Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-04-2012 15:11:42
En vanaf maandag ga ik weer eens lekker een poosje in de V70 rijden

Rookgordijnen trekken :evil:

Sbv

Gaan we in juni nog "Mac-en" met een Hot Dog of hebben jullie deze dan nog niet ?  ;D

maruska

Geef je Andre niet teveel schnapps ? Daar kan die slecht tegen ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 20-04-2012 17:22:42
Gaan we in juni nog "Mac-en" met een Hot Dog of hebben jullie deze dan nog niet ?  ;D

Uuuhhh, mis ik iets? Bedoel je pølser? Ja, die kan je op elke straathoek kopen. Waar denk je dat die pens van me vandaan komt? :eusa_whistle:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

waar het vandaan komt maakt niet uit, het is de beste afdak voor je gereedschap ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-04-2012 17:47:43
Citaat van: Sbv op 20-04-2012 17:22:42
Gaan we in juni nog "Mac-en" met een Hot Dog of hebben jullie deze dan nog niet ?  ;D

Uuuhhh, mis ik iets? Bedoel je pølser? Ja, die kan je op elke straathoek kopen. Waar denk je dat die pens van me vandaan komt? :eusa_whistle:

Ewøut
Jullie hond Mac die bedoel ik

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 20-04-2012 17:52:38
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-04-2012 17:47:43
Citaat van: Sbv op 20-04-2012 17:22:42
Gaan we in juni nog "Mac-en" met een Hot Dog of hebben jullie deze dan nog niet ?  ;D

Uuuhhh, mis ik iets? Bedoel je pølser? Ja, die kan je op elke straathoek kopen. Waar denk je dat die pens van me vandaan komt? :eusa_whistle:

Ewøut
Jullie hond Mac die bedoel ik

Sorry, heb net anderhalf uur liggen slapen op de bank. Ik lijk wel een lekke band waar alle energie als een gek uit weg vloeit.
Resultaat was dat ik um niet snapte. ;D

Ja, 'Mac' komt zeer waarschijnlijk op 20 mei. dan zijn we terug van een lang weekendje Legoland en dan halen we hem die zondag op.
Ik hoop dat iedereen van honden houdt. :D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Well done hou ik er wel van ja.

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-04-2012 19:22:24

Ja, 'Mac' komt zeer waarschijnlijk op 20 mei. dan zijn we terug van een lang weekendje Legoland en dan halen we hem die zondag op.
Ik hoop dat iedereen van honden houdt. :D

Ewøut

Ga je slapen bij lalandia? Wij waren positief verrast door het waterparadijs daar. 2 nachten: 1,5 dag legoland en 0,5  dag lalandia.

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-04-2012 19:22:24
Ik hoop dat iedereen van honden houdt. :D

Ewøut

Ik hou er wel van, maar kan er niet tegen (allergisch)  :eusa_shifty:

Wij gaan in de zomervakantie naar Legoland. Ben benieuwd hoe het bevalt.

Sbv

Een hete hond is wel lekker.

zullen we marinade meenemen of maken we die zelf ?

Ewout Schalkwijk

Zelf gemaakt is altijd lekkerder. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

't Is maar goed dat Niek er dan niet is, die was al geshockeerd toen Sander de kat op de Weber wou leggen :D

triton

Waar blijven die foto's nou!!!!!
Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

#1094
Vanochtend het wekkertje maar eens wat vroeger ingesteld dan anders op een zaterdag. In Kongsberg een brug gehuurd om eens te kijken naar m'n, volgens Ronald's volledig gare differentieel. Met een lekkere klismaspuit eerst de olie eruit zuigen en zien hoeveel er nog ongeveer in zat. Ik heb zo'n 470 a 480ml gemeten. Wanneer de laatste check is geweest weet ik niet maar ik heb al meer dan 30.000km gereden sinds november.


Op de brug:



Licht zweterig rond het diff. Maar niet echt ernstig.


Via een betrekkelijk lange slang de ultra stroperige olie eruit en erin.


Zo ziet de olie en na een paar duizend (!) kilometer eruit.


Verse honingkleurige olie er weer in. 650ml totdat het erweer langzaam uit komt druppelen en dan weer 100ml eruit.



Toen ik net klaar was belde André dat hij vertrok richting Hvittingfoss. Min of meer tegelijk kwamen we aan. Na een eerste kennismaking en een bakkie pleur eerst maar eens de kap bekeken. Zag er prima uit maar wellicht kan ik deze zomer nog wat steenslag plekjes wegwerken.

Zo'n grote truck op je erf was natuurlijk weer iets voor Niek om helemaal te bekijken en bij te poseren.

Kleine Niek, grote truck.


ook nog eentje naast een wiel.


Uitzicht vanuit Niek z'n kamer. Opvallend was wel dat hij vanochtend helemaal tot half negen bleef liggen.


Zo en dan nu waar het echt om draait: ;D

André en de kap.

Met veel hulp van het forum en André kwam gisteren de motorkap aan. Helaas was het echt een klusje van 10 minuten. Met nog wat extra mierenne*ken tijdens het afstellen heeft het misschien een half uurtje geduurd. De V70 moet het nu tijdelijk zonder extra lampen stellen, Marije heeft al wel aangegeven dat ik tot het najaar heb om dat te herstellen. ;D Vanwege haar 'nachtblindheid' heeft Marije grote waardering gekregen voor zulke extra 'pitten' op de neus.

Kap uitgeladen en bekeken. Hij glimt veel meer dan de rest van de V70. Duidelijk dat deze kap niet 370.000km in Noorwegen heeft gereden


Laatste keer de oude kap in de 'servicestand'


Gezellig sleutelen


klikt weer prima. altijd fijn.


En klaar.... Best mooi zonder lampen moet ik zeggen.


Naderhand hebben we nog een ritje gemaakt door de heuvels en een BBQ voor André en voor mij. Marije had besloten pizza te eten met de meiden van Claire's verjaardagsfeestje. En koffie, heel veeel koffie. ;D

André blijft vandaag en vanavond ook nog dus we maken zo nog wel weer even een ritje ofzo. Helaas valt er verder momenteel weinig te sleutelen aan de auto's.

Op de valreep moest ik net nog even een Toyota Hiace uit de akker trekken met m'n nieuwe trekhaak en spanbanden omdat die 'Noor' niet begreep dat de akkers zompig zijn zo kort nadat de sneeuw verdwenen was. :eusa_whistle:

Toch weer handig die haak. Toevallig die trek-banden ook nog vrijdag aangeschaft.


Eerlijk gezegd niks gevoeld aan de haak, was er zo uit.




Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein