Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

maruska

nou.... Iris neemt toch altijd kruiwagens aan make up en schoenen mee ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Citaat van: maruska op 05-09-2012 22:09:20
nou.... Iris neemt toch altijd kruiwagens aan make up en schoenen mee ? ;D
Niet mijn Iris in ieder geval. Neem jij wel schuim voor je stoel mee ? dan kan ik haar aan het werk zetten  :evil:

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Taranis

Citaat van: Sbv op 05-09-2012 21:18:05
misschien setje wielen van Ronald even monteren om eea uit te sluiten. Heeft Ronald dan trillingen, dan zit het in de banden/velgen

Mag hoor. Weet ik meteen of mijn trillend stuur rond de 170 km/h in de wielen of elders zit :)

Citaat van: viking_in_shorts op 05-09-2012 21:15:53
Citaat van: Taranis op 05-09-2012 20:59:07
Hoe sta je stil op een P-plaats naast de snelweg zonder te remmen? :P

Nee, zo slecht lees jij niet. En ik zoveel honger heb ik ook niet ;D

;D  :-*

Ewout Schalkwijk

Vandaag weer een dag vol trillen met remmen. Nu bedacht ik ineens: zou het ook de (hoofd) remcilinder kunnen zijn? Ik heb toch ook wel regelmatig, zelfs na kort parkeren, dat m'n rempedaal 'hard' is. Dit zou op een verlies van vacuüm kunnen duiden. In hoeverre dat het verdere remgedrag kan beinvloeden weet ik niet, maar het sprong ineens onder het rijden in m'n hoofd. Daarnaast hebben we nog steeds het zeer mysterieuze suizen bij stuuruitslag en gas geven. (Ronald en Sander weten waar ik het over heb, maar het laat zich niet goed beschrijven of uitleggen)

Dit is een plaatje van m'n remschijf zo'n drie dagen geleden. Volgens mij een schoolvoorbeeld van hoe het eruit moet zien.




Gisteren heeft de buurman, die dacht dat de Volvo-meet komend weekend al zou zijn, even een stukje van z'n akker vrij gemaakt om extra auto's te kunnen parkeren. Om hem niet te veel teleur te stellen heb ik er alvast mijn auto er neer gezet. :angel:





Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

We zullen over 2 weken eens kijken wat en hoe.
Fijn dat de akker alvast gemaaid is, maar wij hebben geen awd of xc om er te parkeren

grijzev70tdi

Dus? FWS komt er vast ook wel door :D ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Daar kom je met een tweewielaangedreven auto ook prima door hoor... 't is echt niet zo dat je zonder AWD nergens komt. En anders sleep ik jullie er zo weer uit :)

@ Ewout: hoe je bij de hoofdremcilinder komt is me een raadsel, ik zie niet in hoe dat ding voor trillingen kan zorgen. Je schijven zien er zo op het oog in elk geval netjes uit. Desnoods bouw je de halve voortrein van mijn auto over, dan vind je vanzelf wat het is. We hebben de tijd tenslotte.

Dat suizen wat je noemt vind ik niet mysterieus, dat is gewoon je turbo. Als je wilt dan kan ik dat suizen wel ongedaan maken :eusa_whistle:

elianmars

Citaat van: Sbv op 06-09-2012 17:00:04
We zullen over 2 weken eens kijken wat en hoe.
Fijn dat de akker alvast gemaaid is, maar wij hebben geen awd of xc om er te parkeren

Gaan jullie met de Saffron?

Sbv

Citaat van: elianmars op 06-09-2012 18:33:37
Citaat van: Sbv op 06-09-2012 17:00:04
We zullen over 2 weken eens kijken wat en hoe.
Fijn dat de akker alvast gemaaid is, maar wij hebben geen awd of xc om er te parkeren

Gaan jullie met de Saffron?
Yep is wel de bedoeling, rijdt die ook eens een keer een flink stuk tenminste

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 06-09-2012 17:49:32
@ Ewout: hoe je bij de hoofdremcilinder komt is me een raadsel, ik zie niet in hoe dat ding voor trillingen kan zorgen. Je schijven zien er zo op het oog in elk geval netjes uit. Desnoods bouw je de halve voortrein van mijn auto over, dan vind je vanzelf wat het is. We hebben de tijd tenslotte.

Dat suizen wat je noemt vind ik niet mysterieus, dat is gewoon je turbo. Als je wilt dan kan ik dat suizen wel ongedaan maken :eusa_whistle:

Ja, volgens mij benoem ik het verkeerd. Ik bedoel die grote ronde trommel onder de motorkap tegen het schutbord waar ook de pedaalsensor inzit. Hoe ik eraan kom? Omdat dat 'ding' volgens mij betrokken is bij het vacuüm wat nodig is voor de rembekrachtiging. Als daar nu ergens een lek zit zou dat verklaren waarvoor ik toch met regelmaat zo'n hard aanvoelend pedaal heb en misschien zegt het ook wel iets over de manier waarop de remkracht naar de blokken gaat. Het is een 'schot' in de duisternis, maar ik kan niet meer bedenken waardoor het trillen er dan weer wel is en dan weer niet. These are my 2 cents...


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Is er niet een vacuumslang slecht van de rembekrachtiger?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Ik weet niet of dat bij de mijne hetzelfde zit, maar dan bouw je de zooi maar over. Dan weet je wat. Zolang je 't maar weer terug bouwt ;D

Ik zou zelf beginnen met de wielen omzetten. Als dat niet werkt, de schijven. Werkt dat nog niet, dan de klauwen van Sander erop. Als dat nog niet werkt, dan eens verder kijken.
Dan weer een hard en dan weer een zacht pedaal lijkt me eigenlijk eerder een ontluchtingsprobleem. Maar misschien denk ik te simpel.

Ewout Schalkwijk

Ach Ronald,

Jij bent degene van het denkwerk en de stroomschema's, en zolang ik mag sleutelen onder begeleiding van Sander, dan moeten we in ieder geval tot een aantal inzichten komen. ;D

Het klinkt allemaal logisch en aannemelijk maar het frustreert me gewoon dat ik al 10 maanden terugkerend met het zelfde probleem worstel. Wellicht las ik gewoon mijn VIN in jou koets en schroef mijn differentieel onder jouw XC. Dan ben ik ook klaar. :eusa_whistle:

@Jasper. Ja, misschien ook wel. Maar ik heb nu besloten dat ik de komende twee weken niets meer eraan doe en geduldig wacht op de komst van het 'dreamteam'.

Zaterdag begin ik maar eens met een mooie nieuwe 55" LED TV te kopen.  ;D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Ik zou beginnen met de wielen, dat is namelijk snel gedaan. Remklauwen ook wel, maar dan moet je weer wat ontluchten etc.
Stuurkogels nog in orde ?