Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

grijzev70tdi

Citaat van: grijzev70tdi op 05-04-2012 20:57:05
Citaat van: Sbv op 05-04-2012 20:56:27
Citaat van: grijzev70tdi op 05-04-2012 20:50:41
Moet dan toch ook maar eens bij onze V70 gaan kijken aar roest. Al is ie al wel uit de garantie (2002). Zit dat onder het rubber? Kan zo snel even geen foto vinden
Haal het rubber aan e bovenzijde van de achterportier maar eens los en kijk maar even

Als mams thuis is met de N zal ik eens kijken. Ben benieuwd

Jep, hier ook  :-\





Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Trek het rubber er eens helemaal uit, zo weet je nog niet zo veel. Het is het makkelijkst als je aan de voorste hoek van de deur begint en het rubber er dan schuin naar achter uit trekt. Terug klikken gaat in omgekeerde richting, van achter naar voor.

grijzev70tdi

Zal ik morgen of zaterdag even doen als ik gewoon licht heb. En me moeders is al weer weg met de auto dusja  ;) Maar helemaal fris is het niet meer  :(
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Emiel

Jah...je ziet het roest duidelijk kruipen... :-X

Wat een kwaliteit. :eusa_snooty:


Sbv

Brr dat ziet er naar uit.
Gelijk maar behandelen Jasper, nu is het nog te redden

grijzev70tdi

Morgen of zaterdag het rubber eens los trekken. Kijken wat er achter zit...
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ewout Schalkwijk

#951
Heren Elianmars, Sbv en Taranis,

Het was mij vandaag een waar genoegen jullie (in sommige gevallen wederom) te mogen ontmoeten. De ongelukkige aanrijding met een paaltje in Capelle Schollevaar was dan een klein minpuntje, maar het is zo onwijs gaaf om te zien hoe mede forummers reageren en in het geval van Elianmars meteen begint te poetsen en te bijwerken terwijl we elkaar koud de hand geschud hebben. Sbv die meteen z'n achterlicht aanbiedt om mij weer probleemloos te laten vertrekken. In een woord: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Hoe kan het dat zo'n roestende Volvo zo verbroederend kan werken? Als iedereen een Volvo rijdt, hebben we dan geen oorlogen meer? ;D

Als ik weer thuis ben zal ik ook m'n foto's en m'n verhaal doen. Elianmars: Ik hoop je in juli in Zweden te zien, Sbv komt wellicht in juni nog een keer en Ronald (als het niet gaat vriezen) in september, dan weer met Sbv en Irikro. G A A F!

Ga nu slapen, dag lieve Volvo-vriendjes  ;D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

* maruska wil ook in september :(
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

Citaat van: maruska op 05-04-2012 23:34:22
* maruska wil ook in september :(

Zeg dat huwelijk dan gewoon af. ;D

Een CY op m'n grindpad lijkt me ook wel wat...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

ho ho.. eind september ga ik bier drinken in Stuttgart.. de tijd daarvoor lijkt me ideaal om NO plat te drinken ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

UserID6342

Citaat van: Sbv op 05-04-2012 22:16:12
Brr dat ziet er naar uit.
Gelijk maar behandelen Jasper, nu is het nog te redden
Dat valt idd vies tegen zeg.  Maar nu blijkt dus dat het er meerdere zijn die dat hebben, is het dan niet verstandig om als groep op te treden naar Volvo toe ?  Dit mag toch gewoon niet bij zulke jonge auto's ??? Een hok uit de jaren '80 roest nog minder hard als dit.  Vind dit echt niet kunnen (gelukkig heb ik er geen) en zou bij mij ook de onderste steen boven komen maar die deur werd vergoed, hoe dan ook !

UserID6342

Ewout, mooi dat je het geheel als positief hebt ervaren ! Goeie reis terug naar boven toe en idd geweldig zoals Sander en Ronald, Marcel hebben gereageerd.

triton

Pffff , even naar Nederland om een paaltje te raken en dan een ander achterlicht erin .
Wat vervolgens weer een keer moet worden geruild omdat ze hier goedkoper zijn .
Dus je rijdt meer dan 2500 kilometer om een goed noors achterlicht te vervangen
door een goedkoper nederlands exemplaar .
Schiet mij maar lek :eusa_wall: :eusa_wall:

Maar goede reis Ewout en misschien zien wij elkaar nog weleens in Telemark

Hold XC men fint på 180 og den blanke siden opp

Groeten André
Professioneel raddraaier

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 05-04-2012 23:31:40
Als ik weer thuis ben zal ik ook m'n foto's en m'n verhaal doen. Elianmars: Ik hoop je in juli in Zweden te zien, Sbv komt wellicht in juni nog een keer en Ronald (als het niet gaat vriezen) in september, dan weer met Sbv en Irikro. G A A F!

Het was nog niet koud genoeg afgelopen nacht :eusa_doh:

Mooi dat je 't zo naar je zin hebt gehad ;D

Ewout Schalkwijk

#959
Na een heerlijke rit ben ik afgelopen nacht om 03:00 uur weer veilig teruggekeerd in Noorwegen. Een schade en veel ervaringen rijker. De schade was ik al na vijf minuten overheen gestapt en van de andere ervaringen kan ik weer een tijdje nagenieten. Dat geldt ook zeker van onze Volvo meet van afgelopen donderdag bij Elianmars. :eusa_clap:

2391 kilometer, bij gemiddeld verbruik (BC) van 7.8l/100km. De XC heeft zich perfect gedragen, en van de aanvankelijke twijfels over de auto is geen spoor meer. De schade laat ik voorlopig maar voor wat het is en laat voor mij zelf zien dat andere zaken even belangrijker zijn. Dit is geen teken dat ik de auto laat versloffen, maar gewoon alles op z'n tijd. Gezin, gezondheid, werk enzo gaan even voor. :laugh: Met de liefdevolle behandeling van Marcel zal de auto vast niet gaan roesten op die plek.

Ontmoeting bij KFC in Capelle aan den IJssel


Vanaf Capelle zijn we met drie auto's naar VolvoTech in Schiedam gereden alwaar ik een andere HU-650 plus versterker in ontvangst heb genomen. Hier heeft Taranis ook nog even leuke afspraken kunnen maken zodat VolvoTech waarschijnlijk de langlopende problemen bij 'Shrek' kunnen gaan oplossen.

Daarna zijn we dwars door alle files doorgereden naar autoschadebedrijf Verwey, alwaar de XC van mij weer werd opgelapt voor de thuisreis ;D

Bij schadebedrijf Verwey in Zevenhuizen


De 'Schijtmeeuw' stond helaas niet naast z'n soortgenootjes in het rijtje


Gisteren ook nog even de nieuwe Apple Store in Amsterdam op het Leidseplein bezocht en daar is de XC ongeschonden doorheen gekomen. Wellicht dat in een later stadium er toch nog parkeersensoren worden toegevoegd aan de XC. Alleen voor gebruik in Nederland. ;D

Nieuw werk voor de komende tijd.



Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein