Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Die versterker melding kreeg ik in mijn vorige V70n ook. Er is een software pakketje waarmee je de versterker op de auto kan aanmelden

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 24-04-2012 16:42:27
Die versterker melding kreeg ik in mijn vorige V70n ook. Er is een software pakketje waarmee je de versterker op de auto kan aanmelden

Dus toch....
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

En het kost je in Nederland 16,02 euro kan ik je melden :eusa_whistle:

Ewout Schalkwijk

Ik merk trouwens bij de V70 dat als ik gas geef of het gas loslaat dat ik beweging voel in de bak. Zou dat de baksteun kunnen zijn? Ook de draagarmen voor verdenk ik van versleten zijn. De auto is erg zoekerig bij hard optrekken en stevig remmen.

Dat wordt een heel mooi lijstje voor Ronald... :eusa_dance: Kijken of huisdealer Koert ook de V70 wil gaan voorzien met z'n Volvo-drugs.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Kan de baksteun zijn, maar ook de distributie- of de bovenste. Lekker vaag dus. Gewoon even goed kijken. Bij mij was 't de distributiesteun die 't grootste verschil maakte, ondanks dat er van de baksteun niets meer over was (Misha heeft al eens gezegd dat die dingen waarschijnlijk al ral uit de fabriek komen en ik denk dat ie gelijk heeft ;D ).

Ik zal Koert alvast doorgeven dat ze de winstomzetverwachting dit jaar wat naar boven bij kunnen stellen :eusa_whistle:

Ewout Schalkwijk

Distributiesteun en bovenste steun zijn net een jaar oud. Baksteun en ondersteunen zijn kandidaten, maar jij gaf volgens mij aan dat die behoorlijk duur zijn.
Tenzij ik me vergis. :eusa_think:


Eventueel eerste lijstje voor de V70:

draagarmen voor
baksteun
onderste steunen???
temp. sensor en eventueel thermostaat
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Baksteun kan je zo loshalen dan weet je wel of deze gaar is. Motorsteun de bovenste kan je zien of deze ingescheurd is.
Tijd voor een aanhanger zou ik haast zeggen

Taranis

Nu had ik wel een automaat en geen handbak dus die kantelde sowieso iets minder, maar in mijn ervaring deden die onderste potten niet zoveel tegen het kantelen, maar meer tegen het trillen. En ja, ze zijn aardig duur. Uiteindelijk heb ik ze wel (laten) vervangen, maar ook zeker niet als eerste.
Die baksteun is niet zo duur.

Waarom wil je de temperatuursensor en thermostaat vervangen trouwens? Zijn die in de tussentijd stuk gegaan? In maart deden ze 't nog prima toch? :)

Sbv

Baksteun is iets van 35 euro normaliter.
Die onderste potten zijn een heel stuk meer. Bovenste steun doet ook wel wat.


Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 24-04-2012 20:05:41
Waarom wil je de temperatuursensor en thermostaat vervangen trouwens? Zijn die in de tussentijd stuk gegaan? In maart deden ze 't nog prima toch? :)

Het valt me op nu ik een paar dagen in de V70 rijd dat het wel 8km met 80km/h duurt voordat de thermostaat op drie uur staat. Tevens merk ik 's-morgens als ik wegrijd dat de motor heel even 'bokt' bij gas geven. Is wel heel snel voorbij. (Lees voor dat ik ons zandpad af ben.)

Van de winter heeft Marije het ook al een keer gehad dat de motor storing ging branden en dat na het uitzetten van de auto de motor ventilator lang bleef nadraaien terwijl het vroor dat het kraakte.

Al met al vermoed ik dat hier wat te verbeteren valt. En natuurlijk is het mijn doel de V70 nog een aantal jaren bij ons te houden.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Sbv op 24-04-2012 20:20:19
Baksteun is iets van 35 euro normaliter.

Ik durfde niets meer te zeggen over 3 tientjes..... :P

@ Ewout: klinkt logisch :)

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 24-04-2012 21:08:36
Citaat van: Sbv op 24-04-2012 20:20:19
Baksteun is iets van 35 euro normaliter.

Ik durfde niets meer te zeggen over 3 tientjes..... :P

@ Ewout: klinkt logisch :)

:P

Ik heb nu de faktuur voor me liggen.
Gummidamaskpaket kost SEK 541,50
Bälgsats (VO 31256222) kost SEK 390,15

Geen flauw idee wat die nr 2 is overigens.....

Sbv


viking_in_shorts

Nu snap ik de rekening ... het vervangen van dat ding kost SEK 541 - de rest is hardware.

Ewout Schalkwijk

Volgens mij snap je het nog niet: hardware kost te samen 931,65 SEK rest is arbeidsloon. :angel:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein