Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: noors op 08-09-2012 19:12:37
Ja ken dat ik reed met mijn oranje T5 over de E18 waar je maar 70 km mag 88 en dat is een ietsie pietsie meer 3600nok.......
gedeeld door 7.5 en je hebt de euro.......

Hee een Neder Noor erbij. Wat leuk, nu weet ik er drie op dit forum.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

De TV staat. Mooi apparaat en doet het goed. Helaas was ik blijkbaar zo'n 'Dino' geworden in de laatste 6 jaar dat ik ook een nieuwe Blue Ray speler moest kopen (ik had nog DVD), en ook m'n 27 jaar oude JVC RX-1001V versterker kan ik niet langer als AV receiver gebruiken daar die nog geen optische verbindingen ondersteunt.

De nieuwe TV wordt RF bestuurd en dat is mooi want dan hoef je niet meer te richten met je 'remote'. Wel jammer dat ik dan ook een nieuwe Logitech Harmony moet kopen... :eusa_wall:

Momenteel liggen er vijf afstandsbedieningen op tafel. :eusa_whistle:


Om het nog een beetje in de geest van het forum te houden laat ik op de volgende foto zien dat een bijna 15 jaar oude V70 nog steeds met gemak een hypermoderne TV herbergt.





Zo was het: Panasonic 42" plasma



Zo is het: Philips 55" 3D LED


Zoals jullie op de onderste foto kunnen zien is Marije ook lekker bezig geweest met haar dieet. :eusa_whistle: ;D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

BBS

Ewøut,

Mag ik vragen waarom je van een plasma TeeVee naar een LED TeeVee bent gegaan ???
Ikzelf zou namelijk nooit naar een LED overstappen... Of voldeed de plasma niet meer?
Volvoloos....

Ewout Schalkwijk

Citaat van: BBS op 08-09-2012 23:20:58
Ewøut,

Mag ik vragen waarom je van een plasma TeeVee naar een LED TeeVee bent gegaan ???
Ikzelf zou namelijk nooit naar een LED overstappen... Of voldeed de plasma niet meer?

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen (negatief) verschil zie. De Philips is veel helderder en warmer in de kleuren. Maar ik heb 30 dagen retourneer recht... :eusa_whistle:
Energieverbruik zou een argument kunnen zijn, maar met een Kw-prijs van zo'n 0,01 eurocent zet dat geen zoden aan de dijk.

Het argument om zes jaar geleden voor die Plasma te kiezen was het grote verschil in contrast en beeldsnelheid met de toenmalige LCD TV's. Dat zie ik nu niet meer terug.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Even de 'Philips my remote' app downloaden. Kun je met je iPhone/iPad de tv bedienen :)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 08-09-2012 23:35:54
Even de 'Philips my remote' app downloaden. Kun je met je iPhone/iPad de tv bedienen :)

Geprobeerd, maar dat werkt eigenlijk niet goed voor mij. Ik gebruik de TV als 'monitor'. Al deze Apps. gaan er vanuit dat je hem als TV gebruikt (dus via de kabel). Bij mij zijn er drie HDMI poorten in gebruik (NL Sat, NO Sat en Apple TV) en dat is het. Eventueel opnemen van programma's gaat ook gewoon via een USB sleutel in de betreffende Sat. Box.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Hier heb ik vanochtend voor het eerst de standkachel weer aangezet. 4,7 graden buiten...

Het is al echt herfst aan het worden en m'n gedachten gaan uit naar de bikkels die volgende week op een dun matje in een tent liggen in m'n tuin. Nee, niet gelijk gaan piepen: overdag is het best mooi weer. ;D De dag beginnen met een steile klim om de spieren op te warmen en daarna lekker sleutelen. Komt helemaal goed, ik voel het aan m'n (bevroren) water.

Sfeerplaatje:




Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Hoe loopt ze erbij als het -25 bij jullie is ?

Standkachel kan in het zuiden nog even uitblijven met 33 graden vandaag. Airco snort wel lekker nog ;D

Nog wat verder gekomen met ontdekken van trillingen met remmen ?

Ewout Schalkwijk

Al dagen (c.a. 800 km) geen trilling gevoeld. ??? Snap jij het? Dan snap ik het nog niet.

Overmorgen heb ik EU kontroll, eventueel kan ik dan nog 'last minute' bestellingen doorgeven. Nog niks gehoord over de kosten van remschijven en blokken.


Ewøut (for insiders: Eiwoe)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-09-2012 16:52:31
Al dagen (c.a. 800 km) geen trilling gevoeld. ??? Snap jij het? Dan snap ik het nog niet.

Overmorgen heb ik EU kontroll, eventueel kan ik dan nog 'last minute' bestellingen doorgeven. Nog niks gehoord over de kosten van remschijven en blokken.


Ewøut (for insiders: Eiwoe)
Dat heb ik dus ook, af en toe stevig trillen en dan weer dagen niet en opeens weer wel.
Remschijven en blokken zullen denk ik iets van 180 a 200 euro zijn in 305 mm remmen origineel Volvo

triton

Citaat van: Sbv op 12-09-2012 17:11:54
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-09-2012 16:52:31
Al dagen (c.a. 800 km) geen trilling gevoeld. ??? Snap jij het? Dan snap ik het nog niet.

Overmorgen heb ik EU kontroll, eventueel kan ik dan nog 'last minute' bestellingen doorgeven. Nog niks gehoord over de kosten van remschijven en blokken.




Ewøut (for insiders: Eiwoe)
Dat heb ik dus ook, af en toe stevig trillen en dan weer dagen niet en opeens weer wel.
Remschijven en blokken zullen denk ik iets van 180 a 200 euro zijn in 305 mm remmen origineel Volvo

Ik was voor de 302 schijven en blokken 218 euro kwijt gisteren .
Origineel volvo of course
Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

Ik wacht nog even waar 'mijn' dealer mee komt. Maar volgens mij ligt het daar niet aan. Anders zou het trillen toch doorlopend zijn?

E
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: triton op 12-09-2012 21:07:50
Citaat van: Sbv op 12-09-2012 17:11:54
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-09-2012 16:52:31
Al dagen (c.a. 800 km) geen trilling gevoeld. ??? Snap jij het? Dan snap ik het nog niet.

Overmorgen heb ik EU kontroll, eventueel kan ik dan nog 'last minute' bestellingen doorgeven. Nog niks gehoord over de kosten van remschijven en blokken.




Ewøut (for insiders: Eiwoe)
Dat heb ik dus ook, af en toe stevig trillen en dan weer dagen niet en opeens weer wel.
Remschijven en blokken zullen denk ik iets van 180 a 200 euro zijn in 305 mm remmen origineel Volvo

Ik was voor de 302 schijven en blokken 218 euro kwijt gisteren .
Origineel volvo of course
Denk zomaar dat er op deze set iets meer korting zit  :eusa_whistle:

@Eiwoe...blijft vreemd allemaal dat trillen. Mijn auto kunnen we niet testen daar deze thuis blijft, om nu ieder apart met een auto te komen is net wat te gek

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-09-2012 16:52:31
Nog niks gehoord over de kosten van remschijven en blokken.

Ik heb er ook nog niets over gehoord, maar wil je niet eerst mijn schijven proberen voor je zo maar nieuwe schijven gaat bestellen? Mijn pa komt 15 oktober naar Noorwegen dus mocht het aan je schijven liggen, kan ik die ze vast mee laten nemen.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 13-09-2012 20:48:35
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-09-2012 16:52:31
Nog niks gehoord over de kosten van remschijven en blokken.

Ik heb er ook nog niets over gehoord, maar wil je niet eerst mijn schijven proberen voor je zo maar nieuwe schijven gaat bestellen? Mijn pa komt 15 oktober naar Noorwegen dus mocht het aan je schijven liggen, kan ik die ze vast mee laten nemen.

Ik denk inderdaad dat we beter even wachten, dat vind m'n portemonnaie waarschijnlijk ook prettiger. In het laatste half jaar is er toch zo'n 2800,00 euro in preventief onderhoud gaan zitten. Gelukkig wel met Nederlandse tarieven, want anders had ik een bijbaantje moeten zoeken. ;D

Ik hoop dat het volgende week prettig weer is. :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein