Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: MVeldhuis op 01-10-2012 18:14:46
Ik schat het totale verbruik tijdens rijden op max 5A, nemen we nog eens 5A voor wat lampjes her en der dan hakt enkel grootlicht erin met zijn 10A.

Hou ik nog steeds 20A marge over na monteren van verstralers...

Is dat niet wat krap bemeten? Die extra pitten: 200Watt, dimlicht 110Watt, verwarming, stoelverwarming...  Hier ben ik geen expert.

De remklauw is binnen, morgen ook de kabelboom en schakelaar voor de lampen... Bijna weekend.  :eusa_dance:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Nu nog een goede houtkachel in de garage...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 03-10-2012 20:57:50
Nu nog een goede houtkachel in de garage...

Hoezo dan? Het is hier nog steeds niet koud hoor.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Kun je van de winter lekker doorklussen in de garage.


Maar ik dacht dat het al wat koeler zou zijn weer...

MVeldhuis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 03-10-2012 20:12:06
Citaat van: MVeldhuis op 01-10-2012 18:14:46
Ik schat het totale verbruik tijdens rijden op max 5A, nemen we nog eens 5A voor wat lampjes her en der dan hakt enkel grootlicht erin met zijn 10A.

Hou ik nog steeds 20A marge over na monteren van verstralers...

Is dat niet wat krap bemeten? Die extra pitten: 200Watt, dimlicht 110Watt, verwarming, stoelverwarming...  Hier ben ik geen expert.

De remklauw is binnen, morgen ook de kabelboom en schakelaar voor de lampen... Bijna weekend.  :eusa_dance:

Ewøut

Zijn die lampen 100W stuk joh? Dat verandert inderdaad wel iets.
Stoelverwarming van S80 zit achter 15A zekering dus denk dat 10A een redelijke aanname is voor stroomverbruik, dat is dus nog 2x 120W al gok ik dat die Twingo geen stoelverwarming heeft :P

55A Dynamotje levert max 660W
Jou volvotje heeft volgens mij een 100A dynamo dus zal er sowieso geen problemen mee hebben.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: MVeldhuis op 03-10-2012 21:27:46
Zijn die lampen 100W stuk joh? Dat verandert inderdaad wel iets.
Stoelverwarming van S80 zit achter 15A zekering dus denk dat 10A een redelijke aanname is voor stroomverbruik, dat is dus nog 2x 120W al gok ik dat die Twingo geen stoelverwarming heeft :P

55A Dynamotje levert max 660W
Jou volvotje heeft volgens mij een 100A dynamo dus zal er sowieso geen problemen mee hebben.

Euhhh, 140A... :eusa_whistle:

Dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken. :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Vandaag het bestelde setje voor de extra lampen bij de dealer opgehaald. Setje wordt netjes op je kenteken besteld, dus dat komt altijd goed.

Kabelboom, relais en knopje. Nog niks in de gaten.


:eusa_wall: Dit zou me bij m'n Nederlandse dealer niet gebeuren. Weer een ritje van twintig kilometer alleen om de schakelaar om te ruilen.


Zowaar hadden ze een zwarte op voorraad. :eusa_clap:


En een uurtje later... :eusa_whistle:


Nu maar wachten totdat het donker wordt en dan eens zien in hoeverre de hoogte aangepast moet worden. Nu rijd ik ook eindelijk weer herkenbaar rond. Er rijden zoveel XC's rond dat niemand mij herkend. Zelfs Marije niet als ze me tegemoet rijdt.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Wat een mooie achtergrond ;D

Maar uh, je bent je rij knopjes aardig snel aan het vullen :) Goed bezig!

pwberg

Ziet er knap uit, Ewout.   :eusa_clap:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Sbv

Hey een nieuw knopje, misschien ook eens kijken, dan heb ik het rijtje vol bij mij

KIM

In NL rij je wel voor l*l met die lampen Sander  :eusa_silenced:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 04-10-2012 23:33:38
In NL rij je wel voor l*l met die lampen Sander  :eusa_silenced:

Ach, hij is 4x per jaar in Noorwegen. Dan is het toch een geldig excuus? :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: KIM op 04-10-2012 23:33:38
In NL rij je wel voor l*l met die lampen Sander  :eusa_silenced:
enkel het knopje, die lampen niet. Dit jaar nog maar 3 maal in Noorwegen geweest hoor. Dan wordt het voor einde jaar nog een keer om voor 4 te gaan

MVeldhuis

Gut ik geloof dat ik er niet eens bij na zou denken dat er ook iets als een originele set bestaat en gewoon ergens een gat zou boren voor een uni schakelaartje. :P

Maar dit staat wel erg sjiek.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 04-10-2012 23:35:25
Citaat van: KIM op 04-10-2012 23:33:38
In NL rij je wel voor l*l met die lampen Sander  :eusa_silenced:
enkel het knopje, die lampen niet. Dit jaar nog maar 3 maal in Noorwegen geweest hoor. Dan wordt het voor einde jaar nog een keer om voor 4 te gaan

Zolang het voor maart 2013 is, (en natuurlijk de Maya's ook meewerken) dan komt het goed. Willen jullie kou? Dan heb je de meeste kans in januari/februari. Ik hoop eigenlijk wel dat Ronald niet kan vanwege een geweldige nieuwe baan. Dus dan toch december? ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein