Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: Sbv op 07-11-2012 19:12:03
Als Andre met de vrachtauto komt dan kan je deze gelijk uitgraven

Ja, dat heb ik bij m'n ouders een keer meegemaakt op toen vers gestort gebroken asfalt, echt niet grappig. En je krijgt 't nooit meer netjes egaal. Wat wel werkt: de tractor van buurman Jan met een flink gewicht op de achter- of voorkant en dan spoortje naast spoortje heen en weer rijden. Kost je een uurtje maar dan ligt het een stuk vaster :)

Maar uh, knapt wel op! Is inderdaad aardig wat groter geworden! Zit er aan de achterkant ook iets van damwand omheen om te voorkomen dat over 3 jaar alles in het ravijn ligt?

Bouke

Ziet goed uiiiiiiiiit die parkeerplaats :eusa_clap: acht wat dat wassen betreft moet je de mijne ook maar niet zien Ewout ;D

viking_in_shorts


Ewout Schalkwijk

Been there, done that, got the pictures.


Maar... zeker een aanrader. En daarna doorrijden via Trollstigen naar Åndelsnes.  :D
Pas dan zie je wat Noorwegen te bieden heeft. En ik kan jullie verklappen dat dat iets heel anders is dan bijvoorbeeld: Krimpen aan den IJssel. :evil: (Om maar eens iets te noemen)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

triton

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-11-2012 10:19:31
Been there, done that, got the pictures.


Maar… zeker een aanrader. En daarna doorrijden via Trollstigen naar Åndelsnes.  :D
Pas dan zie je wat Noorwegen te bieden heeft. En ik kan jullie verklappen dat dat iets heel anders is dan bijvoorbeeld: Krimpen aan den IJssel. :evil: (Om maar eens iets te noemen)


Volgens mij heb je heimwee en trek in nederlandse lekkernijen
Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

Citaat van: triton op 10-11-2012 10:21:44
Volgens mij heb je heimwee en trek in nederlandse lekkernijen


Hmmmm, maak me gek! ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-11-2012 10:19:31
Maar… zeker een aanrader. En daarna doorrijden via Trollstigen naar Åndelsnes.  :D
Pas dan zie je wat Noorwegen te bieden heeft.

Zeker weten, in het verleden ooit van Kongsvoll te voet naar (bijna) Andelsnes gewandeld. Met de trein terug naar Donbass of zoiets. Mooi! Dat was lang voordat ik wat met Volvo's had.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-11-2012 17:38:20
Citaat van: triton op 10-11-2012 10:21:44
Volgens mij heb je heimwee en trek in nederlandse lekkernijen


Hmmmm, maak me gek! ;D

Ik zit hier lekker stroopwafels te eten. Vorige week hadden we stamppot Andijvie en wat weken daarvoor hadden we bitterballen van van Dobbe (nog steeds een pakje in de vriezer)

Taranis

Is dat echt maar een dagje vanaf Ewout?

Sbv en ik hadden het idee v/d zomer een roadtripje naar de omgeving Alesund te doen :)

Sbv

Citaat van: Taranis op 10-11-2012 22:16:36
Is dat echt maar een dagje vanaf Ewout?

Sbv en ik hadden het idee v/d zomer een roadtripje naar de omgeving Alesund te doen :)
Is wel een mooie aanvulling op ons idee moet ik zeggen.
Eventueel die zwerfkei laten gaan en dit doen ?

Taranis

Die zwerfkei ligt mooi op de route vanaf Kristiansand richting Alesund :D

Ik ben al eens in 't Geirangerfjord geweest, maar dat was in 1999. Al even terug dus :) Het is vlakbij de Trollstigen dus ik vind 't best. Wil er wel weer eens kijken.

Sbv

We hebben nog wel even om eea te bekijken tenslotte en ook wie er eventueel mee gaat

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 10-11-2012 22:24:56
We hebben nog wel even om eea te bekijken tenslotte en ook wie er eventueel mee gaat

De midzomernacht meet heeft nog plaatsen beschikbaar. De winter meet is volgeboekt.

Houd rekening met Kristiansand - Geiranger zo'n 12 tot 13 uur rijden is. Hvittingfoss - Åndelsnes is zeker 6,5 uur rijden.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-11-2012 22:42:24
Houd rekening met Kristiansand - Geiranger zo'n 12 tot 13 uur rijden is.

Dus 2 dagen...

Ewout Schalkwijk

Nieuwe dakspoiler voor Old Faithful.

Het is vaderdag vandaag, dus na een heerlijk ontbijt op bed, gemaakt door de kinderen, mocht ik vandaag beslissen waar ik zin in had om te doen. :angel:

Omdat het nu een goeie 10 graden buiten is en de beoogde kit 'maar' 5 graden nodig heeft vond ik het tijd om eens te zien of ik de spoiler kon monteren. Eerst moest er nog een afgebroken boutje worden uitgeboord. Het is me niet gelukt om de boor goed gecentreerd in de bout te krijgen, maar na een uurtje rommelen en van alles proberen is het me uiteindelijk gelukt een gat te krijgen die ik vervolgens tot 4mm met draad heb kunnen 'tappen'. Hoewel dat iets minder is dan de originele draad was ik bang dat als ik door zou gaan dat het 'tonnetje' in de spoiler het zou kunnen opgeven. Daar had ik niet zo'n trek in. De nieuwe bout 'pakt' goed in het draad en trekt de spoiler mooi strak naar beneden toe.

Zo kreeg ik de spoiler. Een boutje die natuurlijk is afgebroken omdat die het erg vast gerot zat. (Wist ik toen ik hem kocht).



Eerste gaatje en dan nog een maatje groter boren om vervolgens 'draad' te tappen. Hier heb ik helaas geen foto van.


Omdat ik nog steeds niet helemaal zeker was van het kitten 'an sich' heb ik eerst maar de spoiler een keer met de beugeltjes gemonteerd. Ik zag dat de spoiler dan eigenlijk al heel redelijk vast zat en hem zeker niet zou kunnen verliezen al zou de kit loslaten. Dat gaf me het definitief goede gevoel.

Na uitgebreid de achterklep drogen en reinigen met remmen reiniger heb ik de spoiler goed in de kit gezet en beide contactvlakken nog een beetje verwarmd om zeker te weten dat de eerste hechting goed zou lukken.
Het was een vreemde gewaarwording dat ik meteen na het plakken de achterklep open kon doen en de beugeltjes kon monteren zonder dat de spoiler ook maar een millimeter verschoof. Ik zag dat de beugeltjes de spoiler netjes aantrokken en dat de kit mooi alle ruimtes tussen spoiler en klep vulde.


Et Voilà: de spoiler zit op z'n plekkie




Net voor z'n 15e verjaardag is het dan eindelijk zover. Het gene waar hij al die jaren al recht op had is nu dan toch gekomen.
Ook ik heb er drie jaar over gedaan om een spoiler op de kop te tikken waarvan de prijs me aanstond.


Met 1000 watt warmte per uur zorgen we dat de spoiler comfortabel kan drogen.


Gelukkig is stroom hier niet zo duur. :eusa_whistle:


Nu een uur later nog eens buiten gekeken en gezien dat de temperatuur netjes 18 graden is. Ik ben tevreden. De auto hoeft pas morgenochtend weer te rijden.





16 uur droogtijd voordat de V70 weer gaat rijden zou toch zat moeten lukken, mag Marije alleen de achterklep nog niet openen de komende twee dagen.



Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein