Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Taranis op 13-11-2012 20:14:26
En toch lijkt de spoiler nog wat omhoog te staan :eusa_think:

Was bij Roetmobiel ook zo. En toch sloot-ie perfect aan op de ruit.


Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 13-11-2012 20:14:26
En toch lijkt de spoiler nog wat omhoog te staan :eusa_think:

Zeg, wou je een slokje olie?


;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

;D ;D

@ Marcel: duidelijk, maar eigenlijk zat ik Ewout alleen maar te stangen  :eusa_shhh:

elianmars

Citaat van: Taranis op 14-11-2012 08:50:04
;D ;D

@ Marcel: duidelijk, maar eigenlijk zat ik Ewout alleen maar te stangen  :eusa_shhh:

Ben ik niet gewend van jou  :eusa_snooty:





















;D ;D

En ik trap er natuurlijk weer in.......  :eusa_wall:  ;D

wiffie

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-09-2012 20:31:27
Vandaag dan de lampjes op de V geschroefd. Veel tijd aan besteed want het moet wel elektrisch verantwoord zitten en vooral de lange winter met pekel weerstaan.

Gelukkig is het alweer vroeg donker, wat het afstellen lekker eenvoudig maakt. Ze geven een breed en een redelijk lang lichtbeeld. Dat brede is vooral fijn om sneller 'oplichtende' ogen in de berm te kunnen spotten. Heeft iemand tips voor het afstellen van gewone dimlichten? Die 'nieuwe' van Marc O. staan standaard wat laag, dus die heb ik ook maar wat omhoog gezet. Geen lichtseintjes gekregen, maar nu weet ik niet of ik er nog meer 'uit' kan halen. Anders maar even bij de garage langs.

Stadslichten in de schijnwerpers aan.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/IMG_4669.jpg

2x 100 Watt Ralley lampen erin geeft behoorlijk veel licht voor m'n 'molletje'. ;D
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/IMG_4670.jpg


Toen ook nog even voor de 'bluf' de lampen op de XC geschroefd en even proeven wat ik er van vind. Ik denk dat ze blijven, maar dan moet ik wel even de originele schakelaar bestellen bij onze gezamelijke vrienden van Olov. ;D


http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/IMG_4675.jpg


Ewøut
zo dan,ben maar eens even gaan zitten om al de 133 pagina's te bekijken van de familie schalkwijk uit noorwegen,prachtige verslagen,ik haal je niet meer in ewout met de 133 pagina's,prachtige verslagen.
Moest je niet wennen dat de lampen nu niet meer mee omhoog gaan met de motorkap openen?wel een mooi paartje die twee black shadows.
Kwamen jullie uit de flevopolder?omdat je jacob schaap noemde?

groeten wiff

Ewout Schalkwijk

Citaat van: wiffie op 14-11-2012 16:46:53
Kwamen jullie uit de flevopolder?omdat je jacob schaap noemde?

groeten wiff

Sow, heb jij 'even' al die pagina's doorgeworsteld?  :eusa_clap: snel gedaan hoor.

Onze op een na laatste woonplaats was Zeewolde. En mijn bedrijf had ik in Joure, dus was Dronten mooi in het midden. ;D In totaal heb ik 18 adressen in Nederland gehad. :eusa_whistle:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

wiffie

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-11-2012 17:23:06
Citaat van: wiffie op 14-11-2012 16:46:53
Kwamen jullie uit de flevopolder?omdat je jacob schaap noemde?

groeten wiff
in noorwegen blijft het toch wel bij één adres?

Sow, heb jij 'even' al die pagina's doorgeworsteld?  :eusa_clap: snel gedaan hoor.

Onze op een na laatste woonplaats was Zeewolde. En mijn bedrijf had ik in Joure, dus was Dronten mooi in het midden. ;D In totaal heb ik 18 adressen in Nederland gehad. :eusa_whistle:


Ewøut

Ewout Schalkwijk

Citaat van: wiffie op 14-11-2012 19:03:45
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-11-2012 17:23:06
Citaat van: wiffie op 14-11-2012 16:46:53
Kwamen jullie uit de flevopolder?omdat je jacob schaap noemde?

groeten wiff
in noorwegen blijft het toch wel bij één adres?

Sow, heb jij 'even' al die pagina's doorgeworsteld?  :eusa_clap: snel gedaan hoor.

Onze op een na laatste woonplaats was Zeewolde. En mijn bedrijf had ik in Joure, dus was Dronten mooi in het midden. ;D In totaal heb ik 18 adressen in Nederland gehad. :eusa_whistle:


Ewøut

Tsja, dat is voor nu wel de bedoeling, en de zwerver in mij is rustig de laatste jaren, maar dat biedt geen enkele garantie voor de toekomst. Hier of elders. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-11-2012 20:14:04
Tsja, dat is voor nu wel de bedoeling, en de zwerver in mij is rustig de laatste jaren, maar dat biedt geen enkele garantie voor de toekomst. Hier of elders. ;D

Nou? Ik had van de zomer het idee dat het toch weer begon te kriebelen bij je  ;)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 14-11-2012 20:15:07
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-11-2012 20:14:04
Tsja, dat is voor nu wel de bedoeling, en de zwerver in mij is rustig de laatste jaren, maar dat biedt geen enkele garantie voor de toekomst. Hier of elders. ;D

Nou? Ik had van de zomer het idee dat het toch weer begon te kriebelen bij je  ;)

Zuid Frankrijk?  :eusa_whistle: Wat wil je na twee van die kudt zomers. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Je gaat toch niet voor de zomers naar Noorwegen?
Daar ga je naartoe voor de winters.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 14-11-2012 20:51:37
Je gaat toch niet voor de zomers naar Noorwegen?
Daar ga je naartoe voor de winters.

4 seizoenen. :eusa_shhh:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Chris

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-11-2012 21:53:06
Citaat van: KIM op 14-11-2012 20:51:37
Je gaat toch niet voor de zomers naar Noorwegen?
Daar ga je naartoe voor de winters.

4 seizoenen. :eusa_shhh:

Ik vind de zomers in Noorwegen heerlijk, in ieder geval degenen die ik heb meegemaakt.

Met die kennissen van mij gingen we regelmatig naar hun buitenhuisje midden in de natuur. Beetje varen met de boot, zwemmen en bbq-en. Beviel prima :). 20 a 22 graden was wel de max, maar opzich best te doen.

Maar wel eens dat de winters wel gaver zijn ;D! Daarvoor mag ik ook graag naar Norge afreizen.

Ewout Schalkwijk

400 km voor de 20.000 km afgerond was maar even de oliebeurt gedaan. Terwijl ik op weg was naar een klant waar ik zou afsluiten vandaag, stuurde deze mij een melding dat hij naar huis ging. Door dit hele vervelende feit was ik plotseling om 14:00 uur al thuis. En omdat ik morgen lekker een beetje aan de V wil prutsen besloot ik de wissel nu maar gelijk te doen.

Een paar spulletjes gehaald. Afdichtingsstrip voor de motorkap, oliefilter met ringetje en wat clipjes. De auto's moeten wel tot in de puntjes blijven natuurlijk. :P


Mijn mooie XC: drie dagen geleden nog door de wasstraat gehaald. Het is echt zinloos nu. Toch na de oliewissel nog een keer met de hand gewassen. Het is zo klote op de wegen dat ik op een rijdag vier liter sproeiervloeistof heb verbruikt :eusa_wall: Zoals jullie zien hou ik de lampen dagelijks schoon. Dat is ook echt een 'must'


Oliefilter al vervangen en de flessen olie voor m'n 'klusmaatje' klaar gezet. ;D


Niek giet rustig de zes flessen leeg in het blok. Helemaal zonder te morsen. :eusa_clap:


De afdichtstrip tussen de motorkap en de bumper vervangen. Toen ik in april een nieuwe bumper kreeg na m'n schade, heeft het schadebedrijf gewoon de oude overgeplakt. En die blijft natuurlijk nooit meer goed zitten. Maar dat zie je pas als je voor goed fatsoen geen garantie meer kan claimen.


Boeltje even uitlezen en service-interval weer op '0' stellen. Geen problemen geconstateerd. :eusa_dance:


Omdat ik de extra schijnwerpers heb gemonteerd en ik eigenlijk niet blij ben met de manier waarop. (allemaal van die lelijke blauwe stekkertjes) wilde ik graag de bumper weer snel demontabel maken. Al struinend in de Biltema kwam ik dit tegen. Stekker verbindingen die ook tegen wat ruigere omstandigheden kunnen. Aangezien ik twee separate 'plus' en twee '-' kabels heb voor die lampen, kan ik ze nu samenvoegen in een mooie stekker. Zo kan ik dan in de toekomst snel de boel loshalen voordat de bumper eraf gaat. Ziet er beter uit, voelt beter voor mezelf en is een leuk projectje.



Enige probleem is: Biltema had alleen maar de 'vrouwelijke' kontaktjes en niet de mannelijke. Die moeten weer een andere keer gehaald worden. :eusa_wall:


Wat ze me in de Biltema vestiging niet konden vertellen is welke tang ik voor deze stekkertjes nodig heb. Wie kan mij hier op het goede spoor zetten?


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Die is mooi vies zeg. Lijkt een beetje op mijn achterkant, al is deze erger.

Doet je ruitenwisser achter het nu niet lekker, of is er geen wissen aan tegen de vervuiling