Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Sbv op 17-11-2012 00:47:01
Die is mooi vies zeg.

Daar ben jij jaloers op, hè?  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 17-11-2012 00:47:01
Die is mooi vies zeg. Lijkt een beetje op mijn achterkant, al is deze erger.

Doet je ruitenwisser achter het nu niet lekker, of is er geen wissen aan tegen de vervuiling

De wisser doet het prima, (mag ook wel, dat k*tding kostte 230,00 euro), maar de laatste kilometers voordat ik thuis kwam heb ik niet meer gewist. Alles is deze dagen zinloos. Het is redelijk weer en een graad of 10, maar de wegen zijn zeiknat alsof het continue regent. En er ligt zoveeeeel zout.  :eusa_wall:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 17-11-2012 01:03:34
De wisser doet het prima, (mag ook wel, dat k*tding kostte 230,00 euro)

Niet zeiken, de mijne kostte 280 euro want ik kreeg geen korting :eusa_wall: (dus ben ik tegenwoordig heel zuinig met het wissen van de achterruit ::) )

Toffe klusmaat overigens, zal ik onthouden als we in februari de koppeling moeten vervangen :)

Dat stripje tussen de motorkap en de bumper is bij mij trouwens ook compleet verhoerd, maar ik ontzie de kosten ervoor. Wat heb jij ervoor betaald?

Sbv

Voor de koppeling wordt alvast een hoop gereedschap meenemen denk ik zo.

@Marcel ja de auto kan ook mooi vies zijn hoor  ;D

UserID6342

Valt toch wel mee Sander, niets raars buiten een hulp prise asje toch ?  Zou je met 2 (makkelijker werken) standaard 1/2" doppensetjes klaar moeten zijn.  Denk wel aan dop 14 want die heb je echt wel nodig.

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 17-11-2012 07:29:06
Valt toch wel mee Sander, niets raars buiten een hulp prise asje toch ?  Zou je met 2 (makkelijker werken) standaard 1/2" doppensetjes klaar moeten zijn.  Denk wel aan dop 14 want die heb je echt wel nodig.
We gaan het dan zien allemaal. Hopelijk is het wat redelijk weer dan(lees niet -20 buiten)

triton

Professioneel raddraaier

Taranis


Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 17-11-2012 01:11:29
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 17-11-2012 01:03:34
De wisser doet het prima, (mag ook wel, dat k*tding kostte 230,00 euro)

Niet zeiken, de mijne kostte 280 euro want ik kreeg geen korting :eusa_wall: (dus ben ik tegenwoordig heel zuinig met het wissen van de achterruit ::) )

Toffe klusmaat overigens, zal ik onthouden als we in februari de koppeling moeten vervangen :)

Dat stripje tussen de motorkap en de bumper is bij mij trouwens ook compleet verhoerd, maar ik ontzie de kosten ervoor. Wat heb jij ervoor betaald?

Ja, met die kortingen ben ik echt heel erg blij. :eusa_clap: 'Onze' mega inkoopcombinatie werpt z'n vruchten wel af voor een aantal mensen. ;D

Die strip... :-[ Euhhhh, 400,00 NOK-jes.  :-[ Voor jou bij Koert dus waarschijnlijk zo'n 15,00 euro. ;D Maar net als jij verdraag ik het niet als iets niet in orde is. Soms zijn we al onvrijwillig gedoemd geduld uit te oefenen vanwege erg hoge kosten.

Niek staat tot onze beschikking in Februari.

Citaat van: Dirk342 op 17-11-2012 07:29:06
Valt toch wel mee Sander, niets raars buiten een hulp prise asje toch ?  Zou je met 2 (makkelijker werken) standaard 1/2" doppensetjes klaar moeten zijn.  Denk wel aan dop 14 want die heb je echt wel nodig.

Als dat alles is... Nog even en ik heb alles. ¼, ⅜, ¾ steek, ring, ring-ratel.  :eusa_whistle:

Als het project 'koppeling' inderdaad door gaat, dat is afhankelijk of we dat kleine 'HongKong chineesje' (AljenT5l) op tijd ingevlogen krijgen, dan doen we dat in de hobbygarage in Kongsberg met een brug. Ondertussen gaat hij er nu al vanuit dat de koppeling bij Taranis ligt. ;D

Citaat van: triton op 17-11-2012 09:09:55
Deze moet je hebben.....


http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Tang-och-Sax/Crimptang-71656/

Dank je wel André. :eusa_clap: Ik heb me rot gezocht op de Noorse Biltema, maar vond niks wat er op leek. Nu met het juiste nummer daar ook gevonden. Niet eens zo duur. Dat wordt dan wel heel mooi met zulke stekkertjes. Iemand hier ervaring mee?

Dadelijk eens naar buiten om de 'bikkjebeinen' bij Marije's V70 te vervangen. Heb is ontzetten bokkeweer en vies koud met zo'n 4 graden. Gelukkig heb ik een garage.

Zelfs met dit weer toch een fijn uitzicht vanuit het keukenraam.



Ewøut

P.S. Het groene zeil ligt nog steeds ter afdekking over de trap naar beneden. De hele bende ligt in de primer, dus ik verwacht dat ze komende week vloerverwarming leggen en dan gaan tegelen. Er komt geen dak overheen dus vandaar de vloerverwarming. Als het dan veel gesneeuwd heeft, dan moet die het wegdooien. Nu staat er al een week een 3kw blower de boel droog en warm te blazen. 3000Watt x168 uur. :-[

P.S. 2: Ik zie dat ik wel erg verslaafd ben aan de smilies. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

triton

Had zelf ook al zitten zoeken op biltema.no maar daar zag ik deze niet .
Let op dat je de tang hebt voor ongeisoleerde connectoren.
Is zelfde als de zgn. molex tang .
Er zijn wel verschillende maten stekkers en tangen.
Professioneel raddraaier

Sbv

Is het niet handiger om een afdak daar te maken dan of blokkeer je dan net het keukenraam ?

Die Hong Kong Chinees regelt maar dat hij er is anders halen we hem wel  ;D

Ewout Schalkwijk

#2351
Uiteindelijk is het niet meer gelukt om de stabilisatorstangetjes te vervangen. Niet omdat ik het niet kan, maar simpelweg geen tijd gehad.

Buurman Jan belde aan de voordeur om te vragen of ik zin had in een 'Oud-Hollandsch' spelletje 'nivelleren' en dat had ik natuurlijk. ;D







Daarna heb ik boodschappen gedaan en alvast even de V70 in de wasstraat gewassen zodat ik morgen in ieder geval wat kan doen zonder tot achter m'n oren in het zout en vuil te zitten.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

BBS

#2353
Citaat van: The Volvoboy op 17-11-2012 20:09:31
Wasstraat + zwarte auto = :eusa_silenced:

;D
Ach je ziet er niks van ;D

Maareuh Ewout, mooie veredelde bladhark heb je daar gebruikt... ;D
Volvoloos....

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km