Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

triton

 :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:


Ik haal morgenochtend je nieuwe kap met grill op


André
Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

Ik vrees dat die kap toch echt even teveel van het goede zou zijn geweest. Ik heb geen reactie meer gekregen. Nou ja, leuk geprobeerd en de positieve ervaring van het forum heeft toch weer een hoop lol opgeleverd vanavond. We wachten het nog even af, en anders heeft 'V70 2.5T' nog een betaalbaar grilletje liggen.

@Taranis: mag ik die eventueel naar jou laten sturen zodat die op een later moment met forumtransport naar mij toe komt? :eusa_pray:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: triton op 16-04-2012 22:50:04
:eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:


Ik haal morgenochtend je nieuwe kap met grill op


André


Huh? Heb je een reactie gekregen?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

triton

Professioneel raddraaier

triton

ja belde mij net . Alleen steenslag aan de voorzijde dus beetje bijtippen of van de zomer ff spuiten die keus is aan jou .



André
Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

W A A N Z I N N I G !!!!!! ;D ;D ;D ;D ;D :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Ik ben zo blij, zo blij.... :eusa_whistle:

Die V70 ziet er binnen de kortste keren weer helemaal top uit!


André: zonder dat ik je ooit nog ontmoet heb, ben je nu al de held van de dag. :eusa_clap:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Niet toevallig schade aan de passagiersdeur voor, ik heb nog 1 liggen  ;D

elianmars


grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-04-2012 22:50:44
@Taranis: mag ik die eventueel naar jou laten sturen zodat die op een later moment met forumtransport naar mij toe komt? :eusa_pray:

Ja had gemogen, maar dit is veel handiger denk ik ;D

Mooi dat het zo snel geregeld is! :eusa_clap:

viking_in_shorts

Ewout, ziet ernaar uit dat je een hoop mazzel hebt hier. Gefeliciteerd!

Ewout Schalkwijk

#1061
Ik heb vanochtend een sms-je gehad van Triton dat hij met zijn verhuiswagen in Duitsland reed op weg naar Noorwegen, met de motorkap in de wagen. :eusa_dance: Dat gaat dus helemaal goed komen.



Over de trekhaak op de XC:

Citaat van: Sbv op 14-04-2012 19:58:10
Software moet nog geladen worden neem ik aan van de trekhaak of zaten er geen fouten in de auto ?

Nee, software heb ik nog niet laten doen, maar vanavond tijdens een controle in Vida zie ik ook geen extra module. De stand was 21 module's en na het toevoegen nog steeds. Hoe zou die moeten heten? En komt die pas na het activeren in het scherm erbij? Ik zal het morgen eens navragen.





Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Volgens Olov moest je inderdaad nog software laden. Module heet de trailermodule, ik dacht afgekort als TRM. Als je 't precies wil weten moet ik de mijne even uitlezen :)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 17-04-2012 19:34:50
Volgens Olov moest je inderdaad nog software laden. Module heet de trailermodule, ik dacht afgekort als TRM. Als je 't precies wil weten moet ik de mijne even uitlezen :)

Vandaag bij de dealer geweest voor een software upload voor de trekhaak. Volgens de dealer, die flink heeft zitten zoeken in Vida, is er voor de 7-polige trekhaak die geconfigureerd is als 'achteruitrijlichten' geen software voorhanden. Naar ik begrijp is er wel SW benodigd in andere configuraties (laadstroom / mistachterlicht) en bij de 13 polige uitvoering.

Tevens prijsje opgevraagd voor een wiellager. 2.600,00 NOK = 344,43 Euro. Uiteraard zonder montage ;D. Graag zou ik die uit NL laten komen. Ondanks ik de auto nog niet met de voetjes van de vloer heb gehad, weet ik ondertussen (na ruim 4000km rijden) zeker dat het het lager is. Bij een lange bocht naar rechts wordt het veeeel erger en een lange bocht naar links is het bijna weg. Maar ondertussen wordt ik er wel wat beroerd van.

Tevens geeft de dealer aan dat het lager niet geperst zit en dat de aandrijfas er niet uit hoeft, maar opzij gelegd... :eusa_think:
Voor zover ik het in Vida heb bekeken wordt daar ook niet aangegeven dat de as verwijderd dient te worden.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Je trekt de as vrij makkelijk uit het lager, dat is het probleem niet. Het losbikken van het lager wel.

Maak maar een verlanglijstje wat je nodig denkt te hebben in juni en dan hoor ik het wel :)

Dat er voor de 7-polige stekker geen software voorhanden is, is nieuw voor mij. Volgens mij heeft ArjenT5R vandaag juist de 7-polige stekker op de trekhaak van de V50 van z'n pa laten activeren en de mijne deed het zonder software ook niet :eusa_doh:
Misschien dat het verschil maakt dat jij geen paaltjessensoren ( :P ) hebt, die wanneer er iets aan de snokstok hangt uitgeschakeld moeten worden als je de keuzehendel van de automaat in de Racestand zet. Maar dat is slechts giswerk :)