Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Sbv

De hele V70 poetsen ? Die kan zeker aandacht gebruiken

Ewout Schalkwijk

De V is heel slecht met lak en de XC heeft wat krasjes en ik wil graag leren hoe ik lak moet bijwerken. Ik heb alleen twee lakstiften.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

bouke, ik hou me ook nog aanbevolen voor wat poetswerk.. zal ook een lakstift kopen.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-09-2012 21:11:45
De V is heel slecht met lak en de XC heeft wat krasjes en ik wil graag leren hoe ik lak moet bijwerken. Ik heb alleen twee lakstiften.


Ewøut
Ik heb gezien hoe mooie onze zwarte S70r destijds geworden is na een fatsoenlijke polijst beurt, dan is er nog hoop bij de V.

Bouke

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-09-2012 21:11:45
De V is heel slecht met lak en de XC heeft wat krasjes en ik wil graag leren hoe ik lak moet bijwerken. Ik heb alleen twee lakstiften.


Ewøut
Dat gaat goed komen,de plekkenvullen we met lak en wat er teveel op zit wetsanden we weg en dan polijsten en dan zie je er niks/bijna niks meer van

Taranis

Citaat van: Bouke op 04-09-2012 21:01:53
En ff kijken of er een tas van Ronald uit moet of niet  :eusa_whistle:

Nee joh, laten we gewoon wat volvo-onderdelen of drank thuis ;)

Sbv

Citaat van: Taranis op 04-09-2012 21:15:22
Citaat van: Bouke op 04-09-2012 21:01:53
En ff kijken of er een tas van Ronald uit moet of niet  :eusa_whistle:

Nee joh, laten we gewoon wat volvo-onderdelen of drank thuis ;)
Tim zijn drank dan. die 2 flessen wijn voor Noorwegen kunnen wel onder de vloer mee

Bouke

Citaat van: Taranis op 04-09-2012 21:15:22
Citaat van: Bouke op 04-09-2012 21:01:53
En ff kijken of er een tas van Ronald uit moet of niet  :eusa_whistle:

Nee joh, laten we gewoon wat volvo-onderdelen of drank thuis ;)
;D

Broabander

Iemand van jullie gewoon een kratje op schoot de hele rit een idee? ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Ewout Schalkwijk

Hier heb ik nog wat advies nodig:

Sinds ik de XC heb heb ik steeds terugkerende problemen met heftig trillen bij het remmen. Meerdere keren heb ik roest verwijderd onder de schijven en dan ging het weer een tijdje goed.
In de periode april, mei, juni heb ik er zelfs niet meer aan gedacht. Totdat het opeens weer terugkwam. Eerst subtiel en nu alweer zo erg dat de auto begint te schudden en het stuur bijna een eigen leven gaat leiden. Gisteren de wielen van voor naar achteren gewisseld om de wielen zelf eventueel uit te sluiten. Toen ik naar de schijf vooraan keek zag ik volgens mij een mooi plaatje. Niets wat op problemen wijst in ieder geval. Donderdagavond wil ik alleen nog een keer de rechterschijf eraf halen. Kijken of daar weer roest zit.

Ik kan me niet voorstellen dat er een schijf krom is, omdat het heel wisselend is. Soms is het helemaal weg, soms alleen bij snelheden boven de 80 km/h en dan afremmen. Soms zelfs bij hele lage snelheden. Ook heb ik al een paar keer een noodstop geforceerd en dan lijkt het even weg te zijn.

Ik begin een beetje radeloos te worden. Met momenteel zo'n 800km per week wordt je er wel wat gallisch van. Iemand ideeën?


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv


Broabander

Ja een onwillige remklauw zat ik ook al aan te denken met mijn boerenverstand. Zou kunnen verklaren dat hij na het loshalen van de schijf (en dus de klauw) beter remt, immers dan moet je de blokjes weer even terug duwen zodat de zuiger in beweging is. Net als bij stevig remmen, waardoor je de zuiger zover mogelijk naar buiten duwt. En met het klimaat aldaar en de sneeuw is het natuurlijk niet geheel ondenkbaar dat de zuiger wat slijtage/roest vertoond.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

maruska

idd, zuiger(s) die niet helemaal lekker loskomt ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

viking_in_shorts

Citaat van: Sbv op 04-09-2012 21:17:07
Citaat van: Taranis op 04-09-2012 21:15:22
Citaat van: Bouke op 04-09-2012 21:01:53
En ff kijken of er een tas van Ronald uit moet of niet  :eusa_whistle:

Nee joh, laten we gewoon wat volvo-onderdelen of drank thuis ;)
Tim zijn drank dan. die 2 flessen wijn voor Noorwegen kunnen wel onder de vloer mee

:eusa_naughty:

Dit keer komt er helemaal geen drank naar Zweden

Ewout Schalkwijk

Zijn die dingen te reviseren? Setjes voor te koop? Klauwen kosten best wat geld heb ik gemerkt.
Zou dat het probleem kunnen zijn, ik heb niet gemerkt dat de wielen stroever draaien ofzo.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein