijl ik met een auto met Noors kenteken onderweg was, dus heb me maar een beetje gedragen.
Ik wilde altijd heel graag RTI, in Noorwegen was ik er in de auto van Sbv al niet erg van onder de indruk en nu weet ik zeker dat ik die ouderwetse onhandige troep niet hoef. Verder was het best gezellig ;D Zal zo de foto's even uploaden.

O ja, de Roetmeeuw heb ik al bijna 3 jaar niet meer :P (rijdt wel bij jou in de buurt trouwens)

Ach, ik bedoel natuurlijk Roestmeeuw  :eusa_doh: ;D

Sbv

rti blijft een mooi systeem, maar ik kan me je bezwaar voorstellen. Alles beter dan zo een plak ding. Garmin GVN-53 erin zetten. Misschien krijg je korting als je pc zoiets in de XC60 zet


grijzev70tdi

RTI neemt soms beetje rare beslissingen, zo wil hij mij vanuit Amsterdam over Zutphen naar Lochem hebben. Via Deventer is toch echt een 25 min sneller
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Citaat van: Sbv op 05-04-2012 21:10:51
rti blijft een mooi systeem, maar ik kan me je bezwaar voorstellen. Alles beter dan zo een plak ding. Garmin GVN-53 erin zetten. Misschien krijg je korting als je pc zoiets in de XC60 zet



Dat wordt iets voor de volgende denk ik. Heb eerst nog genoeg andere dingen te doen voordat ik geld in navigatie ga investeren, tenzij deze navigatie voor die tijd sneuvelt. En dan wil ik idd zo'n GVN-53, ziet er als het beste van beide werelden.

Zoals gezegd vanmiddag met Ewout afgesproken, daarna naar Volvotech getoerd en toen naar elianmars. Bij elianmars de camera er eens bij gepakt:







Ondertussen kreeg de auto van Sbv het schade-achterlicht:





Ewout geeft z'n auto een kusje:



Elianmars aan het schilderen:



En wil de auto ook een kusje geven:



Ondertussen hebben Sbv en ik onze turbodrukregelkleppen uitgewisseld om te zien of het gebrek aan power in de XC daar aan te wijten valt. Onderweg naar huis wat gespeeld met z'n jongere broertje:



Ik weet niet zeker of ik het me niet verbeeld doordat ik vanmiddag in totaal een anderhalf uur in de auto van Ewout gereden heb (die me bij een stoplichtsprintje langzaam langszij/voorbij kwam met m'n eigen auto ;D ), maar het lijkt er op dat de auto wat vlotter reageert. Te oordelen naar de extra rookproductie zou je denken dat er inderdaad iets meer purrie in zit.

Heren, het was gezellig! :D