Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Zoals ik al zei: ik word een beetje radeloos...

Als remblokken een beetje blijven plakken dan snap ik nog steeds niet het trillen bij het remmen. Hoe kun je kromme schijven nou testen? Ik neem aan dat zoiets maar heel weinig hoeft te zijn voor zo'n probleem, ook snap ik de snelheid niet. Meestal trilt het niet onder de 80km/h
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Heb je alleen met remmen of met rijden? Bij mijn pa begon de auto ook rond de 100 te trillen maar dat lag aan het uittlijnen van de voortrein.

viking_in_shorts

Overigens, het testen van een hangende rem doe je juist niet door veel te remmen. Want dan gebruik je de andere remmen ook.
Juist bij het niet remmen merk je dat 1 van de remmen wél blijft hangen (=remmen)

Dus na een half uurtje op de snelweg, op een p-plek even stil staan en voelen of alle velgen even warm zijn .....

Taranis

Hoe sta je stil op een P-plaats naast de snelweg zonder te remmen? :P

Ach, misschien moet ik het ding toch maar kidnappen, alle bruikbare onderdelen opslaan en de rest in de Westerschelde dumpen. Ewout blij, ik blij :)

Ewout Schalkwijk

Geen trilling bij het rijden. Vandaag 320km gereden en geen problemen met hangende remmen. Ook geen vieze luchtjes bij een geparkeerde auto. Schiet mij maar lek.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Ruimte op je draagarm,fussee weet ik veel wat :eusa_think:

Sbv

veerpootlagers ? subframe bouten ? wielen voor naar achter maakt dat nog uit  ?

Ewout Schalkwijk

Wielen gisteren voor/achter gewisseld. Maakt geen zak uit. De rest weet ik niet. Maar met kapotte lagers ofzo, dan heb ik het toch altijd?

Ik heb wel wat hoogteslag in m'n banden, maar ook dat verklaart niet het wisselende karakter.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 05-09-2012 20:59:07
Hoe sta je stil op een P-plaats naast de snelweg zonder te remmen? :P

Nee, zo slecht lees jij niet. En ik zoveel honger heb ik ook niet ;D

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 05-09-2012 21:11:08
Wielen gisteren voor/achter gewisseld. Maakt geen zak uit. De rest weet ik niet. Maar met kapotte lagers ofzo, dan heb ik het toch altijd?

Ik heb wel wat hoogteslag in m'n banden, maar ook dat verklaart niet het wisselende karakter.
misschien setje wielen van Ronald even monteren om eea uit te sluiten. Heeft Ronald dan trillingen, dan zit het in de banden/velgen

Broabander

Jullie moeten over een paar weken gewoon allemaal omstebeurt een rondje rijden en dan met een potje bier gaan brainstormen ;D

Sleutelen bewaren tot de volgende ochtend, dat gaat minder met een potje bier op ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

elianmars

Citaat van: Sbv op 05-09-2012 20:42:34
vreemd..schokbrekers ? draagarmen hebben we al vernieuwd

Is de boel daarna uitgelijnd?

Ewout Schalkwijk

Wil jij in ieder geval die klauwen meenemen? Verder vind ik het een goed idee van broabander. Ik ben er al af en aan sinds november mee bezig.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 05-09-2012 21:21:25
Citaat van: Sbv op 05-09-2012 20:42:34
vreemd..schokbrekers ? draagarmen hebben we al vernieuwd

Is de boel daarna uitgelijnd?

Ja. Ook gedaan.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 05-09-2012 21:23:03
Wil jij in ieder geval die klauwen meenemen? Verder vind ik het een goed idee van broabander. Ik ben er al af en aan sinds november mee bezig.
geen probleem. Dat kan er wel bij in de auto