Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 28-07-2012 21:55:04
Een kater? Heb je Marcel z'n bier óók op moeten drinken? :)

We hebben tot vannacht drie uur zitten kantelen in de tent. 4 flessen wijn. Die jij had meegenomen... Vreemd genoeg hadden we vanochtend allemaal last van een spijker in onze kop. Voorlopig ben ik weer even klaar met de alcohol. Maar de hoofdpijn was de gezelligheid wel waard.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-07-2012 22:01:35
4 flessen wijn. Die jij had meegenomen... Vreemd genoeg hadden we vanochtend allemaal last van een spijker in onze kop.

Zal ik in september maar geen wijn meenemen dan? :D

Overigens moet je alcohol-hoofdpijn bestrijden met alcohol :)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 28-07-2012 22:09:58
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-07-2012 22:01:35
4 flessen wijn. Die jij had meegenomen... Vreemd genoeg hadden we vanochtend allemaal last van een spijker in onze kop.

Zal ik in september maar geen wijn meenemen dan? :D

Overigens moet je alcohol-hoofdpijn bestrijden met alcohol :)

Ik vond hem wel heel lekker drinken, over een poosje zal ik het nog eens proberen. Wel raar dat we het allemaal hadden.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Ik zie je bestelling wel verschijnen. Vergeleken bij Tim zijn het heel bescheiden hoeveelheden ;D

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 28-07-2012 22:17:20
Ik zie je bestelling wel verschijnen. Vergeleken bij Tim zijn het heel bescheiden hoeveelheden ;D

Maar nu ben ik in Frankrijk en kan ik het zelf meenemen. :eusa_dance:

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 28-07-2012 22:21:55
Maar nu ben ik in Frankrijk en kan ik het zelf meenemen. :eusa_dance:

Dus kan er in september nog meer bier mee ;D

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 28-07-2012 22:22:42
Citaat van: viking_in_shorts op 28-07-2012 22:21:55
Maar nu ben ik in Frankrijk en kan ik het zelf meenemen. :eusa_dance:

Dus kan er in september nog meer bier mee ;D

:eusa_whistle:

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 28-07-2012 22:24:50
Citaat van: Taranis op 28-07-2012 22:22:42
Citaat van: viking_in_shorts op 28-07-2012 22:21:55
Maar nu ben ik in Frankrijk en kan ik het zelf meenemen. :eusa_dance:

Dus kan er in september nog meer bier mee ;D

:eusa_whistle:

Als ArjenT5R erbij is, is 't ook alweer op voor we weggaan... :eusa_whistle: (ik hou z'n drinktempo niet bij ;D )

elianmars

Citaat van: Taranis op 28-07-2012 22:26:34
Citaat van: viking_in_shorts op 28-07-2012 22:24:50
Citaat van: Taranis op 28-07-2012 22:22:42
Citaat van: viking_in_shorts op 28-07-2012 22:21:55
Maar nu ben ik in Frankrijk en kan ik het zelf meenemen. :eusa_dance:

Dus kan er in september nog meer bier mee ;D

:eusa_whistle:

Als ArjenT5R erbij is, is 't ook alweer op voor we weggaan... :eusa_whistle: (ik hou z'n drinktempo niet bij ;D )

;D

maruska

Citaat van: Taranis op 28-07-2012 22:26:34
Citaat van: viking_in_shorts op 28-07-2012 22:24:50
Citaat van: Taranis op 28-07-2012 22:22:42
Citaat van: viking_in_shorts op 28-07-2012 22:21:55
Maar nu ben ik in Frankrijk en kan ik het zelf meenemen. :eusa_dance:

Dus kan er in september nog meer bier mee ;D

:eusa_whistle:

Als ArjenT5R erbij is, is 't ook alweer op voor we weggaan... :eusa_whistle: (ik hou z'n drinktempo niet bij ;D )
Maar jij bent ook een stukje anders gebouwd Ronald ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

Vandaag is de nieuwe condensor geplaatst door de lokale garage in Kongsberg. De condensor zelf had ik alweer tegen een afbraak prijs uit Nederland laten overkomen en stond al een paar dagen te wachten op montage.

Zo op het eerste oog is de montage netjes gedaan en het lijkt of alle schroefjes en boutjes weer teruggeplaatst zijn. Da's toch altijd weer fijn als dat zo is. :angel:

Hoewel de oude condensor tot op de dag van vandaag gefunctioneerd heeft, is het prettig om te weten dat er nu een verse inhangt. Eerder deze zomer had ik ook al een extra rooster voor de condensor gemaakt. Wederom komt het kostenplaatje op ongeveer de helft uit ten opzichte van de Noorse prijzen, en zolang het mogelijk is blijf ik dit soort grote aanschafkosten in NL doen. ::)




De oude, ietswat rotte, condensor. :eusa_whistle:


De nieuwe hangt erin...


Nieuw en in ieder geval beter beschermd dan origineel vanuit Volvo.


De compressor heeft het zo te horen ook weer wat makkelijker, want hij is duidelijk stiller dan de laatste tijd.

Ronald: wederom hartelijk dank voor je medewerking t.a.v. het bestellen en (laten) transporteren van m'n bestellingen. de nieuwe lijst is al weer in aanleg. :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Die zwarte vlek onder op de oude condensor, was dat lekkage of heb je een intercooler die iets lekt ?

Was er nog veel uit het airco systeem gelekt ?

Ewout Schalkwijk

Er zijn/waren alleen groene/mos-achtige plekken zichtbaar. Hoeveel er uitgepompt is, is mij helaas niet bekend. Marije heeft de XC opgehaald na haar werk.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Ben je alweer gewend aan het werken?  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 01-08-2012 17:59:06
Ben je alweer gewend aan het werken?  ;D

De derde dag zit erop. Het is wel leuk om weer en echte dagbesteding te hebben, maar er is weinig buiten het pand te doen ivm de vakantie's. M.a.w. ik zit veel binnen en daar kan ik me niet zo heel goed vermaken.

Ik kan niet wachten tot de scholen weer starten en dat dan twee à drie 'hel-weken' losbarsten. :evil:
Even toelichten: In 'mijn' provincies worden dan zo'n 3500 nieuwe laptops uitgeleverd aan het voortgezet onderwijs met alle daarbij behorende opstartproblemen (ik doe alleen hardware reparaties en gelukkig geen Windhoos). Tevens komen de schoolverlaters met nog hun laatste reparatie wensen voordat ze na drie jaar onderwijs hun laptop definitief in bezit krijgen.

Deze periode duurt een paar weken en schijnt nogal 'slopend' te zijn. Terwijl ik vind het juist 'slopend' vind als er niets te doen is. Dan duurt de dag zo lang. :angel:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein