Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

#1605
Marije had zaterdag op de 'Hvittingfoss marken' een helikopter toertje met de kinderen gemaakt en een foto van onze 'Reinemoen' gemaakt. Wilde ik jullie toch niet onthouden.




De foto is klikbaar (dankzij Elianmars)... :-*


Voor degenen die hier nog niet zijn geweest: Wij wonen in het gele huis.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Mooie foto. Waar hebben ze verder gevlogen, enkel boven het dorp en jullie huis ?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 27-08-2012 23:12:18
Mooie foto. Waar hebben ze verder gevlogen, enkel boven het dorp en jullie huis ?

Storåsen (jou wel bekend) en de springplaats. Inderdaad een lokaal tochtje. De chauffeur van dienst vond de Euromast te ver weg...;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-08-2012 23:14:36
Citaat van: Sbv op 27-08-2012 23:12:18
Mooie foto. Waar hebben ze verder gevlogen, enkel boven het dorp en jullie huis ?

Storåsen (jou wel bekend) en de springplaats. Inderdaad een lokaal tochtje. De chauffeur van dienst vond de Euromast te ver weg...;D
Flauw zeg, en ook de Fjorden nabij Alesund of preekstoel zeker ook te ver weg.



Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 27-08-2012 23:16:48
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-08-2012 23:14:36
Citaat van: Sbv op 27-08-2012 23:12:18
Mooie foto. Waar hebben ze verder gevlogen, enkel boven het dorp en jullie huis ?

Storåsen (jou wel bekend) en de springplaats. Inderdaad een lokaal tochtje. De chauffeur van dienst vond de Euromast te ver weg...;D
Flauw zeg, en ook de Fjorden nabij Alesund of preekstoel zeker ook te ver weg.


Jij snapt het. :angel:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Nu valt pas op hoe klein de akkers daar zijn :)

Mooie foto!

Bouke

Leuke foto ;) kan je daar een beetje vissen in die rivier :eusa_think: of vang je daar alleen bot ;D

Sbv

Citaat van: Bouke op 28-08-2012 17:18:32
Leuke foto ;) kan je daar een beetje vissen in die rivier :eusa_think: of vang je daar alleen bot ;D
schijnt wel te kunnen. Neem je je hengel toch mee

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Bouke op 28-08-2012 17:18:32
Leuke foto ;) kan je daar een beetje vissen in die rivier :eusa_think: of vang je daar alleen bot ;D

Niet ver bij ons vandaan (na de krachtcentrale) verandert het karakter van de rivier in een megabeek (breed en snelstromend over rotsen) en geldt als een van de betere zalmvis plekken van Noorwegen.
Bij ons zit de rivier ook vol met vis, maar de zalmen kunnen de krachtcentrale niet passeren. Zelf heb ik echter de laatste 20 jaar niet meer gevist.

Voor de liefhebber heb ik nog wel iets wat op een hengel lijkt liggen. We hebben privé toegang tot de rivier bij ons en hebben dus geen viskaart nodig.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

#1614
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-08-2012 23:07:48
Marije had zaterdag op de 'Hvittingfoss marken' een helikopter toertje met de kinderen gemaakt en een foto van onze 'Reinemoen' gemaakt. Wilde ik jullie toch niet onthouden.

http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/IMG_5383.jpg


De foto is klikbaar (dankzij Elianmars)... :-*


Voor degenen die hier nog niet zijn geweest: Wij wonen in het gele huis.


Ewøut


Zo iets hebben wij ook



EDIT: ga op zoek naar beter foto, is er ook nog wel denk ik


EDIT 2:




Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 28-08-2012 07:47:26
Nu valt pas op hoe klein de akkers daar zijn :)

Mooie foto!

Volgens de CIA heeft Noorwegen een 'Arable land' van maar 2,7% tegenover bijvoorbeeld Nederland 21,96% (cijfers van 2005). Da's een behoorlijk verschil. Ik heb inderdaad alleen al in Flevoland veel grotere akkers gezien. Dat verklaart waarschijnlijk ook meteen waarom bijvoorbeeld groenten bijna 2x zoveel kost als in Nederland. Ook een 'Tollbarriere' met 683% (geen schrijffout) belasting op zuivel van buiten Noorwegen maakt het ook niet goedkoper. :eusa_whistle:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-08-2012 21:00:26
Ook een 'Tollbarriere' met 683% (geen schrijffout) belasting op zuivel van buiten Noorwegen maakt het ook niet goedkoper. :eusa_whistle:

Ik ken het, pa is nog steeds bezig te proberen om fruitbomen in Noorwegen te importeren. J*zus, Harbour Bridge van Sydney naar Oslo verhuizen is eenvoudiger denk ik, de Noren zijn niet zo'n fan van levende organismen van buiten de landsgrenzen ::)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 28-08-2012 21:30:38
de Noren zijn niet zo'n fan van levende organismen van buiten de landsgrenzen ::)

De Noren zijn überhaupt niet zo'n fan van zaken die van buiten Noorwegen komen. Chauvinisme waar de Fransen nog af en toe een puntje aan kunnen zuigen. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Hoe is het met de verbouwing thuis eigenlijk ? Heeft men al puin gestort voor uitbreiding van de parkeerruimte ?

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-08-2012 20:52:10
Citaat van: Taranis op 28-08-2012 21:30:38
de Noren zijn niet zo'n fan van levende organismen van buiten de landsgrenzen ::)

De Noren zijn überhaupt niet zo'n fan van zaken die van buiten Noorwegen komen. Chauvinisme waar de Fransen nog af en toe een puntje aan kunnen zuigen. ;D

Dan heb ik vast een probleem gezien de berg onderdelen die ik vanmiddag bij Koert zag liggen :o ;D