Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 08-10-2012 20:52:28
Oh ja, voor ik het vergeet. Het vervangen van de voorste en achterste motorsteun heeft inderdaad geholpen. Vooral bij het uitzetten van de motor merk je dat alleen de motor nog schudt en niet meer het hele interieur.

Pfieuw. Ik was al even bang dat je het verspilde moeite vond :)

Citaat van: Sbv op 08-10-2012 21:06:09
Het wil wel gebeuren, als je er 1 vervangen hebt, dat de andere dan ook gaat.

En daar zat bij onze V70 maar liefst zo'n 15.000 km tussen. Voor die paar tientjes zou ik ze zelf gewoon per 2 vervangen.

Citaat van: elianmars op 08-10-2012 22:12:09
Kijk, dát is echte liefde!  ;D

;D

Mooi dat het trillingsprobleem nu echt opgelost lijkt, hopelijk ben je nu weer 95.000 km verlost van onderhoud aan de remmen :)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 09-10-2012 08:01:09
Pfieuw. Ik was al even bang dat je het verspilde moeite vond :)

Neee... zelfs al zou het resultaat niet meteen merkbaar zijn geweest, dan nog draagt zo'n vervanging bij aan de totale beleving van de auto. Marije en ik hebben elkaar bijna drie jaar geleden beloofd toen de V70 kwam, dat we het onderhoud weer op een hoog niveau zouden tillen. Dit nadat we de BMW en de andere auto's hebben laten versloffen door geldgebrek direct na onze verhuizing naar Noorwegen.
We zijn allebei zo afhankelijk van onze auto's dat gebrekkig onderhoud absoluut 'out of the question' is.

Citaat van: Taranis op 09-10-2012 08:01:09
Mooi dat het trillingsprobleem nu echt opgelost lijkt, hopelijk ben je nu weer 95.000 km verlost van onderhoud aan de remmen :)

Ik zal toch jaarlijks na de winter de boel even loshalen en schoonmaken. Ik merkte gisteren toch ook dat het heel prettig is als de boel los wil komen. Na een half jaar zout terrorisme in de winter is zo'n controle / reiniging niet overbodig.

Ewøut

P.S. Wat was je laat met je reactie. Normaal reageer je zo rond 07:45. :eusa_whistle: Was de koffie zo heet? ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

mooi bezig weer Ewout ! die V70 wordt gewoon strakker met de dag ;D
fijn dat je weer binnen mag slapen, die tent van Arjen had je niet overleefd. Dat Beunmaat dat uberhaupt overleefd heeft, zonder extravagant wintervachtje...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-10-2012 08:41:00
Neee... zelfs al zou het resultaat niet meteen merkbaar zijn geweest, dan nog draagt zo'n vervanging bij aan de totale beleving van de auto. Marije en ik hebben elkaar bijna drie jaar geleden beloofd toen de V70 kwam, dat we het onderhoud weer op een hoog niveau zouden tillen. Dit nadat we de BMW en de andere auto's hebben laten versloffen door geldgebrek direct na onze verhuizing naar Noorwegen.
We zijn allebei zo afhankelijk van onze auto's dat gebrekkig onderhoud absoluut 'out of the question' is.

Ach je bent het afgelopen half jaar al zo aan het investeren geweest dat van gebrekkig onderhoud geen sprake meer kan zijn. Je moet nu al zoeken naar wat je weer eens wil bestellen ;D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-10-2012 08:41:00
Ik zal toch jaarlijks na de winter de boel even loshalen en schoonmaken. Ik merkte gisteren toch ook dat het heel prettig is als de boel los wil komen. Na een half jaar zout terrorisme in de winter is zo'n controle / reiniging niet overbodig.

Och ik vind het wel prettig als alles goed vast zit. Kan die gekke NederNoor mooi vloeken met z'n hoofd in de wielkast :eusa_whistle:

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-10-2012 08:41:00
P.S. Wat was je laat met je reactie. Normaal reageer je zo rond 07:45. :eusa_whistle: Was de koffie zo heet? ;D

Koffie moet ik nog even niet hebben  :eusa_sick:

Ewout Schalkwijk

Ha, toch een keer eigenwijs geweest. ;D
Ze bezweren me dat dit hele goede 'bikkjebeinen' zijn. Kosten geen drol (NOK 450,00) per twee. Van het weekend er maar eens onder knutselen. Met de Noorse garantie's kan ik me eigenlijk geen buil vallen en moet ik ze over een jaar weer wisselen dan is het gratis en blijven de moeren lekker gangbaar. :eusa_whistle:



Vanavond in 27 minuten van zomerbanden naar winterbanden gewisseld incl. alle 20 bouten op 120Nm aangetrokken :eusa_dance:. Niet omdat het al zo heel erg nodig is, maar omdat ik eventueel morgen nieuwe Nokian HakkaR banden laat monteren. Zo voorkom ik dat ik met vier wielen achterin moet rijden. Hierna hoef ik nog maar vijf daagjes te werken voordat we een weekje naar Turkije gaan. Als we terugkomen kan het weer weleens heel anders zijn.

Zomaar een plaatje onderweg geschoten.



Zelfde, iets meer afstand. Alle plaatjes klikbaar.



Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Aha het was onderweg, ik was even bang dat het de restanten van jullie huis waren na een mislukte kluspoging  ;D

Hopelijk bevallen de Nokian Hakka's wat

elianmars


knoopie

ik dacht effe dat je je AWD had getest Ewout.....

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 11-10-2012 22:20:05
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-10-2012 20:27:40
Alle plaatjes klikbaar.


Je weet nu hoe het moet, hè?  ;D

Ja, sinds jouw 'linkje' heb ik alle foto's zo. ;D


Citaat van: knoopie op 12-10-2012 14:16:40
ik dacht effe dat je je AWD had getest Ewout.....

:eusa_naughty: Neuh, het is geen Hummer. Het is een 'edele' Volvo XC, uitsluitend geschikt om een paardentrailer door een beetje zand te trekken... :eusa_whistle: :angel:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-10-2012 15:52:17
:eusa_naughty: Neuh, het is geen Hummer. Het is een 'edele' Volvo XC, uitsluitend geschikt om een paardentrailer door een beetje zand te trekken... :eusa_whistle: :angel:


Ewøut

Like

Sbv


Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 12-10-2012 15:57:45
Bandjes er al onder ?

Anderhalf uur wachttijd. :eusa_wall: Ik doe het dinsdag of woensdag wel. Nu is het topdrukte voor de bandenboeren.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Misschien wat Litouwers in dienst nemen, die zijn sneller  ;D

Sbv

en hoe bevallen de banden of zitten ze er nog niet op?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 16-10-2012 18:48:00
en hoe bevallen de banden of zitten ze er nog niet op?

Nee, helaas nog niet. Ik hoop dat het morgen of overmorgen nog gaat lukken met m'n planning/werk. Daarna ga ik een weekje naast Koert liggen in de zon. :eusa_whistle:

De sneeuwgrens ligt weer boven de 500 meter dus de acute nood is even weg.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein