Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

viking_in_shorts

Veel plezier in Billingen! Hopelijk heb je beter weer dan wij hier :$

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 15-05-2012 21:10:48
Veel plezier in Billingen! Hopelijk heb je beter weer dan wij hier :$

Dank je! 17 mei (Noorse nasjonaldag) wordt hier koud en regenachtig. In Billiund ziet het er wel een stuk aangenamer uit.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-05-2012 21:14:45
Citaat van: viking_in_shorts op 15-05-2012 21:10:48
Veel plezier in Billingen! Hopelijk heb je beter weer dan wij hier :$

Dank je! 17 mei (Noorse nasjonaldag) wordt hier koud en regenachtig. In Billiund ziet het er wel een stuk aangenamer uit.

Jepp, hier word suttonde maj ook slecht. Maakt me niet uit want ik moet toch werken. Maar vanaf het weekend lijkt het hier gelukkig weer wat beter te worden.

Voor mij was de absolute top de Power Builders die nu Ice Pilot School heet. Ben benieuwd naar de Polar Explorer want de draak en de x-treme racers vielen ons wat tegen. Zijn jullie al in de Liseberg geweest?

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-05-2012 19:27:33
Vandaag een 'oude' ergernis opgelost. Al vanaf het begin zat een lamel van de middenroosters los/scheef.


Daar zal ik bij mijn wagen nou nooit last van hebben  ;D

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-05-2012 21:05:10
Citaat van: Sbv op 15-05-2012 20:15:57
Ik zal kijken of ik de lambda sonde sleutel even kan lenen.
@Ewout. Je kan al wel even pogen de sensor voorzichtig los te halen. Mogelijk zit deze redelijk los bij je

Wat voor 'speciale' sleutel is dat dan? Past daar geen steek of ringsleutel op (nadat ik de kabel even heb losgemaakt)?

Ik hoop dat die sensor m'n verbruik nog wat weet te verbeteren, want verder dan zo'n 800km kom ik niet op een tank van 68 liter. Meestal zit er dan nog wel een paar liter in, maar toch. Met deze snelheden hier had ik een beter verbruik in m'n hoofd en volgens mij had ik dat eerder ook. Ik meen me te herinneren dat ik toch echt in de buurt van de 1 op 14 reed.

Morgenavond mag de XC weer even een stukje op de Deense snelweg rijden.

Moet ik die draagarmen ook nog proberen te 'lossen' of juist niet? Insprayen kan, maar ik ben nooit echt overtuigd van de werking van WD40. :eusa_snooty:


Ewøut
Ja kan het proberen. Het is dacht ik maat 22. Probleem is dat de andere sensor in de weg zit

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 15-05-2012 21:31:50
Zijn jullie al in de Liseberg geweest?

Wasdada? We gaan morgenavond pas he. ;D

Citaat van: elianmars op 15-05-2012 21:32:22
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-05-2012 19:27:33
Vandaag een 'oude' ergernis opgelost. Al vanaf het begin zat een lamel van de middenroosters los/scheef.


Daar zal ik bij mijn wagen nou nooit last van hebben  ;D

Nee, da's waar. Toch vraag ik me af of je die middenroosters niet mist qua lucht distributie. ik vond het wel heel mooi wat je ervan gemaakt had.


Citaat van: Sbv op 15-05-2012 21:38:13

Ja kan het proberen. Het is dacht ik maat 22. Probleem is dat de andere sensor in de weg zit

Ik zal het zondag wel eens bekijken ofzo. Lijkt me niet zo'n goed plan zo vlak voor ons tripje naar Legoland aan de Lambda te gaan kloten. :eusa_whistle:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts


Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 15-05-2012 23:14:22
Liseberg.se
In mijn achtertuin dus zeg maar :)

Sja. Ik had een voorstel gedaan om je rond de Pinksteren te bezoeken maar dat hield je via de directie af...
Nu heb ik mijn schoonmoeder maar hier uitgenodigd. :eusa_silenced:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-05-2012 21:05:10
Ik hoop dat die sensor m'n verbruik nog wat weet te verbeteren, want verder dan zo'n 800km kom ik niet op een tank van 68 liter. Meestal zit er dan nog wel een paar liter in, maar toch.

Zeurkous.
- als ik 660 km haal voordat het lampje gaat branden, ben ik tevreden
- als ik 700 km haal voordat het lampje gaat branden, ben ik trots op mezelf
- als ik 750 km haal voordat het lampje gaat branden, vraag ik me af wat er nu weer stuk is

Een XC is zwaar en de automaat + AWD slurpen energie weg. Zo'n ding zuipt gewoon, leer ermee leven :P

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-05-2012 21:05:10
Moet ik die draagarmen ook nog proberen te 'lossen' of juist niet? Insprayen kan, maar ik ben nooit echt overtuigd van de werking van WD40. :eusa_snooty:

Lossen is niet nodig, een WD40 badje paar dagen vantevoren is voldoende. We krijgen 't wel los.

Goede reis vanavond en veel plezier 8)

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-05-2012 23:20:35
Citaat van: viking_in_shorts op 15-05-2012 23:14:22
Liseberg.se
In mijn achtertuin dus zeg maar :)

Sja. Ik had een voorstel gedaan om je rond de Pinksteren te bezoeken maar dat hield je via de directie af...
Nu heb ik mijn schoonmoeder maar hier uitgenodigd. :eusa_silenced:

Vergeet niet dat het hier geen vakantiedagen zijn :eusa_naughty:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 16-05-2012 07:53:18

- als ik 750 km haal voordat het lampje gaat branden, vraag ik me af wat er nu weer stuk is

;D

Citaat van: Taranis op 16-05-2012 07:53:18
Een XC is zwaar en de automaat + AWD slurpen energie weg. Zo'n ding zuipt gewoon, leer ermee leven :P

Ja baas... maar ik vraag me toch altijd af of het beter kan... :eusa_whistle:


Citaat van: Taranis op 16-05-2012 07:53:18
Goede reis vanavond en veel plezier 8)

Dank je, zal vast wel lukken. Maak jij anders je eigen Legoland thuis? Je hebt genoeg Lego blokjes ontvangen... :eusa_whistle:


Citaat van: viking_in_shorts op 16-05-2012 09:05:32
Vergeet niet dat het hier geen vakantiedagen zijn :eusa_naughty:

Hæ? Heb jij geen Pinksterdagen? :-\
Dan wordt het maar wat later in de zomer.... Kan ook in een gewoon weekend. Zover is het tenslotte niet.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-05-2012 09:22:57
Dank je, zal vast wel lukken. Maak jij anders je eigen Legoland thuis? Je hebt genoeg Lego blokjes ontvangen... :eusa_whistle:

Ik denk niet dat Niek het waardeert als de doos al open is :P (wat ik gisteren maar nét kon voorkomen, ma dacht dat het wel leuk zou zijn om kleinkind er mee te laten spelen :eusa_wall: )

elianmars

Citaat van: Taranis op 16-05-2012 20:23:43
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-05-2012 09:22:57
Dank je, zal vast wel lukken. Maak jij anders je eigen Legoland thuis? Je hebt genoeg Lego blokjes ontvangen... :eusa_whistle:

Ik denk niet dat Niek het waardeert als de doos al open is :P (wat ik gisteren maar nét kon voorkomen, ma dacht dat het wel leuk zou zijn om kleinkind er mee te laten spelen :eusa_wall: )

Kleinkind? Moet je ons niet iets vertellen?  :eusa_think:  ;D

Taranis

Dat ik vorig jaar oom geworden ben? Bij deze ;D

Sander heeft 'r al 'blèrboei' gedoopt. Heb m'n zwager vorig jaar een zak oordoppen kado gedaan, tot woede van m'n zusje en groot plezier van m'n zwager ;D

elianmars

Citaat van: Taranis op 17-05-2012 14:09:00
Dat ik vorig jaar oom geworden ben? Bij deze ;D

Sander heeft 'r al 'blèrboei' gedoopt. Heb m'n zwager vorig jaar een zak oordoppen kado gedaan, tot woede van m'n zusje en groot plezier van m'n zwager ;D

;D ;D