Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Oh ja, vergat ik nog... Vandaag begon een van de wiellagers van de V70 ook heeeeeeel zachtjes te gonzen. Ik kan nog niet horen welke kant, maar dat zal in de komende weken wel duidelijk worden. Zo slim als ik ben (:angel:) heb ik meteen even een afspraak gemaakt voor de 21ste mei, samen met de binnenste ashoezen links en rechts.

Ik ben erachter dat je vooral niet moet doorrijden tot het geluid je irritatie grens over gaat en dan pas een afspraak maken. De XC heeft ruim 4000 kilometer met het lager gereden en dat was geen pretje. ::)


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Mooi dat het opgelost is! Zei het toch dat het een wiellager was ;D (sorry, moest ff :P )

Net bedrag trouwens, ik was 296 euro kwijt in Nederland een jaar of 3 terug :)


Citaat van: Ewout Schalkwijk op 03-05-2012 18:33:31
Ik ben erachter dat je vooral niet moet doorrijden tot het geluid je irritatie grens over gaat en dan pas een afspraak maken. De XC heeft ruim 4000 kilometer met het lager gereden en dat was geen pretje. ::)

;D ;D

Zo ben ik ook  :eusa_shhh: Ik besluit altijd eerst om het te negeren, tot je er ontzettend chagrijnig van wordt en dan heb je spijt dat je er niet al lang wat aan hebt gedaan en is 't een rotauto. Piepende kachelmotor, ten onrechte piepende parkeersensoren en een trillend differentieel zijn van die vergelijkbare ergernissen :P

Ewout Schalkwijk

#1187
En omdat ik al heeeeel lang niks meer gedaan heb aan m'n XC ( :eusa_liar:), heb ik vandaag m'n bestelde zonnebrilhouder opgehaald bij de dealer. Die lag daar al drie weken op me te wachten...


Zo in het doosje...


...en tweeeneenhalve minuut later ziet de houder al op z'n plek.


En nog een fotootje van m'n werkplek.




Een tussentijdse waardering over m'n bluetooth setje: Ik ben er zeer tevreden mee en kan wel twee a drie weken rondrijden en bellen zonder bijladen. Geluidskwaliteit is uitstekend en het apparaatje kost niet zoveel.


Last but not least: Een fotootje van Mac.






Ewøut & Mac
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Is het nu zo nat in de tuin bij jullie of is de foto van Mac elders genomen.?

Ewout Schalkwijk

#1189
Nat in de tuin? Nee, het heeft alweer een poos niet geregend. Ik denk dat het de witbalans is die in de war is.
Het gaat vannacht of morgen wel regenen. Maar dat zou vorige week ook al zo zijn...

Ewøut


P.S. Op de foto van Mac zie je de rivier die achter ons langs loopt. Ben je daar nog niet geweest dan?

P.S. 2 De rivier loopt vlak achter het rode huisje langs wat je op de andere foto's ziet.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 08-05-2012 19:18:12
Nat in de tuin? Nee, het heeft alweer een poos niet geregend. Ik denk dat het de witbalans is die in de war is.
Het gaat vannacht of morgen wel regenen. Maar dat zou vorige week ook al zo zijn...

Ewøut


P.S. Op de foto van Mac zie je de rivier die achter ons langs loopt. Ben je daar nog niet geweest dan?

P.S. 2 De rivier loopt vlak achter het rode huisje langs wat je op de andere foto's ziet.
Nope die kant zijn we niet uit geweest eigenlijk, vandaar de vraag

maruska

wat zit er op de trap op de foto van je werkplek ? poesch ?
en wat een dotje die Mac :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

#1192
Citaat van: maruska op 08-05-2012 19:29:15
wat zit er op de trap op de foto van je werkplek ? poesch ?
en wat een dotje die Mac :)

Inderdaad. Dat is Pippi. Een hele mooie poes.  :angel:

Kijk maar:




Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Zo'n brillenkoker vind ik eigenlijk juist irritant  :eusa_shhh:
Ik zit altijd met m'n hand om die handgreep als ik me verveel in de auto of sta te wachten voor een stoplicht ;D

Mooi dat je el-cheapo bluetooth setje bevalt! Alleen de volgende keer dat we gelijk oprijden mag je even uitleggen hoe het uit moet, werd een beetje gek van die mevrouw die me telkens vertelde dat ie connected was als ik in de buurt van m'n eigen auto kwam ;D

Wat ziet jouw werkplek er mooi schoon uit! :eusa_clap:

Je kunt zien dat Mac al gegroeid is trouwens :)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 08-05-2012 20:11:08
Zo'n brillenkoker vind ik eigenlijk juist irritant  :eusa_shhh:
Ik zit altijd met m'n hand om die handgreep als ik me verveel in de auto of sta te wachten voor een stoplicht ;D

Mooi dat je el-cheapo bluetooth setje bevalt! Alleen de volgende keer dat we gelijk oprijden mag je even uitleggen hoe het uit moet, werd een beetje gek van die mevrouw die me telkens vertelde dat ie connected was als ik in de buurt van m'n eigen auto kwam ;D

Wat ziet jouw werkplek er mooi schoon uit! :eusa_clap:

Je kunt zien dat Mac al gegroeid is trouwens :)

Grappig, ik pakte die greep nooit vast maar heb al wel een aantal keren m'n hoofd er tegen gestoten. Van mij mocht die dus zonder problemen het veld ruimen. Nu heb ik ook nog meer hoofdruimte.

Wel opgeruimd, maar niet bijzonder schoon. ik moet nodig eens de stofzuiger er doorheen halen.

Nu Mac bij ons woont zien we zelf het verschil niet meer zo goed, maar we nemen natuurlijk wel regelmatig foto's om het verschil achteraf te zien.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#1195
Vandaag een 'oude' ergernis opgelost. Al vanaf het begin zat een lamel van de middenroosters los/scheef. Iedere keer dacht ik 'als ik dadelijk thuis ben zal ik het wel even fixen'... Maar dat heeft dus een behoorlijke poos geduurd. Omdat ik momenteel niks anders te klussen heb heb ik het nu dan maar even gedaan. :angel:

Vandaag ook nog getrakteerd op een dikke steenslag die al snel resulteerde in een lange scheur in de ruit. Die moet dan weer voor oktober (tweejaarlijkse APK) vervangen zijn. Dat kost hier toch altijd nog zo'n NOK 2000,00 aan eigen risico.












Binnenkort komen er weer wat leukere updates want de '2e Volvomeet' in Hvittingfoss is al over drie weken. :eusa_dance:
Gisteren heb ik voor bijna 1000 euro aan spulletjes besteld. (draagarmen voor, Lambdasensor, mistlamp en achterwissermotor).

Ook de V70 wordt getrakteerd op een nieuwe baksteun, thermostaat en temperatuurgever.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Ach die spullen is een dagje werk.  ;D

Taranis

Op die lambdasensor na zijn het allemaal dingen die ik ook al stuk gehad heb ;D

Jammer van je voorruit, maar ja... beter je voorruit dan een put op je motorkap oid.

Sbv

Ik zal kijken of ik de lambda sonde sleutel even kan lenen.
@Ewout. Je kan al wel even pogen de sensor voorzichtig los te halen. Mogelijk zit deze redelijk los bij je

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 15-05-2012 20:15:57
Ik zal kijken of ik de lambda sonde sleutel even kan lenen.
@Ewout. Je kan al wel even pogen de sensor voorzichtig los te halen. Mogelijk zit deze redelijk los bij je

Wat voor 'speciale' sleutel is dat dan? Past daar geen steek of ringsleutel op (nadat ik de kabel even heb losgemaakt)?

Ik hoop dat die sensor m'n verbruik nog wat weet te verbeteren, want verder dan zo'n 800km kom ik niet op een tank van 68 liter. Meestal zit er dan nog wel een paar liter in, maar toch. Met deze snelheden hier had ik een beter verbruik in m'n hoofd en volgens mij had ik dat eerder ook. Ik meen me te herinneren dat ik toch echt in de buurt van de 1 op 14 reed.

Morgenavond mag de XC weer even een stukje op de Deense snelweg rijden.

Moet ik die draagarmen ook nog proberen te 'lossen' of juist niet? Insprayen kan, maar ik ben nooit echt overtuigd van de werking van WD40. :eusa_snooty:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein