Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Wederom erg fraai Ewout. Blijf je nu met de schoonmoederlogeerkamer rondrijden tot de kerst ?

V70R AWD


Sbv

Hopelijk is het in feb ook zo koud( of kouder)

Bouke

Ziet koud uuuuuuuuuuuuuuiiiit brrrrrrrrrrrrrr wel mooie foto's :eusa_clap:

rifwachter

al die mooie foto's, ik zou er zo willen wonen.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

knoopie

Dat is al echt winter bij jullie met behoorlijk koude temperaturen......

s'morgens zal het nog wel wat kouder zijn denk ik zo standkachel werkt goed zeker?



mooie foto's weer....

;)

Automatic-freak

Citaat van: rifwachter op 04-12-2012 20:32:10
al die mooie foto's, ik zou er zo willen wonen.

Dat was ook mijn eerste gedachte bij het zien van de laatste foto's ... tenminste echt winter en niet van die 'natte prut' zoals hier de hele tijd valt (en dan maar hopen dat je de winterbanden niet-voor-niets hebt aangeschaft) !!

mvg Erik

Chris


elianmars

Kijk, dát is winter! Ik ben helemaal niet jaloers, hoor  :eusa_liar:

Taranis

Haal die lijkkist nou eens van het dak man!  :eusa_snooty:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 05-12-2012 09:07:14
Haal die lijkkist nou eens van het dak man!  :eusa_snooty:

Dat moet echt met z'n tweeen dat ding is in je eentje niet te huffen zonder je dak te beschadigen. Marije mag niet tillen.

Dit is geen smoes, maar echt zo. :-[ Verbruik is in de laatste maand plotseling van 6,6 naar 7,5 gestegen. Standkachel en lijkkist denk ik zo.

Daarbij kan ik het niet lelijk vinden hoor. :P


Ewøut


P.S. Je hebt zelf in Zweden gewoond. Hier rijden de meeste het hele jaar door met kist op het dak, dus opvallen doe je hier niet. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Zo zwaar is die kist toch niet? Of til je 'm met dakdragers en al eraf (net zoals ik doe  ;D)?

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 05-12-2012 09:41:31
P.S. Je hebt zelf in Zweden gewoond. Hier rijden de meeste het hele jaar door met kist op het dak, dus opvallen doe je hier niet. ;D

Dat klopt, maar toen ik mijn scriptie moest verdedigen, vertelde 1 van de professoren daar dat ze daar gezien worden als mensen die niet goed kunnen rijden. Mensen met zo'n dakkoffer op het dak zijn over het algemeen minder bekend met de weersomstandigheden en vliegen eerder uit de bocht. Lokale inboorlingen rijden namelijk niet de hele tijd met die koffer in de rondte, maar alleen met de dakdragers ;)
Als je daar in de winter een auto in de greppel ziet liggen, is het volgens hen altijd een auto met dakkoffer.

Je standkachel wordt niet meegenomen in het verbruik wat de boordcomputer weergeeft trouwens. Ik denk eerder een combinatie van winterbanden en koudere starts (al eens gezien wat dat ding verbruikt met koude motor?! :o ). En inderdaad die lijkkist levert ook zo 6-7% extra verbruik op.

Ewout Schalkwijk

#2548
Citaat van: elianmars op 05-12-2012 09:52:13
Zo zwaar is die kist toch niet? Of til je 'm met dakdragers en al eraf (net zoals ik doe  ;D)?

25 kilo, boven je macht en geen schade aan het dak willen hebben... dat wordt lastig. :eusa_think: Nou ben ik natuurlijk nog steeds een luie en vatsige walrus. ;D

Citaat van: Taranis op 05-12-2012 09:53:45
Dat klopt, maar toen ik mijn scriptie moest verdedigen, vertelde 1 van de professoren daar dat ze daar gezien worden als mensen die niet goed kunnen rijden. Mensen met zo'n dakkoffer op het dak zijn over het algemeen minder bekend met de weersomstandigheden en vliegen eerder uit de bocht. Lokale inboorlingen rijden namelijk niet de hele tijd met die koffer in de rondte, maar alleen met de dakdragers ;)
Als je daar in de winter een auto in de greppel ziet liggen, is het volgens hen altijd een auto met dakkoffer.

Professoren zijn toch die mensen die aan de lopende band de waarheid en wetenschap lopen te verneuken totdat de uitslag hun bevalt? :eusa_shifty:

Volgens mij zou je nog eens hier lokaal moeten kijken. Ik denk dat toch al 50% van de lokalen hier rondtrijdt met een dakkoffer, daarmee wil ik niet stellen dat ik goed kan rijden. Maar goed, dit is niet Zweden.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Ik zei toch al dat Noren niet van auto's houden?

Zo'n dakkoffer ontkracht het design van elke auto volledig. Dat betekent dat je met een dakkoffer rijdt, je alleen als het echt niet anders kan; Noren rijden er 3/4 van het jaar mee rond  :eusa_wall:.


No offence hoor Ewout...