Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Sbv

en hoe remt het nu ? Ik dacht echt dat het de achter schijven waren namelijk

KIM

Die zijn niet geventileerd Sander...

Ik dacht dat Ewout voor en achter had.

Ewout Schalkwijk

#2132
Citaat van: Sbv op 08-10-2012 19:37:04
en hoe remt het nu ? Ik dacht echt dat het de achter schijven waren namelijk

Ik ga nu proefrijden en de schijven een beetje inremmen...

@Sbv:

Wellicht ben je hierdoor op het verkeerde been gezet:

Gisteren schreef ik:

Toen ik deze schijf eraf wilde halen voor controle viel me al op dat die er niet zomaar af kwam. Net alsof het een achterschijf was met een iets klemmende handrem. Schijf zat los, maar toch ook weer niet. Na tien minuten trekken en wringen kwam die eindelijk los, en ik zag dat de hele binnenrand opgezwollen was van de roest. De luchtgaten zijn ook minimaal voor de helft dicht met gezwollen roest (koelingproblemen voor de schijf)?

De schijven waren echt gallisch. Ik meld het behaalde resultaat nog even. Nu eerst eens heerlijk met 'Old Faithful' gummen.  :eusa_whistle:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

@Ewout idd, ik had wat gelezen vandaar en niet op het geventileerde deel gelet, enkel naar de binnenkant.

Werken de lampen voorop de V weer goed ?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 08-10-2012 19:57:00
@Ewout idd, ik had wat gelezen vandaar en niet op het geventileerde deel gelet, enkel naar de binnenkant.

Werken de lampen voorop de V weer goed ?

De V70 wordt beter en beter. :eusa_dance:

Remmen ging super. Een aantal keren rustig lang geremd, een aantal keren bråstopp (noodstop) en dan weer even een stuk gewoon remmen met af en toe stevig remmen. Geen enkele trilling of onrust te bespeuren. Sterker nog, ik twijfel of de V70 ooit (bij ons) zo mooi heeft geremd.

Het regent op het moment als de ziekte en dat betekent dat nu alles aan komt op goeie verlichting. Zwart asfalt in het pikkedonker met regen absorbeert bijna al het licht. De van Marc O. gekochte lichtunits stellen dan ook zeker niet teleur. Prima gelijkmatig lichtbeeld en, na correctie, ook prettige hoogte. De extra schijnwerpers zijn gewoonweg F A N T A S T I S C H.

Is er dan niks negatiefs te melden? Ja, gelukkig wel: Het bikkjebein (hondenbot (verticale stabilisatorstang)) linksvoor is gaar. Ik hoor al een hele tijd zo af en toe gekraak. Vorig jaar had ik al de veerpootlagers en schokbrekers vervangen maar toen leken deze stangetjes nog prima. Nu heb ik dan vrijwel zeker weer een 'kraakje' gevonden en dat is dan toch weer positief ;D

Moet ik alleen links vervangen of toch gewoon weer links en rechts? Graag input. :eusa_think:


Oh ja, voor ik het vergeet. Het vervangen van de voorste en achterste motorsteun heeft inderdaad geholpen. Vooral bij het uitzetten van de motor merk je dat alleen de motor nog schudt en niet meer het hele interieur. Al met al: 'Old Faithful' (die Geuzennaam heeft die ondertussen echt verdiend) ROCKS!

Omdat de Noorse meteorologische dienst ineens sneeuw begint te voorspellen op hoogte's niet veel hoger dan bij ons, heb ik de V70 alvast op z'n winterrubber gezet. Drie weken vroeger dan anders... Ik hoop dat we het echt gaan krijgen, laatste winter was 'kudt met fruit'.



Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Weer een probleem minder.

De stabi stangen kan je gewoon per stuk vervangen. Het wil wel gebeuren, als je er 1 vervangen hebt, dat de andere dan ook gaat.
Komt het echt van voren of achter ook ?

Achter heb je 2 leuke klusjes namelijk. Silents blocks en de rubbers die op de uiteinden van de achteras zitten

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 08-10-2012 21:06:09
Achter heb je 2 leuke klusjes namelijk. Silents blocks en de rubbers die op de uiteinden van de achteras zitten

Ik denk, voor nu, dat het voor zit. Die blokjes achter bewaren voor de volgende meet? Heb jij zo'n tool voor die eindrubbers?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 08-10-2012 21:14:45
Citaat van: Sbv op 08-10-2012 21:06:09
Achter heb je 2 leuke klusjes namelijk. Silents blocks en de rubbers die op de uiteinden van de achteras zitten

Ik denk, voor nu, dat het voor zit. Die blokjes achter bewaren voor de volgende meet? Heb jij zo'n tool voor die eindrubbers?

Ewøut
Nope, maar misschien wel te lenen en zeker wel aan te schaffen

KIM

Neem AUB de stabistangen van Volvo en geen imi spul. Ervaringen hier op het forum vertellen dat je anders heel snel weer aan de beurt bent.

KIM

Citaat van: Sbv op 08-10-2012 21:15:38
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 08-10-2012 21:14:45
Citaat van: Sbv op 08-10-2012 21:06:09
Achter heb je 2 leuke klusjes namelijk. Silents blocks en de rubbers die op de uiteinden van de achteras zitten

Ik denk, voor nu, dat het voor zit. Die blokjes achter bewaren voor de volgende meet? Heb jij zo'n tool voor die eindrubbers?

Ewøut
Nope, maar misschien wel te lenen en zeker wel aan te schaffen

Ik ga binnenkort vast eens oefenen. Heb de rubbers nog steeds liggen.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 08-10-2012 21:17:37
Neem AUB de stabistangen van Volvo en geen imi spul. Ervaringen hier op het forum vertellen dat je anders heel snel weer aan de beurt bent.

Zal ik doen.

Citaat van: KIM op 08-10-2012 21:18:28
Ik ga binnenkort vast eens oefenen. Heb de rubbers nog steeds liggen.

Mooi. Hebben we er binnenkort een ervaringsdeskundige bij. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marije

Ik moet toch even kwijt dat ik reuzetrots ben op die vent van me! Van het weekend geconstateerd, vandaag besteld en vervangen die remonderdelen! Ik moest net nog even naar de supermarkt en kon dus ook even 'proefremmen'. Zo gelijkmatig en rustig heb ik inderdaad nog niet geremd met deze wagen sinds we hem hebben.

Ewout applaus!!!   :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Sbv

Citaat van: Marije op 08-10-2012 21:43:19
Ik moet toch even kwijt dat ik reuzetrots ben op die vent van me! Van het weekend geconstateerd, vandaag besteld en vervangen die remonderdelen! Ik moest net nog even naar de supermarkt en kon dus ook even 'proefremmen'. Zo gelijkmatig en rustig heb ik inderdaad nog niet geremd met deze wagen sinds we hem hebben.

Ewout applaus!!!   :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Hij mag dus gewoon binnen slapen ipv in de tent buiten  ;D

Marije

Sander, ik heb hem nog nooit uit zijn eigen bed gestuurd! Zelfs niet toen hij een heleboel geluid maakte waardoor ik niet kon slapen. Toen lag ik beneden in de tv-kamer... >:(

elianmars

Citaat van: Marije op 08-10-2012 22:11:20
Sander, ik heb hem nog nooit uit zijn eigen bed gestuurd! Zelfs niet toen hij een heleboel geluid maakte waardoor ik niet kon slapen. Toen lag ik beneden in de tv-kamer... >:(

Kijk, dát is echte liefde!  ;D