Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Sbv

De lampen zijn toch zo weer terug te zetten op de V70 of hebben ze ook een klap gehad. Beugel dient misschien nog wat recht gebogen te worden, maar verder ? Merk je overigens nog verschil met andere olie in differentieel ?

triton

 Ewout schreef : Eerlijk gezegd niks gevoeld aan de haak

Nee klopt ik trok ook aan het touw
Professioneel raddraaier

elianmars

Citaat van: Sbv op 22-04-2012 12:10:44
De lampen zijn toch zo weer terug te zetten op de V70 of hebben ze ook een klap gehad.


Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-04-2012 20:13:44
Beide lampen zijn kapot. De behuizing is kapot gedrukt.
http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/v70neusjob2.jpg

;)

elianmars

Citaat van: triton op 22-04-2012 12:16:39
Ewout schreef : Eerlijk gezegd niks gevoeld aan de haak

Nee klopt ik trok ook aan het touw

;D

Sbv

Citaat van: elianmars op 22-04-2012 12:25:25
Citaat van: Sbv op 22-04-2012 12:10:44
De lampen zijn toch zo weer terug te zetten op de V70 of hebben ze ook een klap gehad.


Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-04-2012 20:13:44
Beide lampen zijn kapot. De behuizing is kapot gedrukt.
http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/v70neusjob2.jpg

;)
Duidelijk dus...ik had mijn bril niet op

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 22-04-2012 12:04:51
Vanochtend het wekkertje maar eens wat vroeger ingesteld dan anders op een zaterdag. In Kongsberg een brug gehuurd om eens te kijken naar m'n, volgens Ronald's volledig gare differentieel. Met een lekkere klismaspuit eerst de olie eruit zuigen en zien hoeveel er nog ongeveer in zat. Ik heb zo'n 470 a 480ml gemeten. Wanneer de laatste check is geweest weet ik niet maar ik heb al meer dan 30.000km gereden sinds november.

Dat maakte jij er van ;D

Hij trilt in elk geval niet :P

Maar dat betekent dat er dus ongeveer 70-80 van de 550 milliliter weggelekt is? Niet heel spannend, ik heb al eens gelezen dat 't pas rond de 400-420 milliliter kritisch wordt.

Mooie foto's verder weer en mooi dat de V70 weer een in ere hersteld neusje heeft :)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 22-04-2012 12:04:51
Op de valreep moest ik net nog even een Toyota Hiace uit de akker trekken met m'n nieuwe trekhaak en spanbanden omdat die 'Noor' niet begreep dat de akkers zompig zijn zo kort nadat de sneeuw verdwenen was. :eusa_whistle:

Toch weer handig die haak. Toevallig die trek-banden ook nog vrijdag aangeschaft.

Toch maar goed dat we daar geen rondje zijn gaan slippen dan ;D

maruska

handig zo'n forumtransport ! ;D
jammer dat we weer de bbq gemist hebben....
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

Citaat van: maruska op 22-04-2012 12:54:03
handig zo'n forumtransport ! ;D
jammer dat we weer de bbq gemist hebben....

Ja... jij komt niet opdagen... ::)

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#1103



Winterbanden zijn wel volledig op. André kreeg de XC op weg naar beneden als gauw aan het schuiven. ;D
Alles goed gegaan.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 22-04-2012 12:04:51
Vanochtend het wekkertje maar eens wat vroeger ingesteld dan anders op een zaterdag.

En hoe laat staat meestal je wekker op zondag?

Ewout Schalkwijk

Een uurtje of 10....zeker niet eerder. :angel:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Dat is toch wel een ultiem forumtransport zeg :eusa_clap:

Ewout Schalkwijk

#1107
Het bezoek van André is weer voorbij. Twee hele gezellige dagen geweest met heel veel ouwehoeren en een beetje sleutelen. Net nog even een uurtje 'zeeslag' gespeeld en nu weer naar bed in de truck.
Het zeikt van de regen en de standkachel zal de nacht wel door blijven draaien. Morgenochtend, net voordat onze wekkers gaan, rijdt de André weer van het erf af. Op weg naar de horizon... ;D

Ik hoop dat het je lukt om in september op de '3e Hvittingfoss Volvo Meet' te komen. Goeie reis morgen en wel thuis!

Best ingewikkeld nog. Eindstand 2-1 voor André.




Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#1108
Afgelopen weekend tijdens het uitlezen van de XC kwam weer deze melding naar voren:



Het lijkt er toch op dat de versterker aangemeld moet worden, ondanks dat die functioneert.
Fout installeren lijkt me vrijwel onmogelijk. Wederom: wie het weet mag het zeggen. ;D


Verder gaat alles goed, de motorkap is naar z'n laatste rustplaats gebracht en de V70 wordt weer eens verwend met een wat zwaardere rechtervoet. De roetuitstoot neemt na drie dagen weer wat af. Volgens mij is te voorzichtig rijden ook niet goed voor een auto.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Check het nummer van de versterker eens en kijk of dat overeenkomt met het nummer wat Vida voor jouw chassisnummer voorschrijft.

Als je er niet uitkomt, heb ik inmiddels een lijntje wat dat prima voor je uit kan zoeken :eusa_whistle:

En nee, te rustig rijden is niet goed. Te wild ook niet overigens.