Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

maruska

* maruska wil vast een duidelijker beeld dan de hele maand maart blokkeren..
* maruska komt dan wel met 2 ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

Citaat van: maruska op 06-10-2012 22:29:42
* maruska wil vast een duidelijker beeld dan de hele maand maart blokkeren..
* maruska komt dan wel met 2 ;D

Januari, februari? Marije heeft nog geen 'ei' gelegd voor wat betreft december. Maar een kerstmeet in smoking klinkt ook gezellie toch? ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Kerstmeet is prima, maar dan moet ik het wel snel weten ivm vakantie aanvraag bij Iris en bij mij. Voor Maart 2013, mits de aarde niet op 21 december 2012 vergaat moet ook wel lukken

CarolineB

Als de aarde vergaat kan je de Kerstmeet ook wel vergeten ;)

Sbv

Citaat van: CarolineB op 06-10-2012 22:38:05
Als de aarde vergaat kan je de Kerstmeet ook wel vergeten ;)
Dat klopt, ach zien we dan wel weer

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-10-2012 22:31:56
Citaat van: maruska op 06-10-2012 22:29:42
* maruska wil vast een duidelijker beeld dan de hele maand maart blokkeren..
* maruska komt dan wel met 2 ;D

Januari, februari? Marije heeft nog geen 'ei' gelegd voor wat betreft december. Maar een kerstmeet in smoking klinkt ook gezellie toch? ;D

Februari is prima hoor :P

Ewout Schalkwijk

Om het vele werk van Bouke niet voor niets te laten zijn geweest, heb ik vandaag de V70 eens 'lekker' gewassen. Nieuwe handschoen en een echte fles McGyvers Meguiars gekocht.




Het woei hard en de temperatuur was zeer mild. Twee minuten na het wassen lag de auto alweer vol blaadjes, maar hij is wel weer schoon. Ook de ramen eens grondig van binnen gereinigd, want Marije gaf aan dat die nogal aansloegen afgelopen week.



Motorkap spiegelt weer/ nog steeds


glanzende lak.


Helaas heeft de 'reparatie kit' van Volvo het niet volgehouden, en heb ik nu voor de 'bijna onzichtbare parker' oplossing gekozen.



Verwacht in de toekomst geen uitgebreide update's over wassen en poetsen van me, want dit is absoluut niet mijn ding. Wel wil ik graag het door Bouke behaalde resultaat beschermen.


De achterklep van de V70 begon plotseling minder goed te sluiten en natuurlijk liet ook, ondanks de reparatie kit, de achterklep bekleding regelmatig weer los. Het slechte sluiten bleek hem voor een goed deel te liggen in verzameld vuil in de slotvanger in de carrosserie. Beetje loskrabben met een schroevendraaier en dan de stofzuiger er overheen. Het was geen schokkende hoeveelheid, maar het slot sluit nu aanmerkelijk beter.

Nu een van de vier cliphouders van de binnenbekleding echt is overleden, heb ik twee zwarte parkers door de bekleding geschroefd. Nu klinkt de klep ook veeeeeel beter bij sluiten en de bekleding blijft voor de verandering goed hangen. Niet de mooiste oplossing, wel een hele goede. En door de zwarte schroeven nagenoeg onzichtbaar. :angel:



Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Hoe is de staat van het interieurfilter, Ewout?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 07-10-2012 19:15:49
Hoe is de staat van het interieurfilter, Ewout?

Die wordt over zo'n 8000 km vervangen samen met olie, oliefilter en motorfilter. De ramen waren echt helemaal blauw aangeslagen. Marije rookt niet... :eusa_think:

Secret rendezvous? Iemand John de laatste tijd nog gezien?  :eusa_think:  ;D ;D ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Goed bezig Eiwoe ;D  :eusa_clap: :eusa_clap: hij glanst weer mooi 8)

Ewout Schalkwijk

#2125
Vandaag besteld, vandaag in huis... Vandaag gemonteerd??? Even zien of ik daar tussen de bedrijven door nog tijd voor heb.

Schijven en blokken. Nu ik de blokken zie, zijn de andere toch wel ver heen. Die blokken zijn zo'n 95.000 km meegegaan.


Mooie nieuwe schijven voor 'Old Faithful' ;D


Ziet er toch een stuk gezonder uit dan die oude schijf.


Ter vergelijk:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Zo gedaan dat monteren, er ligt nog geen sneeuw bij jullie tenslotte. Ook gelijk de handremvoeringen mee vervangen of zijn deze nog goed

hendrik32

Da's echt brandhout die oude schijven

KIM

Uurtje werk Ewout...
Hoe zijn de remschoenen?

Ewout Schalkwijk

#2129
@Sbv: Het zijn de voorschijven... :eusa_whistle:

Mooi schoongemaakt naafje...


Vijfvoudig gecentreerd voordat die richtpen erin gaat.


Voorzorgen voor eventueel overstromen remvloeistofpotje


Links oude remblok, rechts nieuwe


En klaar weer. Inderdaad een uurtje.



Voor het avondeten klaar gekregen... :eusa_whistle: En voor wie het niet meekreeg: Natuurlijk links en rechts gedaan. Ik hou van symmetrie. :P
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein