Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

dbs1

#1545
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-08-2012 23:57:51
Mijn foto's hebben zelfs de lokale krant gehaald. Er is als maximum 117mm gemeten. Hvittingfoss is het hardst getroffen in de omgeving.

@KIM & @dbs1: Wat gisteren is gevallen valt morgen niet meer... :eusa_whistle:

Ewøut

Dat klopt, misschien valt er morgen nl. nog méér  :evil:
Maar als de voorspelling hieronder klopt kan ik wellicht wat beter weer meebrengen volgende week  :D
Voor Larvik is de voorspelling soortgelijk.

V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

Sbv

ach als het medio september maar mooi weer is

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 08-08-2012 10:10:34
ach als het medio september maar mooi weer is

Ik heb het besteld Sander, daar ligt het niet aan. Het is meer de bezorging waar het de laatste tijd aan hapert.

De kranten koppen nu inderdaad dat vanaf het weekend de zomer eraan komt. We zullen het beleven.  :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Door de Eurocrisis is er flink gesaneerd in van allerlei bedrijfstakken. Volgens mij ook in de bezorging, want het is hier ook ruk.
Gelukkig dat Noorwegen geen lid van de EU; maken we nog een kansje  :P

Ewout Schalkwijk

#1549
Vandaag maar eens geprobeerd om m'n koplampen weer wat mooier te krijgen. Zoals Ronald ook al in z'n blog had laten zien zitten er vreemde slijtagepatronen aan de bovenkant van de lichtunit's en vooral ook heel veel steenslag. Hoewel de lampen echt wel behoorlijk zijn opgeknapt ben ik toch nog lang niet tevreden over het resultaat. In dit geval kan dat ook veel zeggen over de uitvoerder van de klaus. Aangezien ik een broertje dood heb aan poetsen in het algemeen heb ik dus ook totaal geen ervaring met dit soort dingen. Ik moet bekennen dat ik twee 'JoepToep' filmpjes heb gekeken en toen maar ben begonnen.

Het gebruikte middel is PlastX van Meguiar's. Het is naar mijn mening een zeer mild polijstmiddel en verwijdert maar een heel klein deel van de oneffenheden van het oppervlak. Wel is het oppervlak na vier keer polijsten zo glad als een jonge meidenbil, en hopelijk daardoor ook wat meer vuilafstotend in de toekomst.

Een sluier ligt over de lampen.


Veel steenslag na ruim 325.000 kilometer


Zelfde vreemde slijtage als bij Ronald's XC




Beetje polijstmiddel aanbrengen.


Een lamp vier keer gepolijst.












Conclusie: Aardige eerste poging, maar waarschijnlijk valt er nog meer resultat te boeken met een iets heftigere polijstpasta, maar welke dat wordt weet ik nog niet. Uiteraard raadt Meguiar's z'n eigen producten aan voor als het nog iets beter moet. Ik zal het wel zien. Nadeel is dat je een fles van dat spul koopt en dat je er 50 auto's mee kunt doen. Of te wel, je komt er nooit meer vanaf. Ach, meestal vergeet ik dat soort producten voor de winter uit de garage te halen... ::)

De steenslag is niet weg, de vreemde vlekken aan de bovenkant van de lampen zijn wel minder, maar nog lang niet weg. De sluier is voor 80% verdwenen.
Ik ben heel benieuwd wanneer Ronald z'n lampen laat poetsen, welk resultaat dan haalbaar is.

Voor zover weer. Nu ga ik even in de zon zitten en daarna de badkamer een grondige poetsbeurt geven, want dat moet tenslotte ook gebeuren.


Ewøut


Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Dat is weer netjes geworden!  :eusa_clap:

Bouke

Dat ziet er toch niet verkeerd uit zo :eusa_clap: Ronald komt as zaterdag bij mij om de koplampen te doen,ik ben benieuwd wat ik kan bereiken :eusa_think: . Ik heb me aardig in gelezen dus we gaan een poging wagen. Het zijn niet alleen beschadigingen maar ook een uv laag die los laat,die moet er af en dan waar beschermen met een sealer en dat blijven doen. Als het goed blijven ze dan mooi :eusa_pray:

Sbv

Tandpasta een idee ?
Lampen zijn weer netjes geworden, is het niet zo dat je nu een soort van coating eraf gehaald hebt ?

Chris

Erg mooi resultaat Ewout! Ze lijken wel nieuw, zeker als je de foto met oud en nieuw ziet!

Ewout Schalkwijk

Eerlijk gezegd ziet het er op de foto wel heel mooi uit. Wel wat beter dan IRL.

Tevens probeer ik al een tijdje te laten zien dat de veel gelezen uitdrukking ' slechte foto, want phonepic' tegenwoordig niet meer geldt.  :angel:  :eusa_whistle:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Chris

Het zijn inderdaad geen verkeerde foto's! :) Prima kwaliteit.

Bouke

Citaat van: Sbv op 12-08-2012 23:35:11
Tandpasta een idee ?
Lampen zijn weer netjes geworden, is het niet zo dat je nu een soort van coating eraf gehaald hebt ?
Je haald idd de uv-coating er af want die is vergeeld/verweerd

Ewout Schalkwijk

Nou ja, we gaan het zien. Toch kwalijk dat die kunstof lampen relatief snel verouderen. Wat is nou zes jaar? :eusa_wall:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Als je ze nu mooi wil houden moet je een kunststofsealer op doen,dat werkt eigenlijk dan weer als een uv filter voor je kunststof

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Bouke op 13-08-2012 19:05:39
Als je ze nu mooi wil houden moet je een kunststofsealer op doen,dat werkt eigenlijk dan weer als een uv filter voor je kunststof

Heb je eventueel een of een paar namen van producten voor me? Ik ben niet op de hoogte van dat soort dingen.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein